חלוקת קמחא דפסחא לקשישים וניצולי שואה. צילום: רוני ינון
חלוקת קמחא דפסחא לקשישים וניצולי שואה. צילום: רוני ינון

כבוד אחרון לניצולי שואה עריריים

פורסם בתאריך: 2.12.19 19:42

     
הצעה לסדר יום מועצת עיריית אשדוד של חבר המועצה עו"ד אופיר לסרי עוסקת במתן כבוד אחרון וסיוע לניצולי שואה עריריים בדרכם האחרונה.

לדבריו באשדוד מאות ניצולי שואה עריריים שחיים בגפם ללא בני משפחה שיוכלו לדאוג להעניק להם כבוד אחרון. לכולנו, אומר לסרי, מזדמן לא פעם לקרוא או לשמוע באמצעי התקשורת על קריאה ברשתות החברתיות להגיע ללוויות של ניצולי שואה עריריים מתוך חשש שלא יהיה מניין בלוויה ושלרוב נענים להן מאות.

עו"ד אופיר לסרי צילום: פוטו רפי

עפ"י ההצעה שהיא לביצוע מידי העירייה תדפיס מודעות אבל ותפיץ אותן, ותסייע בסידורי הלוויה, הקבורה וימי השבעה. כמו כן היא תפרסם באמצעות מחלקת יחסי הציבור מודעות אבל בשני עיתונים מקומיים עם סיפור רקע על הנפטר. במסע הלוויה של הנפטר תצעד נציגות בכירה מטעם מועצת העיר. שיבוץ נבחרי הציבור, לרבות ראש העיר וסגניו יהיה לפי סדר רץ.

"כנבחרי ציבור המחויבים להעניק חיים בכבוד לציבור ניצולי השואה המתגורר בעיר, עלינו בין היתר להעמיק בסיפור חייהם הטרגי כדי שהוא לא יישכח מאתנו לעולם ולשלוח מסר לדורות הבאים ולילדי העיר לפיו חינוך באמצעות מעשים הוא השיעור הטוב ביותר", אומר לסרי.

עפ"י ההצעה, שתובא לישיבת המועצה ביום רביעי השבוע, העירייה תאתר את הניצולים העריריים המתגוררים בעיר שיתועדו במאגר, תמנה עובד שיתאם מול המועצה הדתית את סידורי הקבורה והלוויה וידאג להשלמת סכומים נוספים שיידרשו מתקציב ייעודי שיועמד למטרה זו.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר