נדב כחלון שווארמה אשל אברהם. צילום: פבל
נדב כחלון שווארמה אשל אברהם. צילום: פבל

לא רק צ’ולנט: עכשיו יש ברובע ז' גם שווארמה

פתיחתה של השווארמה הראשונה ברובע ז’ גוררת הרבה עניין וגם הרמות גבה מצד חלק מהתושבים בשכונה. הבעלים נדב כחלון, שגדל בעסקי המזון ובא משושלת של עסקי שווארמות, מביט קדימה

פורסם בתאריך: 15.2.20 20:41

     

נדב כחלון, בן 23, מנתיבות במקור, פתח ברחוב רשב”י שברובע ז’ החרדי באשדוד את השווארמה הראשונה בשכונה וקרא לה "אשל אברהם".

בינתיים הוא מתגורר אצל אחותו סיון סולטן ברובע ט’. הוא שירת בהנדסה קרבית ולאחר השחרור החליט שהוא מחפש את עצמו באתגר חדש. לאביו בנימין יש שווארמה ידועה בנתיבות בשם "שווארמה כחלון", שנותנת שירות כבר קרוב ל-35 שנה, מה שגרם גם לנדב להקים עסק דומה, משהו שלא נראה בשכונות החרדיות באשדוד עד עכשיו.

לקוחות נהנים באשל אברהם. צילום: פבל

לקוחות נהנים אצל כחלןן. צילום: פבל

“גדלתי”, הוא מספר, “במשפחה דתית, ובמשך הזמן קצת יצאתי אך ידעתי לחזור ולהאמין. במשך הזמן יצאתי לעשות את שירותי הקרבי בחיל הנדסה, וכשסיימתי הלכתי לעבוד בתפקיד מאוד מכובד באחד מבתי המלון המכובדים בעיר אילת בתור איש ביטחון ושמירה על הסדר, שזה התעסקות בריאה”.

איפה עלה לך הרעיון לפתוח שווארמה?

“האמת, הכול בהידברות עם הרב ישראל אברג’ל, הבן של הרב יורם אברג’ל ז”ל, שהוא מדריך אותנו וממנו אנחנו לוקחים דעת. וברוך השם אחרי זמן של דיבורים ובירורים עם חברים ומשפחה יצאנו לדרך. נכון שהקהילה פה היא יותר סגורה, ואתה חושש שיעשו לך בעיות בגלל דברים של כשרות וכולי, אבל בסופו של דבר הרצון שלי לאתגר את עצמי ניצח”.

למה שלא תעבוד אצל אבא שלך, שהוא חזק מאוד בתחום?

“אני בכוונה פתחתי מקום משלי, שהרי מה זה יעזור לי לעבוד אצל אבא שלי ולא להגשים לעצמי את מה שאני תמיד חשבתי לעשות? לכן האתגר הזה היה חשוב לי, וברוך השם אני כבר באמצע ומקווה מאוד לעבור אותו כנדרש”.

אבא מלמד אותך על טעמים ודברים חדשים?

“כן, בהחלט. כל דבר טוב שיש לאבא בידיים אני רוצה ללמוד ממנו. ובכלל, מגיל קטן, כאחד שגדל עם אבא בימי עבודה, אז זה נחרט לי בזיכרון, וכל דבר שאני צריך עזרה אני פונה ושואל אותו”.

נדב כחלון שווארמה אשל אברהם. צילום: פבל

נדב כחלון שווארמה אשל אברהם. צילום: פבל

כשנפתח העסק לפני חודשיים רצו להחרים אותך פלגים כאלה ואחרים בגלל ענייני כשרות. מה עשית?

“נכון, בהחלט. אני יודע את כל מה שדובר בתוך הרובע באותו יום, אבל אני לא נבהלתי, שהרי לפני שפתחתי את העסק ידעתי שאני נכנס לפלונטר שצריך בו הרבה שיקול דעת, ואכן הלכנו על הכשרות בבשר של הרב רובין שהוא יכול להיות טוב גם לספרדים וגם לאשכנזים. אך לעיקר שאלתך, אני יודע שיש דיבורים תמיד על העסק שלי, אבל כמו בכל מקום זה ככה. תמיד יש תלונות ודעות לכאן ולשם, ואני שוקל הכול לפני כל ביצוע, כמובן בשיתוף עם הרב שלי”.

עשית פתיחה חגיגית עם הרבה באז.

“נכון, בהחלט. היה פה משהו שונה מכל פתיחת עסק, כשבעיקר המטרה שלי הייתה לעשות רעש ולומר בקול גדול שמשהו חדש קורה באשדוד, ובעיקר ברובע החרדי בעיר, שהרי זה דבר שנפתח לראשונה ולא היה ממתי שקם הרובע”.

 

איזה קהלים מגיעים עד כה?

“עד עכשיו אני יכול לומר לך שמגיעים לכאן מכל הצבעים והגוונים, אם זה חרדים וחילונים, דתל"שים וכולי. ואני מרוצה מזה שכולם מתחברים, ואני יכול דרך האוכל שכל המגזרים יוכלו לשבת ביחד ולהגיד ‘אחים אנחנו’”.

למה החלטתם לקרוא לעסק ככה?

“מכמה סיבות. א’ — בגלל שהרב ישראל אברג’ל המליץ לנו, ואנחנו שומעים לו. בגלל שהעסק נפתח בפרשות השבוע שמספרות על אברהם אבינו, שהוא היה מכניס אורחים והוא נטע אשל, דהיינו שכל מי שהיה רוצה לאכול היה נכנס רעב ויוצא שבע, ולא משנה אך הוא נראה ומי הוא, לכן הלכנו על השם המיוחד הזה אשל אברהם”.

נדב כחלון שווארמה אשל אברהם. צילום: פבל

צילום: פבל

אתה שוקל למכור במשך הזמן עוד מאכלים מלבד שווארמה?

“אני תמיד הייתי פתוח על לחשוב ולהבין מה הציבור אוהב, אבל כרגע אני הולך עם המטרה שלשמה הגעתי ופתחתי את העסק, שזה השווארמה. וכרגע עד כה אני רואה שזה עובד ועדיין יש דברים שהם בתהליכים, ואני מקווה מאוד שנמשיך לתפעל את העסק על הצד הטוב ביותר”.

מה המטרה הבאה?

“המטרה הבאה היא קודם כול שאנשים יהיו מרוצים ושבעים מהאוכל ומהכשרות ומכל המסביב, ולאחר מכן אנחנו נרצה לעשות רשת של החנות גם בעיר אשדוד וגם לצאת החוצה”.

יושבים אצלך נשים וגברים?

“הכול נעשה פה בכבוד הדדי תוך שמירה על כללי הצניעות המחמירים”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ומה אתה עצמך הכי אוהב לאכול?

“על האש, כל מה שקשור לבשר”.

מילה לסיום?

"אני מודה לבורא עולם על הכול, ותודה רבה רבה לאחותי סיון שעוזרת לי בשיווק ותומכת בי בכל מה שאני צריך, שהקב”ה יחזיר לה כפל כפליים”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר