עירית לסרי ואורלי דנינו, בתמונה משותפת עם נשות השגרירים. צילום: אורנה בן חיים

עירית לסרי אירחה את נשות השגרירים באשדוד

לקראת פסטיבל "עמים וטעמים" באשדוד אירחו עירית לסרי ואורלי דנינו, את נשות שגרירי מדינות הודו, קוסטה ריקה, גיאורגיה ואת שגרירת לטביה – לערב קולינרי טעים ומיוחד. את האוכל הכין השף גיא פרץ, יועץ הפסטיבל שיתקיים בשבוע הבא (13-14 בספטמבר), בפארק נחל לכיש

פורסם בתאריך: 7.9.17 10:45

     

אמש התקיים אירוע קולינרי ייחודי ורב-גוני, חובק עולם, פרי הפקתן של המחלקה לקשרי-חוץ בעיריית אשדוד והחברה לתיירות באשדוד בע"מ. במסגרת האירוע, עירית לסרי, אשת ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, ואורלי דנינו, אשת הממונה על התיירות וחבר מועצת העיר משה דנינו, אירחו את נשות שגרירי מדינות הודו, קוסטה ריקה, גיאורגיה ואת שגרירת לטביה – לערב טעים ומיוחד.

אריאלה רוזנטל, מנהלת המחלקה לקשרי-חוץ בעיריית אשדוד. צילום: Funia-social groove

אוכלים ונהנים ועל הכל מנצח גיא פרץ. צילום: Funia-social groove

לסרי פתחה את הערב באומרה: "נשות שגריר יקרות, אני מודה לכן שהגעתן וכיבדתן אותנו בנוכחותכן. אנו נרגשים מאוד לארח אתכן כאן. אשדוד הינה העיר החמישית בגודלה. זוהי עיר קולינרית, רבת-תרבויות וזוהי הסיבה שבחרנו לקיים את פסטיבל "עמים וטעמים" אשדוד 2017. בבית ממנו אני מגיעה, מגישים גפילטע-פיש ומהבית ממנו בעלי מגיע, מגישים דג מרוקאי".

האחראיות על עיצובו המהמם של חלל האירוע, היו רויטל רוט והילה ניסן – עיצוב אירועים וסטיילינג Hila & Revital. הכל היה מושקע לפרטי פרטים: זרי פרחים ונרות מעוצבים עיטרו את השולחן. על-גבי שולחן פסנתר, הונחו כוסות צמודים זה לזה-על כל כוס כתובה הייתה אות בשפה האנגלית, כאשר מטרתן של האותיות בעצם הייתה להרכיב את המילה "אשדוד". הכוסות היו עטופות בנייר צלופן שקוף ובתוכן, הונחו נשיקות מתוקות.

כך עוצב השולחן. צילום: Funia-social groove

כוסות אשר הרכיבו את המילה "אשדוד", ובתוכן נשיקות מתוקות. צילום: מירב טל

השף גיא פרץ, המשמש יועץ קולינרי לפסטיבל, הכין לכלל האורחות המכובדות אשר נכחו באירוע "ארוחה חוצת-יבשות". כמו-כן, הארוחה כללה מנות מכל רחבי תבל, כדוגמת, סלמון צרפתי על מצע אבוקדו וקוויאר, קוסקוס מרוקאי, טאקו מקסיקני ועוד.

השף פרץ בהכנות אחרונות. צילום: Funia-social groove

האחראים על המטעמים חובקי העולם, השף פרץ ועוזרו. צילום: Funia-social groove

כך נראית מנת סלמון צרפתי על מצע אבוקדו וקוויאר. צילום: Funia-social groove

במהלך הארוחה התייחס פרץ לפסטיבל בכלל ולמנות שהכין אתמול בפרט, באומרו: "אשדוד מושפעת מהמון עמים וכך גם האוכל. בשבועות האחרונים, הלכנו לכל המסעדות בעיר ולא ידעתי שיש כל-כך הרבה מסעדות מגוונות למרות שנולדתי באשדוד. יש המון גיוון והאוכלוסייה בעיר מאוד קולינרית, האשדודים מאוד אניני-טעם. והיום, בעצם השתדלתי לאחד את כל העולם. כאשר המנה הראשונה מזוהה עם צרפת (סלמון צרפתי), המנה השנייה עם צפון-אפריקה (דג מרוקאי) ובמנה העיקרית, נעבור ליוון. מה שיפה באשדוד זה התרבויות השונות. המטבח הישראלי-זה היהודים שהביאו את התרבויות שלהם-הבאנו מכל העולם אוכל, ועכשיו הוא ישראלי".

מגוון הסלטים והירקות שהוגשו על השולחן. צילום: Funia-social groove

מוזיקאית העונה לשם: לירז ברדוגו, הנעימה בכישרון רב את אוזני הנוכחים בנגינת נבל.

פורטת על הנבל, הנגנית המוכשרת, לירז ברדוגו. צילום: Funia-social groove

 נבל. צילום: מירב טל

כל זאת, לקראת פסטיבל "עמים וטעמים" אשדוד 2017, אשר ייערך בשבוע הבא (13-14 בספטמבר), בפארק נחל לכיש.

כשנשאלה, אשת שגריר הודו-ערדנה שרמה-לגבי ישראל בכלל והעיר אשדוד בפרט, ענתה: "אנחנו מעוניינים שהיחסים הפוליטיים-דיפלומטיים בין ישראל להודו יתהדקו. אשדוד מהווה גורם מקשר חשוב מאוד, אשר יכול לתרום ליחסים הללו. כל-זאת, מאחר שיש בה המון אנשים אשר מחוברים לאוכל ההודי, לתרבות ההודית, לעם ההודי. מרבית הישראלים מגיעים לטייל בהודו, לאחר שירותם הצבאי.

בהזדמנות זאת, אציין כי, פסטיבל הצילום הבינלאומי בשיתוף שגרירות הודו, מקיימים תחרות צילום שנקראת: "מחוברים להודו". התחרות מתקיימת לאור העובדה כי, היחסים הדיפלומטיים בין ישראל והודו קיימים כבר במשך 25 שנים. כמו-כן, התחרות קוראת לצלמים ישראלים לשלוח תמונות אשר משקפות בעצם את יופייה של הודו כדוגמת, צילומי טבע, צילומי רחוב, פורטרטים ועוד. לזוכה במקום הראשון, יוענק פרס-כרטיס טיסה להודו לרבות שהות של חמישה ימים. פרסים יוענקו אף לזוכים במקום השני והשלישי. המועד האחרון לשליחת הצילומים הינו, ה-16.09.2017".

לפרטים נוספים, ולהרשמה לתחרות, יש להיכנס לקישור שלהלן: https://photographyfestival.co.il/competitions .

היא ממשיכה באומרה: "אנחנו מרגישים שהקהל הישראלי מאוד זהה לקהל ההודי מאחר שהם פתוחים, כנים. ישראלים אוהבים לאכול אוכל הודי, ולכן, אנחנו שואפים לעודד את חיזוק היחסים דרך אוכל, תרבות, תיירות. אנחנו מאוד שמחים להיות כאן היום במחיצתן של נשות השגרירים, והשף המפורסם שהכין את המטעמים הנפלאים הללו". לסיום, היא מסכמת: "זה באמת היה ערב נפלא, נהניתי לשהות כאן ואני חושבת שהרעיון לקיים את פסטיבל "עמים וטעמים", הוא רעיון נהדר, ואני בהחלט אעשה את מירב המאמצים להגיע אליו".

כשנשאלה, אשת שגריר גיאורגיה תמר קלנדזה לגבי ישראל בכלל והעיר אשדוד בפרט, ענתה: "הרבה דברים השתנו בישראל, וכמובן שאף באשדוד ב-15 השנים האחרונות. כי לפי מה שזכור לי, אשדוד לא הייתה גדולה כמו עכשיו. מפעם לפעם, ממשיכה אשדוד לגדול ולהתייפות. בנוגע לפסטיבל "עמים וטעמים", אני חושבת שזה יהיה מאוד מעניין, להיחשף למאכלים של תרבויות שונות, מכל רחבי תבל. הערב הזה הוא נפלא, האווירה השוררת כאן היא מאוד חמימה, המארחים מקבלים בסבר-פנים יפות. אינני מזהה כאן אוכל מארץ מוצאי, האוכל המוגש כאן הוא יותר על טהרת המטבח המרוקאי". לסיום, היא מסכמת באומרה: "אני מאוד שמחה שארץ מוצאי-גיאורגיה תיקח חלק בפסטיבל בכך, שיוצגו מטעמים המזוהים עם המטבח הגיאורגי-אשר לדעתי מציב את הרף הגבוה ביותר מבחינת מאכליו הטעימים להפליא, כדוגמת, חצ'פורי, חינקלי ואני בהחלט אגיע לפסטיבל".

אשת ראש העיר, עירית לסרי ואשת שגריר גיאורגיה, תמר קלנדזה. צילום: Funia-social groove

כשנשאלה, אשת שגריר קוסטה ריקה סואנצי אסקויבל אשר הגיעה בליוויי בעלה, לגבי העיר אשדוד, ענתה: "אנחנו ממש מוקסמים מאשדוד. עיר יפייפיה, מתקדמת, מפותחת וזוהי הפעם הראשונה שאנו פוקדים את העיר, כך שפסטיבל "עמים וטעמים", בהחלט מהווה מעין הזמנה להגיע לעיר אשדוד פעם נוספת".

אשת ראש העיר, עירית לסרי ואשת שגריר קוסטה ריקה, סואנצי אסקויבל, אשר הגיעה בליוויי בעלה. צילום: Funia-social groove

לסיום, ניתן לומר כי, נשות השגרירים התרשמו לחיוב, מהאוכל המושקע, מהקינוחים ומקבלת-הפנים החמה. אם כך, ניתן לומר כי, היה זה אירוע אקסקלוסיבי מכל הבחינות.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר