מנציחים את זכרה. מאי נונה ז"ל. תמונה באדיבות המשפחה

נפרדים ממאי: "אהובה על כולם, בלתי נשכחת”

10 ימים שכבה מאי נונה בת 11 וחצי מאשדוד מחוסרת הכרה לאחר שגופה קרס לפתע ללא שום סימני אזהרה. מאמצי הצוות הרפואי, התקוות והתפילות לא הועילו, וביום רביעי היא נפטרה. שלושה ימים לפני המקרה נבחרה הילדה המחוננת ליו”ר מועצת התלמידים בבית ספרה

פורסם בתאריך: 12.12.19 11:11

     

“ביום שני בבוקר מאי קמה ב-6 וחצי, ישבה איתי על הספה, היא ביקשה ממני כריך עם שוקולד לבית הספר. הכול היה תקין. בסביבות 7 ורבע היא אמרה לי, ‘אימא, אולי אני לא אלך היום? כואב לי קצת הראש’, וקרה מה שקרה. היא שכבה במיטה בחדר שלה, ופתאום אני רואה שהיא מגלגלת עיניים ונועלת ידיים. הזמנו טיפול נמרץ, ו-20 דקות נלחמו עליה עם שש מכות חשמל ולקחו אותה לבית החולים. אבל מאז בעצם מאי לא התעוררה יותר”.

כך אמרה ברביעי בערב שולי נונה, אימה של הילדה מאי נונה, בת 11 וחצי מאשדוד, שנפטרה באותו יום אחרי 10 ימים שהייתה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים אסותא אשדוד.

“מאי הייתה בריאה לחלוטין, לא הייתה לה שום בעיה”, מוסיפה האם. “היא הייתה ילדה אהובה על כולם, מלאת שמחת חיים, מנהיגה, דמות נערצת בכיתה, ספורטאית מצטיינת, רקדנית. ביום שישי, לפני מה שקרה, היא נבחרה ליו”ר מועצת התלמידים של בית הספר, למדה בכיתת מחוננים ובתכנית למצטיינים. המורה שלה שבורה, היא אומרת שהיא איבדה ילדה בלתי נשכחת. כל החיים היו לפניה”.

ידוע מה קרה?

“כנראה שמשהו בלב, איזשהו כשל. אבל לא יכולנו לדעת לפני כן”.

בחודש מרץ הייתה אמורה מאי, בתם הבכורה של שולי ויניב, לחגוג בת מצווה, והמשפחה כבר ארגנה טיול לארצות הברית.

“בבקשה אל תיקחו את החיים כמובנים מאליהם, נצלו את הזמן עם הילדים שלכם, כל רגע, כל שנייה”, אומרת שולי, “דאגו לומר להם וליקיריכם שאתם אוהבים אותם”.

ההלוויה עשויה להתקיים ביום חמישי (לאחר ירידת העיתון לדפוס), והמכון לרפואה משפטית נכנס לתמונה כדי לנסות ולגלות מה הביא למותה. למאי אח ואחות קטנים ממנה, וההורים מבקשים לדעת מה צריך לעשות כדי לשמור עליהם מכל משמר.

“הלם טוטאלי, כל המשפחה בהלם מוחלט, כל השכונה, כל בית הספר, כולם בשוק”, כך אמר ביום רביעי חבר קרוב של משפחת נונה מאשדוד בעקבות מותה של מאי.

מאז שהתמוטטה החברים מבית הספר שבו למדה, שירת הים, צוות המורים, חברים ושכנים ברובע י”ז, שבו מתגוררת המשפחה, ניסו לתמוך, לסייע, כולם השתדלו לשמור על תקווה. אבל למרבה הצער, גופה של מאי נכנע.

לא היו שום סימנים מוקדמים לקריסת הגוף. “המחנכת שלה הייתה כל יום לידה בבית החולים. רק ימים מעטים לפני המקרה היא התקבלה לתכנית אמירים, והייתה מיועדת לכיתת מחשבים בשנה הבאה. איך אפשר לעכל דבר כזה?”

“זאת ילדה שראיתי ערב לפני רוקדת ומחייכת ובבוקר היא כבר לא פה, זה לא דבר נורמלי”, אמר חבר. “ילדה מחוננת, מצטיינת. מאוד מוכשרת, שמחה ופעלתנית. כל הזמן הייתה הולכת בריקוד ועולה ויורדת את המדרגות בקפיצות ודילוגים. זה שוק מוחלט, אלו לא סדרי עולם רגילים”.

נכון לכתיבת שורות אלו קריסת מערכות גופה ומותה של מאי נונה הם בגדר תעלומה. גורם רפואי אמר שסיבה אפשרית אך לא ודאית היא גורם לבבי, אולי הפרעת קצב, שעליה לא היה ידוע קודם המקרה.

אילנה דאי, מנהלת בית הספר שבו למדה, פתחה את שעריו אחר הצהריים כדי לקיים מפגשי תמיכה וחיזוק.

האב יניב, מבעלי חברת לידרסאפ טכנולוגיות, שיזמה את הקמת כיתת ממר”ם במקיף ט’, מתכנן לקרוא לתכנית לימודים חדשה במערכת החינוך על שמה: “מאי ממריאים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר