חסן לאחר זיכויו במחוזי, מרץ 2018. צילום: אליהו הרשקוביץ

שירות המבחן ממליץ לבטל את הרשעתו של אלון חסן

חסן הודיע שהוא לוקח אחריות על מעשיו, ואמר גם שהפרשה גרמה לו נזקים במיליונים

פורסם בתאריך: 29.2.20 22:04

     

שירות המבחן ממליץ לבית המשפט להימנע מהרשעתו של אלון חסן במסגרת גזר הדין שלו. מכיוון שבית המשפט העליון כבר הרשיע את חסן במרמה והפרת אמונים, צעד כזה יהיה בבחינת ביטול הההרשעה. בפרקליטות מתנגדים לכך בצורה נחרצת ועומדים על עונש של מאסר בפועל לחסן.

עו״ד עפרה לוי, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) מסרה, כי "הפרקליטות מתנגדת להמלצת שירות המבחן להימנע מהרשעתו של אלון חסן. לטענת המדינה, סוג העבירה של מרמה והפרת אמונים אינו מאפשר הימנעות מהרשעה. בתי המשפט עמדו בהליכים שונים על הצורך במאסר מאחורי סורג ובריח בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, וקל וחומר על הצורך בהרשעה. הנאשם הורשע על ידי בית המשפט העליון בערעור בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים ולכן לא ראוי לבטל את ההרשעה. זאת לאור הנסיבות של ביצוע העבירות, מעמדו הבכיר של הנאשם וההשלכות הציבוריות באי ההרשעה. כשמדובר בעובד ציבור שנמצא אשם בביצוע העבירות, קיים אינטרס ציבורי, כך גם על פי הפסיקה של בית המשפט העליון, שכאשר נקבע שעובדי ציבור אשמים, ראוי שהם גם יורשעו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




את גזר הדין ימסור השופט יואל עדן מבית המשפט המחוזי בבאר שבע – השופט שזיכה אותו לחלוטין ב-29 במרץ 2018 – ב-26 במרץ. זאת לא תהיה הפתעה אם השופט יחזור על ההחלטה שלו מלפני שנתיים ויגזור על חסן ביצוע עבודות לתועלת הציבור ללא הרשעה, למשל.

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

לאי הרשעה יש משמעות מעשית מיידית. אם חסן מורשע הוא צפוי להיות מפוטר כנראה מחברת נמל אשדוד, שבה הוא עדיין מוגדר כעובד בהשעיה – מאז הסתבכותו בפרשה הפלילית. אם תבוטל ההרשעה הוא יוכל כנראה לחזור לעבודה.

 

בעניין לקיחת אחריות על מעשיו אמר חסן בדיון ביום חמישי: "היה ולא ברור שאני מקבל אחריות, אין שאלה בכלל. אני יכול לבוא ולהגיד אחרי שביהמ"ש  העליון קבע שלא היתה עבירה? והיה לי זמן לעשות את הסוויץ' הזה בראש. ביהמ"ש  עזר לי לעשות את הסוויץ' הזה בראש כי ביהמ"ש  שזיכה אותי, וראיתי שביהמ"ש עשה את השינוי הזה, אז אמרתי מי אני?".

חסן גם רמז על האפשרות שיגיש תביעה אזרחית לפיצויים נגד המדינה: "נגרמו לי נזקים אדירים עצומים במליונים, אף אחד לא אמר לי שאין לי הכנסות ואני לא טענתי את זה לרגע. אבל אין ספק שנגרמו לי נזקים אדירים, הגעתי אני והמשפחה שלי למצב קשה ביותר, מהמצב שהייתי בו למצב שבו אני היום, וכל זה בגלל כתב האישום החמור שהמדינה הגישה נגדי. אם היו מגישים כתב אישום בענין מה שהורשעתי, בטח ובטח לא הייתי מגיע לנזקים כאלה אדירים. בבוא היום, גם אם הכל יישאר כמו שזה היום, הם ידעו הכל, הם יכנסו למספרים ונצטרך לעשות חישובים על כל המספרים. אי אפשר לגלגל עיניים כאילו לא קרה כלום".

במהלך הדיון בבית המשפט ביום חמישי אמרה לוי שעמדת הפרקליטות היא שיש קלון בעבירות שביצע חסן: "כאשר התייחסתי לעניין הקלון, טענתי בפני בית המשפט, שלעמדתנו יש קלון, אך ראוי בדיוק מאותם נימוקים שכרגע נימקתי לעניין שקילת התוצאות, להותיר את נושא הקלון לנמל אשדוד או לגורמים הרלבנטיים האחרים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר