אזור מוסדר לחניה כחול לבן באזור התעשייה באשדוד. צילום: דור גפני
אזור מוסדר לחניה כחול לבן באזור התעשייה באשדוד. צילום: דור גפני

צפו: העירייה תוסיף אלפי מקומות חניה בתשלום-תושבי אשדוד יחנו בחינם בחופים

תכנית חדשה להגדלת מספר החניות בתשלום באשדוד עברה אמש במועצת העיר: בחופים יגבו תשלום רק מתושבי חוץ, ברחבי העיר תושבי אשדוד ייהנו מהנחה. גלבר מתנגדת: "צריך לתת מענה גם לבעלי העסקים"

פורסם בתאריך: 6.2.20 10:55

     

בישיבת המועצה שנערכה אתמול, הציג סגן ראש העיר שמעון כצנלסון תכנית לשינוי מדיניות החניה העירונית, כשבבסיס התוכנית הגדלה משמעותית של כמות מקומות החניה בתשלום ברחבי העיר וחניות חינם לתושבים ברצועת החוף. התכנית התקבלה ברוב קולות עם התנגדות אחת של חברת המועצה הלן גלבר.

כיום יש באשדוד 486 מקומות חניה בתשלום. בישיבה הסביר כצנלסון כי התכנית מועלת לאור המצב הנוכחי בעיר כיום, כאשר לטובת התושבים עומדים מעט חניות מסודרות לעומת כמות המשתמשים בהן, והיכן שקיימות חניות מסודרות בקרבה למרכזים מסחריים הן נתפסות על ידי בעלי עסקים ועובדים מהסביבה למרבית שעות הפעילות.

צפו מ-1:42 (שעה ו-42 דקות מתחילת השידור)-צילום חי מתוך דף הפייסבוק של העירייה:

התכנית ,שהתקבלה על ידי המועצה, מציעה תוספת של 6,654 מוקמות חניה בתשלום חדשים: מעל 2,000 חניות חדשות ברחבי העיר, כ-400 מתוכן באזורי התעשייה, ועוד מעל 4,000 חניות לאורך רצועת החוף למבלים בקיץ.

התעריף הרגיל לשעת חניה המוצע בתכנית יהיה 4.20 שקלים לשעה, אך ככל הנראה תושבי העיר ישלמו הרבה פחות. תושבי העיר עתידים לקבל שעת חניה ראשונה חינם, ואילו התושבים הוותיקים יקבלו שעתיים כאלה. כמו כן, כל הנראה כל תושב יקבל אף 50% הנחה לשימוש בחניות בתשלום ברחבי העיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בנוגע לתעריף לשעת חניה בחניות שלאורך החוף, עבור תושבי אשדוד החניה תהיה חינם בכל שעות היום ואילו תשלום יגבה רק ממבקרים מחוץ לעיר כשהם יוכלו לבחור לשלם לפי שעה בתעריף הרגיל או לשלם מראש 20 שקלים עבור חניה ליום מלא.

יתר על כן, התכנית כולל הגברת הפיקוח העירוני בנושא החניות, ומיקוד של עבודות הפיקוח במוקדי חיכוך ידועים. באזורי הגרירה בעיר יוצב שילוט המתרה על אגיפה מוגברת הכוללת גרירה של רכבים החונים באזור אסור או רכבים שחונים באופן המסכן את הסביבה.

עם זאת לא כולם הסכימו עם התכנית. "שעה היא פרק זמן קצר מידי", טענה חברת המועצה הלן גלבר. "לאנשים לא מספיקה שעה לעשות סידורים, עד שהם יחזרו לכולם יהיו דוח חניה. בטח ובטח לא לתושבים הוותיקים. למה לא לתת לוותיקים חניה חינם? עם ציבור שקשה לו וזה לו שיש הרבה מהם. מה גם עם בעלי העסקים? הם גם צריכים לשלם ברגע שהם מגיעים לעבודה? אין מענה לזה, צריך לתת מענה גם לבעלי העסקים והעובדים".

מלבד גלבר כולם הצביעו בעד.

שימו לב לדבריהם של כצנלסון ושל ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג בישיבת המועצה הקודמת:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר