גבי כנפו, ממ"ק ראש העיר צילום: אורי קריספין

גבי כנפו תומך בגדעון סער: נתניהו סיים את דרכו הפוליטית? "לדעתי כן"

ממלא מקום ראש עיריית אשדוד וראש מחנה גדעון סער בעיר סבור שראש הממשלה צריך לפנות את מקומו, אחרת הליכוד יאבד את השלטון. ואם נתניהו יעמוד שוב בראש הליכוד? כנפו ישים כנראה פתק לבן

פורסם בתאריך: 24.11.19 17:55

     

ימים לא פשוטים עוברים על אנשי הליכוד. לפי שעה נראה שרובם, לפ]חות בפומבי, מצופפים שורות סביב המנהיג והנאשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחלקם גם חובטים בח"כ גדעון סער שהעז לקרוא עליו תיגר.

אבל בזמן שרבים בליכוד מעדיפים לשמור על שתיקה ולחכות ולראות מה יילד יום, יש גם אחרים שלא חוששים להזדהות בריש גלי עם סער. אחד מהם הוא ממלא מקום ראש עיריית אשדוד, עו"ד גבי כנפו, שעומד בראש מחנהו של סער ונחשב אחד המקורבים אליו. כנפו גם תוקף את נתניהו על התבטאויותיו נגד המערכת המשפטית ומערכת אכיפת החוק.

"אין חולק", אומר כנפו, "שביבי עשה למען עם ישראל מעל ומעבר, אבל הבעיה כיום היא כבר לא משפטית אלא היא בעיה פוליטית, יש פה משבר פוליטי. ביבי לא יכול להרכיב ממשלה. פעמיים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה ובפעם שלישית ברור שהוא לא יוכל. המפלגה הצטמקה ובבחירות הקרובות היא עלולה להצטמק שוב, הוא מעמיד בסכנה את שלטון הליכוד והימין".

גדעון סער וגבי כנפו בחתונת שני בנלולו, עם ההורים, לאון ואוסנת, דניאל בנלולו, ח"כ אמיר אוחנה ומישל בוסקילה. צילום: יאיר שלום

אומר גדעון סער בואו נעמד את הדברים לבחירה, זו לא דיקטטורה פה. יכול להיות שהליכוד יתכנס ברובו תחת ביבי אבל אז לפחות הליכוד במצח נחושה אומר 'אני הולך עם ביבי גם אם זה אומר להפסיד את השלטון' אבל זה רוב הליכוד, מה לעשות".

לדעתך זו תהיה "התאבדות"?

"אני חושב שזה יהיה מהלך שבו אחד משניים: או שנפסיד בבחירות או ששוב ניקלע למבוי סתום שיוביל עוד מערכת בחירות. יש גם שאלה משפטית-חוקית מעניינת: האם נתניהו בתור נאשם  יכול להרכיב ממשלה חדשה. ראש הממשלה מנסה לשרוף, לעשות מהפיכה לא ראויה אם אתה שואל אותי, אני חושב שהוא ייחסם ולא יוכל להרכיב את הממשלה".

ראש הממשלה נתניהו מורד מהבמה בעצרת הבחירות באשדוד צילום בן לוי

ראש הממשלה נתניהו מורד מהבמה בעצרת הבחירות באשדוד בעקבות ירי רקטה. צילום בן לוי

נתניהו סיים את דרכו הפוליטית?

"לדעתי כן. הוא שועל פוליטי ומנסה ליצור קונסטלציה שאני לא רואה איך הוא מייצר. לדעתי בג"ץ יבלום אותו וייווצר מצב שהליכוד יתפרק לגזרים. לכן אני אומר שפריימריס היום יחזקו את הליכוד ולא יחלישו אותו. תנועה שחפצה חיים צריכה לפעול בדרך דמוקרטית".

היית קורא לראש הממשלה להתפטר?

"הוא צריך לצאת לנבצרות זמנית, להתמודד עם כתבי האישום נגדו. אם אתה שואל אותי, כתב האישום בנושא המתנות (תיק 1,000, ד"ג) הוא הכי בעייתי מבחינתו. תיקי 2,000 ו-4,000 הם תקדימיים והלכו איתם קצת יותר מידי, ניסו בכוח ושם יהיה קשה לפרקליטות להשיג הרשעה".

אוקיי, ומבחינה ציבורית ואתית?

"ברגע ששר וראש עיר לא יכולים לכהן עם כתב אישום, אז גם ראש ממשלה לא יכול. ברגע שיש בחירות אני לא חושב שמי שמואשם יכול להיבחר".

ולדעתך תהיינה בחירות שלישיות?

"אתה רואה את כחול לבן עושים הסכם עם ביבי? לא. אגב, אני איש של גדעון סער, זה נכון, אבל הוא רק סנונית ראשונה".

סער עושה את מה שאחרים חוששים לעשות, אבל אולי הוא ייפגע מזה ואחד כמו ניר ברקת יקח את הקופה.

"דיברתי עם גדעון. הוא חושב שגם אם אחרים ייהנו מהדרך שהוא פורץ, אז לפחות הוא פילס את הדרך".

לדעתך נתניהו איש מושחת?

"לא, חד וחלק לא. אני חושב שלביבי נתניהו יש פגמים בהתנהלות, אבל הוא לא רצה להשחית. יש חוקים במדינה והוא מעד בדברים שלא היה צריך למעוד בהם".

 

יש בליכוד קריאות לכיוון סער שהוא בוגד ושהוא מורד. אולי עכשיו גם עליך יגידו את זה?

"הליכוד זה בית שיש בו דעות רבות ושונות. אני חושב שמי שמשתמש במילים האלה עובד מהרגש ואני לא עובד מהבטן אלא מהשכל. רק מי שהוא אדם אחראי והמדינה חשובה לו יכול להנהיג אותנו".

לא אהבת את הנאום של נתניהו בחמישי אחרי הודעת היועמ"ש?

"מאוד לא. אתה ראש ממשלה, אתה לא יכול לדבר ככה על יועץ משפטי לממשלה".

הערכה שלך, נתניהו הוא ייאחז בקרנות המזבח או יפנה את מקומו?

"ברור, הוא לא יילך. לדעתי הוא ייחכה לראות מה יקרה ב-48 השעות הקרובות, אם הוא יצלח את השבוע הזה, כבר לא יהיו פריימריס".

אם בסופו של דבר ביבי יהיה שוב מועמד הליכוד לראשות הממשלה נצטרך לחשוב מה לעשות".

אז מה תצביע במקרה כזה?

"פתק לבן. הרי אם נתניהו שוב יעמוד בראש הליכוד ואם ינצח, הוא יוכל להרכיב ממשלה? לא. אז איזה מין ניצחון זה יהיה?"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר