ד"ר ברנבוים וחולת הקורונה אביבית גונן, המטופלת בבידוד. קרדיט: דוברות בי"ח אסותא אשדוד

צפו: מנכ"ל אסותא אשדוד מבקר את חולת הקורונה – "שהצוות הרפואי יראה שאין סיבה לחשוש"

מנכ"ל בית החולים ד"ר ארז ברנבוים ביקר את שני חולי וירוס הקורונה המאושפזים בבידוד: "נערכים לאפשרות של גידול בכמות החולים". מספר החולים המאובחנים בארץ טיפס היום ל-58

פורסם בתאריך: 10.3.20 15:04

     

ביוזמה מרגשת וחגיגית לרגל חג הפורים החליטו בבית חולים אסותא אשדוד להכניס קצת אווירת חג גם אל תוך חדרי הבידוד בהם מאושפזים שני חולי קורונה החל מתחילת השבוע האחרון. ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים, נכנס בעצמו לבקר את השוהים בבידוד והעניק להם משלוח מנות חגיגי לציון חג הפורים, כשהוא לבוש בציוד המגן המשמש את הצוותים הרפואיים המטפלים בחולים. קודם הביקור מסר ברנבויים כי מצבם של החולים טוב ויציב וכי בית החולים מתכונן בכל החזיתות לגדילה הצפויה במספרים הנדבקים בוירוס בארץ.

"אנחנו כרגע מאשפזים בבית החולים שני חולים הנושאים את וירוס הקורונה, כל אחד נמצא בבידוד במחלקה נפרדת." מסר ברנבוים, "מדובר בגבר ואישה. שהגיעו במהלך יום שבת וראשון, אנחנו שמחים כי המצב שלהם יציב ללא כל החמרה כשלהי. אנחנו מקווים לציין עימם היום את חג הפורים, מאחר והם בבידוד ומנותקים מהמשפחות החלטנו כבית חולים טיפה לשמח אותם מתחושת הבדידות הזאת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

אחת משני החולים המאושפזים כעת בבית החולים אסותא היא אביבית גונן, תושבת שהם ואם לשלושה. גונן, 57, נדבקה בוירוס הקורונה עקב חשיפה לקבוצת צליינים יוונית שטילה בארץ במהלך טיסה מישראל ליוון עליה היתה ב-27.2. לאחר הגעתה של קבוצת הצליינים ליוון דווח כי מספר חברים בקבוצה נמצאו כנשאים של וירוס הקורונה. גונן שנדבקה כאמור בטיסה הראתה תסמינים רק לאחר שובה לארץ. היא נבדקה בקופת החולים שם נמצא כי אכן, גם היא נדבקה במחלה. בנה הצעיר בן ה-17 ובעלה, שגם היה באותה טיסה אך לא נמצא נשא, נמצאים כרגע בבידוד בבית המשפחה. בעלה של אביבית הוא עובד בחברת אלתא באשדוד. כאמור מצבה הבריאותי של גונן הוא טוב, ומלבד חום קל ושיעולים היא לא מדווחת על תסמינים או סיבוכים נוספים.

ביחס לאחוזי ההדבקה ההולכים וגדלים בארץ ומוכנות בית החולים לפעול לכך השיב מנכ"ל בית החולים כי: "צריך להכיר שאנו נערכים לאפשרות של גידול כמות החולים בקורונה בבית החולים, בית החולים נערך. בית החולים נערך לפתו מחלקה של מחלות מתפרצות על מנת לבודד פה עוד חולים, ככל הנראה יתחיל לפעול עד תחילת שבוע הבא. המחלקה המדוברת צפויה לקלוט סדר גודל של בין 15 עד 27 חולים, להשתתף במאמץ הארצי להענקת מענה לחולי הקורונה בישראל זה כולל הערכות של צוות והערכות של טכנולוגיות שימנעו הדבקה וטיפול של החולים."

לא תחפושת. מנכ"ל בית החולים, ד"ר ארז ברנבויים מבקר בבידוד. צילום: אוהד יחזקאלי

"זאת תשתית שאנחנו צריכים להקים אותה מאפס." האריך ברנבויים בהסברו "בית החולים הוא בית חולים מצוין, אך אם יש דבר שחסר פה הוא חדרים נוספים. כשאנו פותחים מחלקה למחלות מתפרצות זה אומר שצריך לפנות מחלקה אחרת לטובת אותם חולים. אנו פועלים ונערכים לפי ההנחיות והדרישות של משרד הבריאות, מה שאומר שנקים מקום ייחודי לטיפול ובידוד החולים."

ברנבויים הוסיף כי על כל מצב שיבוא בית החולים ימשיך בקו הקבוע שלו- אפס מיטות במסדרונות. כפי שקורה בבתי חולים רבים בארץ מידי חורף. כמו כן, הוסיף המנכ"ל כי מלבד הרצון לשמח את החולים שבבידוד, סיבה נוספת ליוזמה החגיגית היא רצון להוות דוגמה אישית לשאר הצוותים הרפואיים העובדים בבית החולים  "זהו צעד שהרבה מנהלי בתי חולים אחרים ירימו עליו גבה, אבל חשוב לי שהצוות הרפואי יראה שאין שום סיבה לחשוש לבוא בקרבה עם החולים המטופלים בשימוש בציוד המגן." נימק את החלטתו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר