יניב קקון ויוסי כהן בקבלת הפנים צילום: עיריית אשדוד

בא לשכונה מרכז חדש

משרד הבינוי והשיכון השיק תכנית חדשה לקידום צעירים תושבי שכונות שיקום, בתקציב של כ-6 מיליון ₪ לשנה. במסגרת הפרויקט יוקמו שלוחות מרכזי צעירים ויגויסו רכזי פרויקט ב-18 יישובים ברחבי הארץ הנמצאים בפרויקט השיקום. זאת במטרה לאתר ולקדם את הצעירים תושבי השכונות בתחומי ההשכלה הגבוהה, התעסוקה האיכותית, מיצוי היכולות האישיות והתרומה לקהילה

פורסם בתאריך: 3.2.20 17:37

     

משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז כיוונים, השיקו אמש את שלוחת כיוונים בשכונה-ברובע ו', במסגרת פרויקט "שיקום שכונות חוזר". מטרת התכנית היא קידום צעירות וצעירים בתחומי שיקום שכונות להשכלה גבוהה ולתעסוקה איכותית, תוך מיצוי היכולות האישיות. במקביל, הצעירים יכירו ויתחברו עם צעירים נוספים בשכונה, יתרמו וישקיעו בקידומה באמצעות סיוע לנוער, קשישים ולקהילה כולה.

התכנית מופעלת על ידי משרד הבינוי והשיכון, אגף שיקום שכונות, באמצעות ובשותפות עם "עתיד – רשת חינוך ובתי ספר" שזכתה במכרז. התכנית תעסיק בכל יישוב רכז "צעירים בשכונה", שינהל את התכנית ואת תקציבי הפעילות. משרד הבינוי והשיכון, בהובלה ובשותפות מלאה עם הרשויות המקומיות, יזום הקמת והפעלת שלוחות של מרכז הצעירים בשכונות השיקום, שבהם תתבצע הפעילות השכונתית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




התכנית תפעל  לצמצום פערים חברתיים בישראל,  בדגש על צעירות וצעירים בגילאי 18 – 35, עולים וותיקים, המתגוררים בשכונות מוחלשות, וליצירת רמת חיים איכותית של תושבים וקהילות. כאמור אמש התקבצו צעירים וצעירות ותושבי הרובע לערב הפתיחה שהחל בקבלת פנים קלילה על כוס בירה.

את הערב פתחה בנאום ברכה אילנית שאטה שתרכז את השלוחה החדשה של המרכז. שאטה ברכה על המיזם וקראה ליושבים בקהל להפיץ את הבשורה. אחריה עלה לברך מר יוסי חדד, מנהל מירקם במשרד השיכון שאמר כי ההשקעה היא ישירה וחשובה לתושבי הרובע ולצעירי השכונה. חדד ציין כי התכנית תתקיים ב-18 ישובים בארץ כאשר אשדוד  היא אחת מהן.

 

את עיריית אשדוד ייצג יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים. קקון ברך על המוגמר וכתושב רובע ו' אמר שזהו צעד מכונן ומרגש, המצמצם פערים ומנגיש אפשרות ממשית להגשמת חלום ההשכלה, התעסוקה ומיצוי היכולות האישיות. קקון חתם את דבריו בכך ש"את החשש מחליפה התקווה" וקרא לצעירים "לפרוץ את הדרך בשתי ידיים כמו נחשון ועמינדב שהיו חלוצים לפני המחנה, ולבוא בהמון אהבה".

בעירייה אומרים כי השאיפה היא שהתכנית תמשוך אוכלוסייה צעירה לשכונות ותסייע להגדיל את מספר הצעירים המתגוררים בשכונות השיקום בטווח הארוך, תוך חיזוק השכונה וחיזוק הקשר שלהם לשכונה ולקהילה. זאת תכנית שבה כולם מרוויחים, מרמת הפרט ועד רמת הקהילה המקומית והעיר.

בחלק האמנותי נהנו הנוכחים מכיתת אומן עם הזמר והיוצר חנן בן ארי שקינח במיטב שיריו תוך  דיון מעמיק ובשיתוף הקהל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר