פינוי מצבורי חומרים מסוכנים ממושב גבעתי. קרדיט צילום: איל יפה, המשרד להגנת הסביבה

המשטרה הירוקה פשטה על אתר פיראטי לפסולת רעילה – חלקה דלף לקרקע

במושב גבעתי הסמוך לאשדוד התגלה מצבור של חומרים מסוכנים וכך גם במושב נוסף

פורסם בתאריך: 28.1.20 18:37

     

בעקבות גילוי כמות גדולה של חומרים מסוכנים במשקים במושבים גבעתי וגאליה: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פשטה על שני מפעלים.

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ביצעה היום, שלישי, פעילות אכיפה ממוקדת, ופשטה על שני מפעלים כימיים בחיפה ובנאות חובב.

פעילות זו נערכה במסגרת חקירה גדולה ומשמעותית שהמשרד להגנת הסביבה מנהל מול גורמים העוסקים באחסון רשלני, מזהם וללא היתרים של חומרים מסוכנים ופסולת חומרים מסוכנים באתרים לא מורשים ובניגוד לחוק במושב גבעתי בדרום ומושב גאליה במרכז.

מדובר על מצבורים של כ-3,000 קוביות ואריזות בשלושה משקים בגבעתי ובגאליה, המכילים רעלים ופסולת נוזלית של חומרים מסוכנים. אחסון החומרים, אומרים במשרד להגנת הסביבה, נעשה שלא כחוק, וללא תשתיות והיתרים מתאימים, תוך סיכון התושבים המתגוררים  בסביבה. חלק מהקוביות נמצאו כשהן דולפות וגורמות לזיהום של הקרקע והסביבה.

פינוי מצבורי חומרים מסוכנים ממושב גבעתי. קרדיט צילום: איל יפה, המשרד להגנת הסביבה


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בעקבות הממצאים, נקט המשרד להגנת הסביבה בהליכים, לרבות הוצאת התראות, שימועים והוצאת צווים שכללו דרישה לפינוי ולסילוק החומרים המסוכנים משטחי המשקים. משלא קוימו הצווים ולא בוצעו פעולות לפינוי החומרים המסוכנים, ובשל הסכנה החמורה לציבור ולסביבה, החליט המשרד להגנת הסביבה לבצע את פעולות הפינוי והסילוק בעצמו, באמצעות קבלן ביצוע מטעמו. היקף עלות הפינוי מוערך במספר מיליוני שקלים, ועל-פי הוראות חוק החומרים המסוכנים, המשרד יוציא דרישת הוצאות לגורמים המתאימים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר