מימין קרן שכטר אזולאי מנהלת מחוז דרום במכבי, רן סער מנכ"ל מכבי, פרופ' שוקי שמ', עו"ד רחל שמואלי מנכ"לית אסותא אשדוד לשעבר ופרופ' חיים ביטרמן, מנהל בית החולים באשדוד. צילום: אורי קריספין
מימין קרן שכטר אזולאי מנהלת מחוז דרום במכבי, רן סער מנכ"ל מכבי, יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר. צילום: אורי קריספין

כמה ביקרו אצל רופא ומהם שיעורי ההשמנה: מכבי מסכמת שנה באשדוד

82% מחברי מכבי תושבי אשדוד הפונים לחדר מיון בוחרים באסותא אשדוד. ההורים בוחרים אסותא אשדוד: 9 מתוך 10 ילדים בעיר מגיעים למיון ילדים של אסותא. תושבי אשדוד צורכים יותר רפואת אונליין - עליה של 22% במספר הביקורים הווירטואליים אצל רופאים

פורסם בתאריך: 14.1.20 10:46

     

לרגל השנה האזרחית החדשה, מכבי שירותי בריאות מפרסמת את תמונת הבריאות של העיר אשדוד.

בשנת 2019 התקיימו באשדוד 1,394 לידות בקרב חברי מכבי. 1,134 נשים הרות טופלו במרפאות מכבי בעיר, הצעירה שבהן בת 19 והמבוגרת בת 47. גילו הממוצע של מבוטח עומד על 34, 891 חברים חצו את גיל 85. 287 מתוכם חצו את גיל 90, כאשר המבוגרת ביותר בת 102.

מכבי אשדוד באדיבות: מכבי שירותי בריאות

מרפאת מכבי באשדוד. צילום: מכבי שירותי בריאות

עוד נמצא כי בשנת 2019 נרשמו באשדוד כ-304 אלף ביקורים אצל רופאי המשפחה בעיר, מעל 100,000 ביקורים התקיימו אצל רופאי הילדים וכ-38,000 אצל רופאי נשים. עוד חושפים במכבי כי כ-9% מתושבי אשדוד מעשנים, ונרשמה עלייה של כ-.13% בכמות המעשנים לעומת 2018. העלייה הגבוהה ביותר הינה בקבוצת גילאי 25-35 (עליה של 19.7% במספר המעשנים). בשנת 2019 התקיימו במכבי מספר סדנאות לגמילה מעישון שצפויות להימשך גם בשנה הנוכחית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעל 39%  מהמבוגרים בעיר סובלים מעודף משקל, 48% גברים ו52% נשים. 17% סובלים מיתר לחץ דם, 7% סובלים מסוכרת ו3% ממחלות לב, מרביתם גברים. כמו כן, לרשות המבוטחים עומדת סדנת "מכבי קל" – קבוצה המסייעת בשינוי אורח חיים בריא. בשנת 2019 חלה עליה של 8% בביצוע בדיקת ממוגרפיה בקרב נשים ועליה של 14% בבדיקת דם סמוי. כ-7% מהילדים בין גילאים 6-18 אובחנו כסובלים מבעיית קשב וריכוז בעיר, ירידה של 0.3% משנת 2018.

מנהלת מרחב אשדוד נועה דרור לביא אמרה: "במכבי אנו שותפים לבריאות של תושבי העיר, במטרה להגן, לקדם ולשפר את הבריאות ואיכות החיים של מבוטחי מכבי.  זאת תוך  הקשבה יתרה  וערנות  לצרכי המבוטחים  במטרה להנגיש את  שירותי הבריאות הטובים ביותר עם פתרונות מותאמים אישית לכולם. האוכלוסייה באשדוד מגוונת, עולים מחבר העמים, עולים מצרפת, מגזר חרדי, חילוניים  – האתגר הוא גדול לתת את המענה הרפואי האיכותי ביותר, השירותי ביותר, המדוייק ביותר, והראוי לצרכי כל חבר וחבר".

עוד הוסיפה דרור לביא ואמרה: "אנחנו מחוללים באשדוד מהפכת בריאות של ממש והתושבים מצביעים ברגליים. בחמש השנים האחרונות ישנה צמיחה מתמדת במספר החברים המצטרפים למכבי. אנו במכבי קשובים לצרכים של התושבים ובהתאם לכך פועלים: השנה נוספו 11 רופאים חדשים לצוות הרפואי, רופאים רבים נכנסו למודל החדש של מכבי בשיתוף בית החולים אסותא אשדוד והם מקבלים קהל הן בבתי החולים החדש והן בקהילה במרפאות מכבי בעיר, מה שמאפשר רצף טיפול הדוק למטופלי מכבי בין השירות בקהילה לשירות בתוך ביה"ח".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר