הרב חיים פינטו צילום: המועצה הדתית

בהנחיית הרב: אין להגיע לבית הכנסת לנמצאים בבידוד

פסק הלכתי של הרב הראשי רבי חיים פינטו לנמצאים בבידוד: אסור להגיע לבית הכנסת לקריאת התורה ולשמוע מגילה

פורסם בתאריך: 11.3.20 14:19

     

הנחיות דחופות מהרב הראשי הגה"צ רבי חיים פינטו לגבי קריאת התורה בשבת ולגבי קריאת המגילה ביום הפורים לאנשים הנמצאים בבידוד בהוראת משרד הבריאות. עקב פניות רבות שהגיעו ללשכתו של הרב הראשי הגאון רבי חיים פינטו בנוגע לאלו הנמצאים בבידוד מחשש נגיף הקורונה כהוראת משרד הבריאות, שאלו כיצד להתנהג בשמיעת קריאת התורה ופרשת זכור האם יכולים להגיע לבית הכנסת? וכיצד ינהגו לגבי קריאת המגילה בחג הפורים בערב ולמחרת?

הרב חיים פינטו ביקש להבהיר כי חובה על הציבור להישמע להוראות משרד הבריאות ולפעול לפי הנחיותיהם ולכן קריאת פרשת זכור יקראו מתוך חומש בבית וכשיגיע פרשת כי תצא שיחול בתאריך 29 לאוגוסט, יכוין לצאת בקריאת התורה במפטיר ששם מוזכר פרשת זכור. כך גם לגבי "מגילת אסתר", יקרא את המגילה בביתו מתוך ספר בלי ברכות ואם יקרא מתוך מגילה כשרה, יברך ברכות ראשונות בלבד. ולא ילך לבית הכנסת. מי שעל פי הנחיות גורמי הבריאות חייב להימצא בבידוד, אסור לו בשום אופן לצאת מהבידוד כדי להתפלל במניין והוא חייב לקיים את ההוראות.

בנוסף, כל התכנסות של ציבור מעלה חשש להדבקות ח"ו, על כן ישנה חובה לשמור על כללי ההיגיינה. יש לאוורר את בתי הכנסת ולדאוג לאוויר נקי וצח. הרב פינטו בירך, ויהי רצון מלך הרחמים והסליחות יחיש ישועתנו ברחמים ובמהרה, יזכו כולם לרפואה שלמה ובא לציון גואל.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר