באדיבות סניף ניצן אשדוד

“הסניף באשדוד שינה את פניו”

ביום שלישי: מבצע התרמה מדלת לדלת עבור אגודת ניצן המסייעת בהתמודדות עם קשי למידה. באשדוד מופעלות תכניות מגוונות, חלקן בתוך בתי ספר

פורסם בתאריך: 21.11.19 21:24

     

ביום שלישי 26.11 יתקיים ברחבי הארץ יום ההתרמה של עמותת ניצן, ותלמידי תיכון בערים בהן פועלת העמותה, לרבות אשדוד, יעברו מדלת לדלת ויגייסו תרומות למען פעילותה. לדברי העמותה, כ-80% מהתקציב השנתי שלה מתרומות ותשלומי משפחות שנעזרים בה, ואילו רק כ-20% מגיע מתקצוב מוסדות ממשלתיים כמו משרד החינוך, משרד העבודה והרווחה ורשויות מקומיות.

עמותת ניצן פועלת לקידום ושילוב של תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב בבתי הספר. טיפול בילד עם לקות למידה כרוך לרוב בהוצאות כספיות גבוהות, שעלולות להכביד על הוצאות המשפחה לאורך השנים. מבצע ההתרמה נועד לאפשר לאגודת ניצן להוריד את עלויות הטיפול על ידי סבסוד המחירים של אבחון וטיפול לכלל הציבור. לאחרונה עמותת ניצן החלה לפעול בתוך בתי הספר עצמם ומעבירה כמה תכניות לשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות הרגילות.

“הסניף של ניצן באשדוד שינה את פניו בשנים האחרונות, והוא מהווה בית למאות תלמידים, הורים ואנשי מקצוע המגיעים אליו לאבחון, טיפול, אימון, למידה והשתלמות”, אומרת מנהלת הסניף באשדוד בת-אל אלפרוביץ.

בתאל אלפרוביץ. צילום אתי פריד

“אנו נותנים מענה ל-16 בתי ספר בעיר, הן בהוראה מותאמת לתלמידים והן בהדרכה והשתלמויות למורים”, היא מוסיפה. “בסניף מתקיימות גם מספר תכניות ייחודיות הנעשות מתוך הרצון שלנו לתת מענה כולל ושלם לילדים ולהורים המתמודדים עם קשיי למידה וקשב וריכוז”.

בין התכניות שסניף אשדוד מפעיל קיימות תכנית לאימון הורים, תכנית “כלבבי”, טיפול רגשי בעזרת כלבים ותכנית תרפיה בטיולים שעוצבה על ידי גיל ארז ז”ל, מורה ומדריך טיולים שעבד בסניף.

המורה ציפי משיח, שעובדת בסניף האשדודי, מספרת: “כשתלמיד חדש בא אליי, אני מחפשת מה הוא אוהב, מה מעניין אותו, ומשם אני מתחילה את המסע. זה בזכות האמון שנותנים בי ואני נותנת בתלמיד. לאט לאט אנחנו מחזקים מיומנויות שנדרשות בבית הספר, אבל בדרך שיש בה גם ביטוי ליצירתיות. אני מודה על הזכות לעבוד בניצן אשדוד: האווירה מטפחת, היחסים בצוות חמים וכנים והמפגש עם הילדים וההורים הוא מסע של גילוי מעצים ויצירתי”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר