חדר המיון בבית החולים אסותא אשדוד: מנהלת מלר"ד מבוגרים: ד"ר דברה ווסט. צילום: עודד קרני

סקר שביעות הרצון משירותי המיון בארץ: אסותא אשדוד בראש

שירותי הרפואה הדחופה בבית החולים אסותא אשדוד דורגו בפעם הראשונה בסקר וקיבלו ציון של 80% - המקום הראשון בין חדרי המיון הבינוניים והגדולים בישראל. גם ברזילי שקיבל 78 וקפלן עם 77, נמצאים בצמרת

פורסם בתאריך: 7.1.20 10:52

     

משרד הבריאות פרסם היום, שלישי, את תוצאות סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מיון) בבתי החולים בישראל. במקום הראשון בין בתי החולים הבינוניים והגדולים דורג אסותא אשדוד במקום הראשון בשביעות רצון מטופלים עם 80% שביעות רצון.

סקר חווית המטופל מחדרי המיון, שנערך ע״י משרד הבריאות, בדק את שביעות הרצון של המטופלים והתבסס על אלו שביקרו בחדרי המיון והשתחררו או התאשפזו בין החודשים מאי-אוגוסט 2019.

שביעות רצון מהמיון: מתוך הסקר של משרד הבריאות

בין הנושאים שנבדקו בשאלון: שביעות רצון כללית, זמני המתנה, יחס הצוותים המטפלים, נכונות להמליץ על חדרי המיון, מתן מידע ובהירות ההסברים ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ד״ר ארז ברנבוים, מנכ״ל אסותא אשדוד אמר עם קבלת תוצאות הסקר: ״אנו גאים להוביל את רשימת בתי החולים הבינוניים והגדולים בסקר שביעות הרצון של משרד הבריאות. התוצאות משקפות את העבודה הקשה, המסירות והרפואה הטובה במלר״דים באסותא אשדוד שניתנים 24/7 365 ימים בשנה. אני רוצה להודות למטופלים שלנו, שנותנים בנו אמון, ובוחרים להגיע לבית החולים ברגעים הקשים והמורכבים ביותר. אני מבטיח שנמשיך להצדיק את האמון של כל אחת ואחד מכם ולספק רפואה מיטבית, שירות מצוין וטכנולוגיה מתקדמת״.

המנהל הנכנס של ביה"ח באשדוד: ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות בית החולים

את מיון מבוגרים בבית החולים מנהלת ד"ר דברה ווסט ואת מיון ילדים ד"ר הגר סופרמן. בבית החולים אסותא אשדוד יש 300 מיטות והוא נחשב בית חולים מדרג קטן, אבל בבדיקת שביעות הרצון הוא נלקח בחשבון כשייך לקבוצת בתי החולים הבינוניים ומעלה.

ד"ר הגר גור סופרמן. צילום: דוברות ביה"ח אסותא אשדוד

ד"ר הגר גור סופרמן. צילום: דוברות ביה"ח אסותא אשדוד

בעבר הועלו טענות רבות מצד מטופלים בנוגע לזמני ההמתנה הארוכים במיון ונראה שבבית החולים הצליחו לשפר את הדבר באופן משמעותי.

הנה הנתונים על חווית המטופל בחלוקה למיון מבוגרים ומיון ילדים:

שביעות רצון ממיון מבוגרים: מתוך הסקר של משרד הבריאות

שביעות רצון ממיון ילדים: מתוך הסקר של משרד הבריאות

הרקע לעריכת הסקר

במהלך חודשים מאי–אוגוסט 2019 משרד הבריאות הוביל מדידה שלישית של סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מלר"דים). בסקר השתתפו מטופלים שביקרו במלר"ד (חדר מיון) ושוחררו או עברו לאשפוז במחלקות. נדגמו כל סוגי המיונים, פרט למיון נפש, מיון נשים ומיון יולדות.

המלר"ד, בהיותו שער כניסה לבית חולים, הוא סביבה טיפולית בעלת קשיים ייחודיים אובייקטיבים. המטופל מגיע כואב, מודאג וחסר אונים, ונכנס לסביבה המתאפיינת בעומס רב, חוסר ודאות וזמני המתנה ממושכים. כמענה לקשיים הקיימים במלר"ד, מקדם משרד הבריאות  בשנים האחרונות תוכנית לאומית רחבה ומקיפה לשיפור איכות הטיפול וחווית המטופל במלר"דים. התכנית כוללת טיפול בחלופות הפניה למלר"ד, שיפור תהליכי תפעול, פתרונות טכנולוגיים, קביעת סטנדרטים, הוספת כוח אדם והטמעת תפקידים חדשים (כגון: עוזרי רופא ומנהלני תפעול), שיפור תשתיות פיזיות ועוד .

כחלק מתוכנית רחבה זו נבנתה תוכנית ייעודית להתערבות לאומית לשיפור חווית המטופל והמטפל במלר"דים . תוכנית לאומית זו היא ראשונה מסוגה בעולם. לצורך יישום מטרה זו, פותחה הכשרה ייעודית וייחודית, עם התאמות למלר"די מבוגרים ולמלר"די ילדים, הכוללת ארגז כלים הנדרש לשיפור חווית המטופל והמטפל במלר"ד וכוללת נושאים שונים בתחום מיומנויות תקשורת בין מטפל למטופל, כלים להתמודדות עם לחץ ושחיקת מטפלים, תיאום ושיתוף פעולה בין הצוות, רצף הטיפול, מתן מידע ועוד. במהלך שלוש שנים (בין 2016-2019) מובילי שינוי מכל המלר"דים ברחבי הארץ השתתפו בהכשרה.

ברמה ארצית רואיינו מעל 11,000 מטופלים מ-29 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ. בכל בית חולים רואיינו כ-400 מטופלים, כאשר 100 מתוכם ממיון ילדים (במקרה של קטינים הריאיון בוצע מול אחד ההורים המלווים). הריאיון בוצע בשפה המועדפת על המרואיין  (עברית, רוסית, ערבית או אנגלית). המשיבים רואיינו עד שבועיים ממועד הביקור במיון (בתנאי שכבר לא היו מאושפזים במחלקות). אחוז ההיענות עמד על 59%.

על מנת שממצאי הסקר ייצגו את כלל המטופלים המגיעים לחדרי מיון בבית חולים ברחבי הארץ באופן נכון, נערך שקלול המשקף את היחס שבין היקף המופעים בפועל בכל אחד מבתי חולים לבין כמות השאלונים  שנאספו  מכל בית חולים. כמו כן, בוצע גם שקלול עבור כל בית חולים לפי סוג המיון (מיון כללי או מיון ילדים)  ויום ההגעה למיון (יום א' /ימי חול – ימים ב' – ה' / סוף שבוע – שישי – שבת).

השאלון הכיל מעל 40 שאלות מעולמות תוכן שונים (יחס, מתן מידע, רצף טיפול, תפיסת זמני המתנה במיון, תנאים סביבתיים ועוד). לצורך ניתוח והצגת הנתונים נבנו מדדים רוחביים למספר פריטים בשאלון (היו גם פריטים שלא נכללו בשום מדד). המדדים נבנו ללא חלוקה לסקטורים מקצועיים, עפ"י חוזר המנכ"ל לקידום חווית המטופל במערכת הבריאות). כל מדד חושב כממוצע של אחוז המטופלים המרוצים (2 TOP) בקרב בעלי הדעה בכל אחת מהשאלות הרלוונטיות.

מאפייני המדגם: כחמישית דוברי ערבית ו-6% דוברי רוסית כשפה עיקרית, 53% גברים, הגיל החציוני (בקרב מטופלים בגירים)– 49, רבע מהמטופלים אושפזו לאחר הטיפול במיון,  כ-30% סובלים ממחלות כרוניות. 17% הגיעו לחדר מיון עם אמבולנס.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר