בני שלמה וסנגורו בבית המשפט

העצורים האשדודים בפרשת החשבוניות

פרשת בני שלמה והחשבוניות: שלמה חשוד כי הפעיל מערך להפצת חשבוניות פיקטיביות בסכומי עתק. בין עשרות החשודים שנעצרו גם רעייתו של שלמה, תושבי שטחים ובעלי עסקים, בהם מאיר אלחרר מאשדוד

פורסם בתאריך: 25.1.20 09:34

     

רק בשבוע שעבר הובא בני שלמה, מי שמוגדר על ידי המשטרה ראש ארגון הפשיעה, לחקירה ולהארכת מעצר בחשד כי הוא האיש שעומד מאחורי ניסיון החיסול של מקורב לשלום דומרני באמצעות מטען חבלה ברכבו.

המקורב ניצל לאחר שחלק ממטען החבלה לא התפוצץ. מיד לאחר מכן ביקש שלמה לצאת מהארץ כשהוא מחזיק בדרכון מרוקאי ואינו יודע כי כבר חודשים ארוכים מתנהלת נגדו חקירה סמויה. אלא שהחשש של המשטרה כי הוא יעזוב את הארץ ולא יחזור הביאה למעצרו המיידי.

יומיים לאחר מכן, בתחילת השבוע שעבר, עברה החקירה לשלב הגלוי שלה, וכוחות משטרה ביצעו גל מעצרים רחב היקף, לרבות בשטחי יהודה ושומרון, ובמהלכו נעצרו לחקירה 36 חשודים, חלקם “חיילים” של שלמה, ואף בני משפחה שלו, כמו רעייתו. בנוסף, נעצרו בעלי עסקים מאשדוד, אשקלון ומקומות נוספים.

מדובר בפרשייה, כך הותר לפרסום, שבה על פי החשד בוצעו עבירות על החוק למאבק בארגוני פשיעה, החוק לאיסור הלבנת הון חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה. בין היתר נחקר חשד כי בני שלמה הקים מערך בראשותו של חשוד נוסף להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף שנאמד בכחצי מיליארד שקלים.

צילום: דוברות המשטרה

בין עשרות העצורים גם שני תושבי אשדוד: יעקב שמעוני, 49, ומאיר אלחרר, 53, המוכר למדי בעיר מעסקי האירועים והמסעדנות.

בדיון הארכת המעצר הראשונה, ביום שני 13 בחודש, שאל סנגורו של אלחרר את אנשי המשטרה: “בהינתן שהוא איש עסקים לגיטימי ויש לו שש חברות שהוא מנהל שלא קשורות לשום ארגון, יש לו שותפים. אתה מדבר על השמטות הכנסה בעסקים שלו?”
נציג המשטרה השיב: “לא”.
"עסקים שקשורים לארגון פשיעה?”
“כן”.
“איזה ארגון פשיעה?”
“מה השאלה, מי ראש הארגון?”
"אני לא יודע. בדקתי ברשם התאגידים והארגונים, אני רוצה לדעת איזה ארגון”.
“ארגון של בני שלמה”.

הסנגור הוסיף שמרשו הוא “אדם לא צעיר, נטול עבר פלילי, איש עסקים מצליח”. השופטת נועה חקלאי האריכה את מעצרם עד יום שלישי השבוע ובדיון שנערך באותו יום, 21 בחודש, הוארך מעצרם פעם נוספת, בהסכמה, עד יום שני 27 בינואר.

באותו דיון אמר סנגורם: “המשיבים חשודים בביצוע עבירות של ארגון פשיעה, אין לחשד זה כל בסיס. אנו סבורים כי היחידה החוקרת יודעת את זה. אני מצהיר בשם לפרוטוקול ככל שהחשד הזה ימשיך להיות מיוחס להם, ההנחיה הברורה תהיה לשמור על זכות השתיקה. ברגע שהחשד הזה יוסר הם יענו על כל שאלה ושאלה”.

הוא הוסיף ואמר לגבי אלחרר: “יש עסקים שהוא לא נחקר ולא נחשד לגביהם, ואני מניח שאף אחד לא מייחס לו עבירה. העסקים האלה על סף קריסה, אשתו עושה כל אשר לאל ידה כדי להרים את הראש מעל המים”.

סנגורם של השניים עו”ד ירון ברזילי מסר בתגובה: “לא לאלחרר ולא לשמעוני יש איזשהו קשר לארגון פשיעה, ככל שזה קיים. מדובר במסע לחצים בשביל לנסות להשיג ראיות יש מאין”.

עו”ד נס בן נתן ונעמה אלחדד המייצגים את שלמה ואת רעייתו מסרו בתגובה: “החשודים לא עברו עבירה כלשהי ואין להם קשר למיוחס להם. לא הוצגה לאף אחד מהם ולו ראיה אחת שקושרת אותם, ואין לנו ספק שהפרשייה תסתיים בקול ענות חלושה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר