פעילות ג'ודו להורים ולילדים בספרא צילום: יח"צ

שבוע של אור   

מצעד לפידים ה-13 לזכרו של אביב חקאני, מצעדים לזכרם של שטרית ומאור בן שמעון, תהלוכות אור, מסיבות חנוכה, פעילות יצירה וגם תחרות אמנויות לחימה במרכזים הקהילתיים ובמוסדות התרבות והאמנות בעיר

פורסם בתאריך: 25.12.19 09:10

     

בנר ראשון של החג ערכו ברובע י"א מצעד אור מסורתי לזכרו של סרן אביב חקאני, קצין המנהרות ז"ל בהשתתפות בני משפחתו ואמו שנשאה דברים נרגשים. נרשמה השתתפות ערה של בני נוער ומשפחות ממרכז קהילתי " עם שלום" ושל חיילים מיחידתו של אביב. באביב הוא קצין המנהרות  הראשון אשר נפל בקרב בציר פילדלפי בשנת 2004. למצעד פרי יוזמתה של עדנה חקאני, נרשמה היענות מרשימה של תושבי הרובע, חניכי החוגים כלל ארגוני ותנועות הנוער ברובע: חניכי המד"צים של מרכז קהילתי 'עם שלום' ברובע י"א, חניכי תנועת הצופים משבט 'אביב', שבט 'דותן' ושבט 'הנחל', חניכי תנועת 'בני עקיבא', תלמידי בתי הספר היסודיים והמקיפים והשנה הצטרפו גם חניכי קבוצת התעמלות הקרקע והאקרובטיקה  'מעופפי אביב' הקרויה על שמו של אביב. הצועדים התכנסו ברחבת המרכז קהילתי 'עם שלום' וממנו יצאו למצעד כשבראש המצעד עדנה חקאני, אמו של אביב, יחד עם משפחתה וחיילי הנדסה קרבית, סביב רובע יא' כשכולם "מדליקים" את הרובע בעזרת הלפידים. בתום המצעד  הדליקו ברבים נר ראשון של חנוכה. התרגשות נרשמה  לשמע דברי העידוד והחיזוק של גב' עדנה חקאני  צפינו במופע  המקצועי של  אקרובטיקה ומופע אש מרהיב  וחולקו סופגניות לכלל המשתתפים. בסיום האירוע החיילים והמשפחה התכנסו במרכז הקהילתי למפגש זיכרון ושיח על מורשת הקרב של אביב חקאני ז"ל.

באותו ערב ערכו במרכז קהילתי 'חרצית ' מצעד לפידים והדלקת נר ראשון של חנוכה לתושבי רובע ח' בו נרשמה השתתפות ערה של מדריכים צעירים, שנהנו לאחר המצעד והדלקת הנר ממופע להטוטים של עמי הליצן. באותו הערב (נר ראשון של חנוכה) מרכז קהילתי 'דקל'(רובע ט"ו) וארגון 'קשר' להעצמת הזהות היהודית הוציאו לדרך את  'מאירים את הרובע'-מצעד לפידים מדליק לזכרה של אירית שטרית שנהרגה מפגיעת טיל במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'( בדצמבר 2008 ) נערך טקס הדלקת חנוכיית ענק ומופע להטוטי אש. ביום שני, נר שני של חג נערכה תהלוכת לפידים תהלוכה ומסיבת חנוכה ע"ש מאור בן שמעון ז"ל, שהרג בהיותו בן 16.5  בתאונת דרכים . האירוע הופק ע"י גמ"ח 'מאור מאיר', שהוקם להנציח את זכרו וע"י מרכז קהילתי 'טנה' בו היה פעיל. בסיומה נערכה מסיבת חנוכה באודיטוריום "נעים לתרבות" , שכללה הדלקת נרות חנוכה והמופע "קרקס במזוודה". במוזאון לתולדות הפלשתים ערכו את הפעילות 'מאירים המצאות'- מסורת וחדשנות בהדרכה תאטרלית וסדנת יצירה לחנוכיות מומצאות.

מסיבות חג נערכו בכלל המרכזים הקהילתיים עם טקסי הדלקת נרות של חג, חידונים נושאי פרסים ומופעים להנאת הילדים, הגדילו לעשות במרכז קהילתי 'תקוותנו' בו ערכו תחרות אמנויות לחימה עירונית ובמרכז קהילתי 'ספרא' בו ערכו פעילות ג'ודו משותפת לילדים והורים והכול ברוח המכבים.

הדלקת נר-באירוע לזכרו של אביב חקאני.נציג היחידה-אריה ביטון רכז החוגים-מאיר קיקוז מנהל עם שלום צילום: יניר ביטון

פעילות תאטרלית במוזאון הפלשתים צילום: יח"צ

סדנת יצירת חנוכיות-מוזאון לתרבות הפלשתים צילום: יח"צ

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר