אהבה יוונית, איזאקיס צילום: יח"צ

אהבה יוונית 

איזקיס, מלך הטברנה החולם בעברית ושר ביוונית מגיע למרכז קהילתי 'גולדי'(רובע ד') מחר, יום שלישי בשעה 20:00

פורסם בתאריך: 9.12.19 11:39

     

קשה להאמין שיש חובב מוזיקה יוונית אחד בישראל שלא מכיר את השם איזקיס(62), הנחשב לאחד מעמודי התווך של המוזיקה היוונית בארץ המציין קריירה ארוכת השנים שהתחילה בגיל 12. איזקיס אוזמוס נולד וגדל ביוון ובגיל צעיר עלה לארץ. הוא גדל והתחנך בבית מצרי-יווני. בגיל חמש הוא כבר למד מוזיקה אצל מורה פרטי ואחרי עשרה שיעורים בלבד, התחיל לכתוב תווים משמיעה. כנער התחבר לעולמות המוזיקליים הים תיכוניים ובהשראת המוזיקה של אריס סאן, ובנה לעצמו גיטרה והתחיל לנגן. בגיל 12 הצטרף ללהקת חתונות שאותה ניהל אחיו של הזמר רובי לוי, מה שהביא אותו כבר בגיל 18 להקים להקה עצמאית יחד עם יעקוב למאי, לימים מי שנחשב למעבד על בתעשיית המוזיקה המזרחית.

למעשה, את העיבוד הראשון בחייו עשה למאי לאיזקיס ואף עבד אתו כקלידן בלהקה, "באותה תקופה אריס סאן הביא את המקצב היווני ואנשים פה עפו על הבוזוקי"-הוא אומר. האלבום הראשון שלו יצא לאור בשנת 1975, ומאז הוא המשיך להוציא עוד ועוד אלבומים שיש בהם דגש על מוזיקה יוונית. "אני זוכר שבזמנו אריס סאן שמע את החומרים שלי ואהב אותם מאוד ובשלב מסוים כשהוא ברח לארצות הברית ופתח את מועדון מנהטן, הוא הזמין אותי לבוא ולהיות זמר הבית שלו שם. המרחק מהמשפחה ומישראל היה לי קשה לי מדי והחלטתי שאני  חוזר ארצה, מקים משפחה משלי ובונה את עצמי בארץ", הוא מספר. בשנת 2008 החליט איזקיס להוציא אלבום מחווה לאריס סאן ובו הוא שר כמה מהלהיטים שהיוו עבורו השראה לאורך הקריירה שלו.

עם השנים התמזג איזקיס בתרבות הזמר המזרחי בישראל: הוא עבד עם אייל גולן, ועם להקת אתניקס, יצר אינספור להיטים ולפני כשנה הוא יצא אלבום המאגד בתוכו מעל 40 מחרוזות יווניות -כל זאת לצד שירים מקוריים שהוא מספק בז'אנר מדי שנה. "תמיד שאלו אותי למה אני לא שר בעברית ומתעקש להמשיך לשיר ביוונית ואין לי תשובה לזה, אני אוהב את שתי השפות ומרגיש מספיק בנוח לשיר על יוון. יש פה בישראל קהל ענק שצורך את המוזיקה הזו, אוהב אותה, שמח איתה ובוכה איתה, ואני שר בשבילם". הוא מספר.

איזקיס, הידוע כמי שיוצר כימיה מידית עם הקהל בפניו הוא מופיע בעל גוון קול מיוחד ובשילוב נגינתו הוא מצליח להלהיב ולשמח את הקהל בפניו הוא מופיע .

יום שלישי, 10.12.19 בשעה 20:00, "אהבה יוונית" – ערב זמר עם איזקיס: שירים ומוזיקה יוונית, טורקית וים תיכונית. מופע בלווי נגנים הכולל את הלהיטים הגדולים והמוכרים של הזמר היווני בישראל. כרטיסים ב-20 ש"ח בלבד כחלק ממיזם התרבות  'התושב במרכז הקהילתי'. מרכז קהילתי 'גולדי', השייטים 16,  אשדוד. למידע והזמנות :08-8552721

אהבה יוונית עם איזאקיס צילום: יח"צ

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר