בסימן קריאה: ערב משוררים מקומיים

קוראים לכם: במרכז תרבות מונארט נערך ערב הוקרה למשוררים וסופרים 'אשדודים'. שנים עשר יוצרים בני העיר אשדוד הקריאו מיצירותיהם וסיפרו על הקשר לעיר

פורסם בתאריך: 12.6.17 09:15

     

במסגרת אירועי שבוע הספר העברי נערך ערב הוקרה לסופרים ומשוררים מקומיים. האירוע שהתקיים ביום רביעי במרכז מונארט נפתח בביצוע מרגש של ענבל בן שטרית ששרה וניגנה את השיר "אני גיטרה". מנכ"ל החברה עירונית לתרבות הפנאי, אורן טואיל פתח ואמר: "העיר אשדוד היא אחת משלושה ערים בארץ המפיקות שבוע ספר משמעותי.שמנו "זום אין" על יצירה מקומית והערב המרשים הזה, עם 12 הסופרים והמשוררים מאפשר לנו להוקיר אותם ואני מביא להם ולכם את ברכת העיר".
בחלק הראשון הציג שטרית שישה סופרים ומשוררים:ורדה גינזך, יניב קקון, סמדר שרת, יהודית לוי,שמואל כרמל ואשר כנפו: ורדה גינזך שסיפרה על ספרה-"מסעותיו של גרגיר חול". הסופר והמשורר אשר כנפו, שנולד במוגדור שבמרוקו, היה מורה ומפקח במשרד החינוך ויו"ר הועד המנהל של התזמורת האנדלוסית, הקריא שיר שכתב על 'מוגדור' עיר הולדתו. יניב קקון, שזכה בספרו "שכונה" בפרסי אשדוד ובפרס רמת גן, הקריא את שירו "שתיקה"- שיר שמתאר נסיעה באוטובוס מאשדוד לתל אביב. יהודית לוי- סופרת ויוצרת צעירה שהוציאה לאור ספר ילדים ראשון בשם "אין במה להתבייש" הקריאה מתוכו הקריאה שיר בשם "הדרך להצלחה. שמואל כרמל הקריא קטע מ'פרוזה' שכתב המתעדת את הרצף ההיסטורי שלו מירושלים אל אשדוד.

חשיפה לקהל העירוני. צילום :odrey

המשוררת סמדר שרת שאביה היה מראשוני נמל אשדוד כתבה שישה ספרי שירה האחרון בהם- "אם לא היה פה מעקה הייתי עפה"- ספר שלקח לה 30 שנה לכתוב. שרת הקריאה שיר בשם "מכות" על ילדותה באשדוד. ניכר היה כי הכותבים שונים בסוגת יצירתם כשהמכנה המשותף היחיד ביניהם הוא העיר אשדוד ועצם ההשפעה שיש לעיר על אורח חייהם וכתביהם.
בחלקו השני של האירוע  התחלף הפאנל ועלו לבמה היוצרים הבאים: גלית דבח, עזרא מורד, רחל בר יוסף-דדון,יותם ראובני, ד"ר כוכבה כוהן ואסף רוט – גלית דבח שכתבה ספר ילדים בחרה להקריא סיפור בשם "הבובה מחכה".עזרא מורד, הציג את ספרו שיצא בימים אלה לאור בהוצאה עצמית העונה לשם "הפלמינגו לא טיפשון" שאיירה ביתו. רחל בר יוסף-דדון בחרה להשמיע לקהל את הכלי ה66 מתוך הספר "93 כלים לאושר"- העוסק בכעס, לחצים ובצורך בהתבוננות עצמית. יותם ראובני, מהוותיקים ביוצרי העיר ומי ששמו מוכר בשדה הספרות הארצי בחר להשמיע פואמה/ שיר שכתב בשם 'חולות' על חולות העיר אשדוד. ושיר נוסף בשם "לחם עבודה". שנכתב על העיר אשדוד. ד"ר כוכבה כוהן- דוקטורט בחינוך ומרצה במכללת 'אחווה' הקריאה שיר על ילדותה בבאר שבע. אסף רוט, משורר צעיר(23) ומבטיח שזכה בשני פרסים לספרות: פרס אשדוד ופרס על ספר ביכורים מטעם משרד התרבות לשנת 2016 השמיע להנאת הקהל נובלה בשם "תמוז".

זהבה דויטש, מנהלת הספרייה העירונית הוסיפה חדשה מרעננת ליוצרים,"אנחנו פותחים ספריה בבית אריה קלנג (בית האמנים של אשדוד) לכל יוצר שמורה הזכות להעביר לספריה חמישה ספרים".

אחת משלושה ערים בארץ המפיקות שבוע ספר צילום :odrey

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר