בחירות 2020 פעילי ליכוד בעיר אשדוד. צילום: פבל
בחירות 2020 פעילות ליכוד באשדוד. צילום: פבל

ניתוח הבחירות באשדוד: העיר מחולקת לשלושה שבטים

מפלגת השלטון הגדילה משמעותית את כוחה וקיבלה באשדוד 43,072 קולות, שהם 36.6%. מדובר בתוספת של קרוב ל-7,000 קולות לעומת בחירות ספטמבר. ומה אומר חבר הכנסת האשדודי, יענקי טסלר?

פורסם בתאריך: 6.3.20 11:45

     

התפלגות ההצבעה בבחירות לכנסת ה-23 באשדוד מלמדת שנמשכת מגמת ההליכה ימינה של תושבי העיר. אבל מעבר לכך היא מראה שיש כאן שלושה שבטים עיקריים: ימניים, חרדים ו"רוסים". שמאל? למעט מעטים מאוד, אין כאן דבר כזה.

אשדוד 66.08% מבעלי זכות הבחירה מימשו את זכותם וגם הצביעו. מדובר בנתון שהוא נמוך משיעור ההצבעה הארצי שעמד בבחירות לכנסת ה-23 שנערכו ביום שני על 70.93%. לפי נתוני ועדת הבחירות, באשדוד הצביעו 118,311 איש מתוך 179,046 בעלי זכות בחירה.

הליכוד, מפלגת השלטון, הגדילה משמעותית את כוחה וקיבלה באשדוד 43,072 קולות, שהם 36.6%. מדובר בתוספת של קרוב ל-7,000 קולות לעומת בחירות ספטמבר וכמעט 3,600 יותר מאשר קיבלה הליכוד באשדוד בבחירות אפריל.

בחירות 2020 ביה"ס שקד רובע י"ג אשדוד. צילום: פבל

בחירות 2020 ביה"ס שקד רובע י"ג אשדוד. צילום: פבל

לישראל ביתנו הצביעו הפעם 16.5%, כחול לבן – 15.6%, ש”ס – 14.45%, יהדות התורה – 11.7%, ימינה קיבלה באשדוד 2.7% מהקולות והעבודה-גשר-מרצ התפרקה לחתיכות עם 1.8%, שהם 2,109 קולות בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בבחירות הקודמות, ב-17 בספטמבר 2019, לפני פחות מחצי שנה, שיעורי ההצבעה בעיר היו 65.5%. הליכוד קיבל 36,221 פתקים, שהם 31.2% מהקולות, ישראל ביתנו – 18%, כחול לבן – 16.3%, ש”ס – 14%, יהדות התורה – 11.7%, ימינה – 3.2%, העבודה – 2.7%, עוצמה – 1.5%, המחנה הדמוקרטי – 0.6%.

גם בשדה עוזיה הלכו עם נתניהו, בגדול. צילום: אילן אסייג

בבחירות ב-9 באפריל 2019, לפני פחות משנה, שיעורי ההצבעה באשדוד עמדו על 66.1% (טיפה יותר מבבחירות השבוע): לליכוד הצביעו 39,499 איש, שמהווים 33.9% מהקולות, כחול לבן – 16.4%, ישראל ביתנו – 12.4%, יהדות התורה – 11.7%, ש”ס – 11.4%, כולנו – 3.7%, זהות – 2.8%, הימין החדש – 2.2%, איחוד הימין – 1.6%, העבודה – 1.5%, גשר – 1.2%, מרצ – 0.5%.

יענקי טסלר יכול להיות רגוע. חבר הכנסת מאשדוד, מקום חמישי ברשימת יהדות, איש חסידות ויז’ניץ, ממשיך את רצף העבודה. “אני כרגע בדרך לעבודה בכנסת”, הוא מעדכן בטלפון.

איך אתה מסכם את מערכת הבחירות בארץ ובאשדוד מבחינתכם?

“בבחירות הארציות עדיין אנחנו מחכים לתוצאות הסופיות, אבל ללא ספק אני יכול להגיד שגדלנו בכוח שלנו, והתוצאה הסופית שעליה אנחנו מסתכלים היא גם אם בסופו של יום אנחנו יכולים להקים ממשלה. כולנו תפילה שבאמת נצליח להרכיב קואליציה ונתחיל לעבוד למען עם ישראל, שכבר קרוב לשנה לא מקבל את מה שצריך משלוחיו לכנסת”.

מזלטוב! יעקב טסלר ווסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: שחר, באדיבות המשפחה

חה"כ טסלר וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: שחר, באדיבות המשפחה

כרגע אפשר להגיד שניצחתם בקרב אבל לא במלחמה?

“התחושה היא בהחלט כזאת, אבל אנחנו יודעים מה זה פוליטיקה, ובהחלט אנחנו צריכים לחכות להתפתחויות נוספות. לכן אני חושב ומקווה שלא נגיע להגדרה של הניתוח הצליח אבל החולה מת”.

לדעתך תקום ממשלה?

“אנחנו כבר במצב טוב. השאלה אם אנחנו נגיע ל-59 מנדטים, שאז הסיפור הוא שונה. כרגע, במצב של 58, אנחנו כנראה נלך לבחירות רביעיות, שזה בהחלט יהיה אסון למדינת ישראל. לדעתי, הכול יקום וילך על פי מה שיקרה ביום שני בהשבעת יו”ר הכנסת, ואני אסביר את דבריי: החוק אומר שמשביעים כנסת, אז ממנים יו”ר כנסת זמני עד להקמת ממשלה. להזכירך, בפעם הקודמת רצו להכניס את יולי אדלשטיין להיות יו”ר, והיה לנו רוב לעשות את זה, ורק מי שלא תמך בזה היה ליברמן”.

יהדות התורה ודגל לא יעזבו לטובת גנץ במקרה ונצטרך ללכת לבחירות הבאות?

“לא יקרה”.

איך אתה רואה את ההצלחה של ש”ס באשדוד שרק עולה מבחירות לבחירות?

“אני שמח ומבורך על העלייה הזאת, וכל הציבור החרדי שמח, וכמובן הייתי שמח שגם אנחנו היינו עולים, כי הם עשו עבודה מושלמת וכמו שצריך, שעברו אדם-אדם. אבל אסור לנו להגיד להם שניצחנו, שהרי בסופו של דבר אם נצטרך ללכת לבחירות נוספות, זה כמו הפסד, ולא הצלחנו, שהרי אנחנו יכולים לאבד את ההצלחה שלנו בבחירות הבאות חס וחלילה, ומגיע לכולם שאפו”.

איך זה להיות שליח של הציבור שהגיע מאשדוד?

“אני נמצא בשליחות ציבורית כבר כמה שנים, כשבהתחלה התחלתי כשתי קדנציות במועצת העיר אשדוד. מצד אחד – זה זכות, ומצד שני – זה חובה, ואני כבר מחכה להתחיל את החובה שמוטלת עליי בשביל הציבור, שהרי עד כה אין ממשלה במשך שנה, ויש לי פינה חמה בלב לעיר שלי אשדוד ולאנשים היקרים שיש בה”.

באיזה תפקיד אתה חפץ?

“ראשית כול, לא דיברנו על זה. וכל תיק ושליחות שיביאו לי אני אשתדל לעשות הכי טוב כמה שרק אפשר, שהרי יש לנו הרבה אתגרים למען עם ישראל”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר