נמל אשדוד צילום: אשר קורן

נמל אשדוד אקולוגי

נמל אשדוד משקיע כ-18 מיליון שקל ברכישת משפכים אקולוגיים חדשניים

פורסם בתאריך: 5.2.20 16:10

     

נמל אשדוד רכש שלושה משפכים אקולוגיים חדשים בעלות כוללת של כ-18 מיליון שקל. בתום מכרז מול מספר חברות מובילות בתחום, זכתה חברת בדשקי האיטלקית (Bedeschi Italy) לאספקת המשפכים. המשפכים יוצרו והורכבו באיטליה על ידי החברה והועברו לנמל כשהם במצב מורכב.

תפקידם של המשפכים לקבל את תכולת האונייה באמצעות מנופים וחופנים אשר פורקים אותה למשאיות אשר משתלבות בין רגלי המשפך. נמל אשדוד רכש למעשה שני סוגי משפכים אקולוגיים. האחד, משפך לפריקת קלינקר הפורק בקצב של 800 טון לשעה למשאית, ושניים נוספים המיועדים לפריקת גרעינים בקצב פריקה של 550 טון לשעה למשאית.

משקל כל משפך עומד על כ-130 טון, ומתנשא לגובה של כ-15.5 מטר. למשפכים החדשים יכולות חדשניות הכוללות בין היתר יכולת הסעה עצמית, מערכת רמזורים וכריזה להכוונת המשאיות וכן מותקנת בהם מערכת סינון ליניקת אבק ומניעת זיהום אוויר בזמן העבודה. בנוסף, המשפכים כוללים מערכת שקילה הנשלטת על ידי מפעיל המשפך ומשמשת למילוי מדויק של המשאיות.

איציק  כהן, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד: "ההשקעה בהצטיידות במשפכים החדשים מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי ושיפור משמעותי של התפוקות, כמו גם מתן מענה לסוגיות בתחום איכות הסביבה, אשר הנמל שם בחשיבות עליונה. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי נוסף בהיערכות לתחרות אשר יאפשרו לנמל לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בינלאומיים  תוך יישום חדשנות טכנולוגית".

נמל אשדוד צילום: אשר קורן

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר