שבוע בריאות. צילום: פבל
ליאור לוין באירוע. צילום: פבל

"תתחסנו ותמנעו מעצמכם את המחלה, ותעזרו בכך למנוע אותה אצל אחרים"

ליאור לוין, אח בכללית ודוקטורנט, תקף את מתנגדי החיסונים. התארח בבר נאפופו במפגש השני מתוך שלושה אירועים באשדוד במסגרת שבוע הבריאות של כללית ושוקן

פורסם בתאריך: 20.11.19 07:43

     

כחלק משבוע הבריאות המתקיים ביוזמה משותפת של רשת שוקן ושירותי בריאות כללית, התארח אמש (ג') בבר הנאפופו באשדוד ליאור לוין, אח בקופת חולים כללית, ששוחח עם הנוכחים בנושא "התנגדות לחיסונים: מיתוס, אמת ומה שבניהם". ליאור הוא דוקטורנט בתחום אימונולוגיה ועוסק בנושא מזה חמש שנים.

שבוע בריאות. צילום: פבל

שבוע בריאות. צילום: פבל

ההרצאה "חורים ברשת: כל האמת על חיסונים – כיצד תזהו מידע שגוי ברשת" הייתה השניה מתוך שלוש הרצאות בנושאים שונים בתחום הבריאות שמועברות השבוע בעיר. להרשמה למפגש הערב (ד') שיעסוק בהיריון בעידן הדיגיטלי לחצו כאן.

שבוע בריאות. צילום: פבל

שבוע בריאות בנאפופו. צילום: פבל

בהרצאה הציג ליאור על תופעת ההתנגדות לחיסונים, אילו חלקים של אמת התבססו הטענות של אותם מתנגדים אך גם היכן הם טועים.למשל הטענה כי חיסונים יכולים לגרום לאוטיזם, טענה שמקורה במחקר מוטעה מבסיסו משנות ה-90 שהופרך כבר מפעמים רבות.

ליאור פתח את ההרצאה במילים "חיסון עובד. זאת פעולת המניעה הטובה למחלה. חיסון הוא זול ופשוט ביחס להתמודדות עם מחלה. חיסון לא מגן רק עלינו הוא מגן על הסביבה. לפי מחקרים כל שנה נשארים בחיים 6 מיליון אנשים בעולם בזכות חיסונים".

 

לפי הסברו של ליאור, תנועת ההתנגדות לחיסונים התעוררה (מחדש) בשנות ה-80 ומאז המשיכה לצבור תאוצה ופופולריות בעולם. הסיבות העיקריות לכך הן שהציבור אינו חשוף לאותן מחלות מאיימות שהיו נוכחות יותר בעבר ולכן חושב שהן אינן קיימות או מסוכנות. כמו כן החשיפה החופשית למידע בעידן הדיגיטלי יוצרת גם חשיפה רבה למידע שגוי או בלתי מדויק. את דבריו סיים לוין במסר ברור: "תתחסנו ותמנעו מעצמכם את המחלה, ותעזרו בכך למנוע אותה אצל אחרים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר