לראשונה באשדוד: השקת קהילת הייטק אשדוד

לראשונה באשדוד: השקת קהילת הייטק אשדוד

במרכז כיוונים התחילו בפעילות שתאפשר לעשרות יזמי הייטק חלל עבודה ופעילות בתחום. השבוע הושקה קהילת הייטק חדשה – תוצר משותף של הקהילה, מרכז כיוונים, אורקל וחברת הוויסקי שיבס שנתנה חסות ופינקה בעמדת וויסקי ומשקאות שיבס. עוד חוליה בשרשרת ארוכה של פעילות שמרחיבה ומגוונת את האפשרויות לצעירים

פורסם בתאריך: 4.3.20 13:34

     

כ-10,000 יזמים והייטקיסטים פועלים באשדוד והסביבה. נתון זה הספיק כדי לחבר בין גופים וקהילות ולבנות תשתית מתאימה לשיתופי פעולה והנגשת ידע וניסיון מקצועי בין החברים בקהילת ההייטק. צורך זה סופק השבוע במרכז כיוונים, באירוע השקה חגיגי ובמעמד קהילת ההייטק של אשדוד והסביבה, אישים ונבחרי ציבור. "מעל 200 תושבי העיר והסביבה שעוסקים בתחומי הייטק, הגיעו למרכז כיוונים, לאירוע השקה של קהילת הייטק אשדוד והסביבה, בשיתוף חברת אורקל ישראל ומרכז כיוונים אשדוד ובחסות שיבס" אומרים במרכז כיוונים ומציינים כי אירוע ההשקה השיג את מטרתו בכך שחשף את קהילת ההייטקיסטים אחד מול השני ומול פלטפורמות עיסקיות, תוך שהוא רותם מנכ"לים, סמנכ"לי פיתוח עסקי, אגפי עירייה ובעצם את כל האקו-סיסטם לפעילות שתקדם פעילות הייטק בעיר.

מיקי חובל – מייסד הקהילה, הציג את חזון הקהילה, את התוכנית להצמחת תחום ההייטק והיזמות באשדוד בשנים הקרובות, את התשתית לשיתופי הפעולה והנגשת מידע לגופים הרלוונטיים. הוא שיבח את שיתופי הפעולה עם המרכז וסיים בתודה: "אתמול היה כיף ומרגש לראות ולפגוש את האנשים פנים מול פנים. היה ערב מרגש ופורץ דרך".

חברי הקהילה וצוות מרכז כיוונים עמלו זמן רב אל הפקת האירוע אשר חשף את האפשרויות לפעילות הקהילה והמרכז ומציע לשותפים פוטנציאליים ולציבור הרחב לקחת חלק בפעילות, ע"י קיום אירועים מקצועיים עם תוכן איכותי, סיוע וקידום שיתופי פעולה של חברי הקהילה, סיוע במנטורינג לצעירים בתחילת דרכם המקצועית, מיפוי של חברות ההייטק הפועלות באזור, וסיוע בעבודה מול גופי מחקר ואקדמיה באשדוד וסביבתה. האירוע התקיים במעמד מנהלים בכירים מטעם חברות הייטק ונציגי הנהלה מהרשות המקומית, וניתן היה לראות את כוחה של השותפות כאשר קהילת ההייטק והיזמות של אשדוד והסביבה, מרכז כיוונים והרשות המקומית חוברים יחד על מנת להעניק מסגרת מתאימה לקהילה צומחת. הקהילה עצמה נוסדה על ידי אנשי הייטק ויזמים מקומיים, במטרה ליצור תשתית לשיתופי פעולה בין חברות שונות, גורמים פרטיים וארגונים מאשדוד, ומונה כבר כ-1,200 חברים, הפעילים בקבוצת פייסבוק באשדוד והסביבה.

חברת אורקל ישראל, הסניף הישראלי של ענקית הטכנולוגיה Oracle, השותפה להקמת הקהילה, הגיעה לאשדוד בפעם הראשונה על מנת להציג את מגוון האפשרויות ליזמים ומפתחים, תוך שימוש חופשי בכלים ובטכנולוגיות המתקדמות שעומדות לרשותם. שותף נוסף באירוע הוא מרכז כיוונים אשדוד, המקים בימים אלה את ה'האב' הראשון בעיר אשדוד ומפעיל תכניות רבות המכשירות צעירים למקצועות ההייטק.

מ"מ ראש העיר עו"ד גבי כנפו, ברך בשם ראש העיר ושיבח את פעילות המרכז ואת שיתופי הפעולה עם גופים מגוונים התורמים לקידום ופיתוח האפשרויות לצעירים. יניב קקון, המשנה לראש העיר והממונה על תיק הצעירים: "קהילת הייטק אשדוד שהושקה אתמול במרכז כיוונים היא צעד חשוב בדרך הנכונה. בכוחות משותפים, נצליח להגשים חלום של שנים וניצור מרחב יזמות שיהווה בית לצעירים ובית יוצר שיציע פתרונות למגוון אתגרים. מרגש לראות את החברות והשותפות שנרקמה בין קהילת ההייטק ומרכז כיוונים ועל כך תודה מכל הלב. יחד נעשה ונצליח!"

אתי לוגסי, מנהלת מרכז כיוונים, מברכת על העשייה ועל השת"פ עם קהילת הייטק. "אנו נשקיע יחד כל מה שצריך כדי ליצור עוד מרחב ידע, הכשרות וקהילות בתחומי הייטק בעיר" אמרה והודתה גם לחברת אורקל שהיא "תוצר יזמות מקומית של קהילת ההייטק" כהגדרתה. אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל: "אנו שואפים להביא את ענן אורקל לכל מקום בישראל בו יש עשייה יזמית וחדשנות. לכן שמחנו להיענות לפנייתם של יזמי קהילת ההייטק באשדוד ולהשתתף באירוע השקת הקהילה".

במרכז כיוונים מתקיימת כבר פעילות הכוללת את קהילת SHECODS – קהילת נשים שלומדות תכנות, תכנית מגשימים לסייבר לתלמידי תיכון, מיטאפים בשיתוף קהילת ההייטק, מאיץ בשיתוף משרד הכלכלה ועוד, ומציינים כי בקרוב צפויים להגיע אירועים טכנולוגיים ביוזמת קהילת ההייטק.

ניתן לעקוב בדף הקהילה בפייסבוק: הייטק באשדוד והסביבה, ולהתעדכן מה נעשה בתחום הייטק באשדוד ובסביבה.

לראשונה באשדוד: השקת קהילת הייטק אשדוד צילום: עיריית אשדוד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר