עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

עיריית אשדוד קיבלה סירוב: משרד הפנים דחה את בקשתה לייקר את הארנונה לתעשייה

מכה לעירייה: משרד הפנים דחה את בקשתה להעלות את הארנונה ל”תעשייה המזהמת” ב-15%, שהייתה צפויה להכניס לקופה מיליונים בשנה, וקבע שהיא תישאר ללא שינוי

פורסם בתאריך: 9.1.20 15:17

     

במהלך הקיץ האחרון אישרה עיריית אשדוד את ייקור הארנונה בשיעור של 15% למפעלי תעשייה שהוגדרו כמזהמים. מדובר, בין השאר, במפעלים כימיים, תחנות כוח לייצור חשמל ומתקנים לזיקוק נפט. ההחלטה הייתה צפויה לשלשל לקופת העירייה עוד כ-5.6 מיליון שקלים בשנה, והנימוק הרשמי היה הרצון לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה ולשפר את איכות החיים שלנו.

ההחלטה הועברה, כמתחייב, לאישור שרי הפנים והאוצר אריה דרעי ומשה כחלון. אלא שלאחרונה הם החליטו לדחות את הבקשה. אגב, בלי לנמק.

עו”ד שימי גולן, שפנה בשם התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה בעיר למשרדי הפנים והאוצר בבקשה לדחות את בקשתה של עיריית אשדוד, מברך: “דחיית בקשת העירייה להעלאת הארנונה למגזר התעשייתי מהווה תמרור אדום של משרד הפנים לעיריית אשדוד כי התעשיינים אינם הפרה החולבת למימון הוצאות העירייה העודפות.

"בתקופה האחרונה התעשיינים באשדוד ‘חוטפים’ חיובי היטלי פיתוח וארנונה, בניסיון להעשיר את קופת העירייה, לרוב ללא סיבה מוצדקת של ממש. התנגדות והתמודדות נכונה עם החיוב ולא השלמה עם פעולת העירייה היא הדרך הנכונה”.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “הבקשה להעלאת התעריפים לתעשייה נגעה רק למפעלים מזהמים, כחלק ממדיניות העירייה לצמצום פעילות המפעלים המזהמים בעיר. לצערנו משרד הפנים לא אישר את הבקשה. העירייה תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה לצמצום הזיהום בעיר ממפעלים”.

"בקשת העירייה", נכתב בפנייה שנשלחה בחודש יולי באמצעות עו"ד גולן, “הינה ניסיון לדחוק מפעלים קיימים עשרות שנים אשר מעסיקים אלפי עובדים… ההעלאה המבוקשת יש בה כדי לפגוע פגיעה אנושה הן במפעלים והן בעובדי הייצור אשר עלולים לאבד את פרנסתם. בקשת עיריית אשדוד לסגור מפעלים תעשייתיים, לשלוח מאות עובדים הביתה ולגלגל את המפעלים לרשויות מקומיות אחרות הינה מפלה, לא מידתית ופסולה".

עו"ד שימי גולן


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר