חצי מחלף: מימין הצד של אשדוד ומשמאל - יבנה. צילום: פבל

מחלף "אשדוד צפון" יחובר בינתיים רק לעיר יבנה – האשדודים ייאלצו לחכות

בקרוב מאוד ייפתח לתנועה מחלף אשדוד צפון, אבל רק מצידו המזרחי לכיוון העיר יבנה. כביש הגישה למחלף מאשדוד תקוע עקב ויכוח וסלילתו לא החלה - החיבור של המחלף לעיר צפוי רק עוד הרבה זמן. נבחנת האפשרות לסלול כביש זמני בין המחלף לאזור התעשייה הצפוני. בכל מקרה, אשדודים, תיאלצו להתאזר בהרבה סבלנות. המשך חשיפת "כאן דרום"

פורסם בתאריך: 28.2.20 11:06

     

בזמן הקרוב מאוד, כנראה כבר בימים הקרובים, תושבי יבנה יוכלו לצאת מהעיר שלהם לכביש 4 באמצעות המחלף החדש, מחלף אשדוד צפון, שנמצא בתהליך הקמה מואץ.

בעיריית יבנה מסרו ל”כאן דרום”, “בסיור בשטח שערך ראש העיר צבי גוב-ארי בשבוע האחרון, יחד עם ראשי החברה הקבלנית המבצעת את המחלף ונתיבי ישראל, סוכם על פתיחתו לכיוון צפון ב-16 במרץ. המשמעות היא אפשרות יציאה מיבנה לכביש 4 בכיוון צפון (ראשל”צ-ת”א). הכניסה מדרום תבוצע בשלב מאוחר יותר”.

אלא שדווקא העיר שעל שמה נקרא המחלף, אשדוד, תישאר מנותקת ממנו. מי שירצה לעלות על המחלף החדש ולהיכנס לעיר או לצאת ממנה דרכו ייאלץ לחכות. וזה ייקח הרבה זמן.

שימו לב בצילום הוידאו לצד השמאלי שאמור לחבר את מחלף אשדוד-צפון וכביש 4 ליבנה שבו הגשר כבר בנוי – ולצד ימין שאינו בנוי ושאמור להתחבר לאשדוד:

בחודש יולי חשפנו ב”כאן דרום” שעקב חילוקי דעות בין משרד התחבורה עיריית אשדוד וחברת נמלי ישראל לבין משרד הביטחון, הכביש שאמור לחבר את אשדוד אל המחלף החדש תקוע בשל ויכוח על המסלול שלו. במשרד הביטחון התעקשו שהתוואי שלו, שמתוכנן לעבור באזור התעשייה הצפוני של אשדוד, יוסט דרומה בשל הקרבה לאזור פלמחים.

בשורה התחתונה התוצאה הייתה שהכביש המדובר, הלוא הוא פרויקט הרצל ג’ – שצפוי להתחבר לכניסה לנמל אשדוד, לנמל הדרום ולשדרות הרצל – נותר על הנייר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המטרה בבניית כניסה/יציאה נוספת באשדוד היא כפולה: לספק עוד דרך עבור מכוניות פרטיות וגם עבור משאיות שיגיעו אל הנמלים וֵיצאו מהם. בדרך זו, מקווים באשדוד, עומסי התנועה האדירים שמאפיינים את הכניסה הקיימת בדרך ניר גלים ויוצרים צוואר בקבוק יצטמצמו.

הרצל ג’ איננו עוד כביש קטן ופשוט, אלא אמור להיות כביש עם שלושה נתיבים בכל כיוון, שיחצו בדרכם תשתיות רבות באזור התעשייה הצפוני של אשדוד לצד מסילות רכבת, מתקן ההתפלה, בתי הזיקוק, הגז הטבעי ועורף הנמלים. עלותו נאמדת בכחצי מיליארד שקל.

מפת פרויקט הרצל ג’ המציגה את החלופות לתוואי הכביש שאמור לחבר את אשדוד לכביש המהיר באמצעות מחלף אשדוד-צפון

בכביש 41 מתוכננים לקום שני מחלפים: מחלף ניר גלים, שיחליף את הצומת המרומזר הקיים ויאפשר כניסה למושב ניר גלים ולאזור התעשייה הצפוני דרך ציר הנפט, ובנוסף מחלף בני ברית, שיחליף את צומת הנמל ויאפשר כניסה לעיר מצפון ללא עמידה ברמזור.

עבודות ההקמה של מחלף אשדוד-צפון בחודש יולי 2019. צילום פבל

עבודות ההכנה בשטח כבר יצאו לדרך, כפי שניתן לראות כיום ליד ניר גלים ומפעל אגן. מבדיקה שעשינו לפני חודשים מספר ההערכה דיברה על פתיחתם לתנועה בעוד כשש-שבע שנים, דהיינו כנראה לא לפני 2025. אומדן כולל לשני המחלפים: 1.5 מיליארד שקל.
אם כן, המענה המלא אמור לכלול את מחלף אשדוד-צפון, שמוערך בכחצי מילארד שקל, כביש הרצל ב’ (לאורך הנמלים ותחנת אשכול), שנאמד ב-400 מיליון שקל, והרצל ג’, שעלותו המתוכננת כחצי מיליארד שקל, את מחלף ניר גלים ומחלף בני ברית.

 

תגובות

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “מחלף אשדוד צפון-יבנה מתקדם לפי הלו”ז, ואת הכניסה ליבנה יסיימו להקים בעוד מספר חודשים, בסמוך לקיץ. הכניסה לאשדוד תהיה מוכנה במרץ 2021. את הכביש המחבר בין מחלף אשדוד צפון והנמל החדש מקדמת חנ”י ביחד עם עוד מערכת כבישים אלטרנטיבית לפי המלצות משרד הביטחון.

יחיאל לסרי-ODREY – פבל

“מתוכנן גם כביש מחבר (קשת) בין מחלף אשדוד ומערכת כבישים קיימים של אזה”ת צפוני חדש אשר עבר בדיקת היתכנות כלכלית דרך משרד התחבורה, וכעת אנו בהמתנה לקבלת תקציב לביצוע ממשרד התחבורה לכביש הנ”ל. יחד עם זאת, במסגרת פרויקט הסכם הגג מתכננים מערכת כבישים בכל אזה”ת הצפוני, כולל המחלפים בין הכביש המחבר לרחוב הנפט. עבודה זו נמצאת בשלבי תכנון מתקדם”.

בתשובה לשאלתנו מתי יוכלו להיכנס לאשדוד ולצאת ממנה דרך המחלף החדש, נמסר מהעירייה: הדבר “תלוי במשרד התחבורה, הביטחון וחנ”י, ונראה שזה יקרה ב-2024”.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: “משרד התחבורה מקדם את פרויקט הרצל ג’ באמצעות חברת נמלי ישראל. לקבלת פרטים נוספים יש לפנות לדוברות החברה”.

צבי גוב ארי. צילום: עופר וקנין

מחברת נמלי ישראל-חנ”י נמסר בתגובה: “חנ”י מייחסת חשיבות רבה להקמת כבישי הגישה לנמלים החדשים והקיימים. פרויקט הרצל ג’ מקודם בימים אלו מול הגורמים הרלוונטיים, ביניהם עיריית אשדוד וגופי התכנון, זאת לאחר שמשרד הביטחון קיבל את הצעת חנ”י לפתרון תנועתי, לאחר תקופה ארוכה של דיונים על הפרויקט. עם קבלת האישורים הצפויים להתקבל בשנת 2021, הפרויקט יֵצא למכרז וביצוע על ידי חברת נתיבי ישראל”.

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "לגבי פרויקט הרצל ג', מדובר בפרויקט של חנ"י (חברת נמלי ישראל) שנמצא בשלב סטטוטורי ואכן תקוע בשל ויכוח על התוואי מול משרד הביטחון. בכל מקרה בשלב זה ועד שיפתח הרצל ג', הפרויקט שלנו (מחלף אשדוד צפון) צפוי להתחבר לאזור תעשייה הצפוני של אשדוד. פרויקט אשדוד צפון צפוי להיפתח לכל הכיוונים (ללא חיבור להרצל ג' כאמור) במחצית השנייה של 2021".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר