דולפין מצוי מערבית לשמורת אבטח-ד"ר אביעד שיינין, מחמל_י ואוניברסיטת חיפה
שמורת אבטח: להקת דולפין מצוי. צילום: ד"ר אביעד שיינין, מחמל"י ואוניברסיטת חיפה

חדש באשדוד: רוצים לקבל הסמכה כשומרי הסביבה הימית?

קורס חדש להכשרת פעילים למען השמורה הימית אבטח ללא עלות. ההכשרה מיודעת לתושבי אשדוד, אשקלון, באר טוביה וחוף אשקלון

פורסם בתאריך: 18.11.19 09:57

     

'קהילת אנשי הים התיכון בדרום' פותחת קורס חדש מסוגו להכשרת פעילי סביבה ימית.

כחלק ממאמץ ארצי להגן על הים התיכון ועל שמורת הים אבטח, ב-20.1.2020 תפתח תוכנית הכשרה ייחודית ללא עלות, לפעילי ים מתנדבים אשר מעוניינים ליזום ולהשתתף בפרויקטים למען שמירה על הסביבה הימית וקידום השמורה הימית אבטח שבין אשדוד לאשקלון – מול שמורת הטבע חולות ניצנים.

ההכשרה, אומרים בארגון, כוללת 7 מפגשים בהם נלמד על הסביבה הימית: השפעות האדם על הים, שמורות ימיות, השפעת משבר האקלים על הים, פסולת ימית, בעלי חיים ימיים בים התיכון ונושאים נוספים.

במהלך ההכשרה נתכנן ונפעל ליצירת פרויקטים לשמירה על הים התיכון, נתנסה בפעולת הסברה והפעלה ונצא לסיורים להכרת הסביבה הימית.

תוכנית ההשתלמות היא ללא תשלום, אך דורשת התחייבות להגעה לכל המפגשים ויכולת להתנדב לפחות 4 שעות בחודש החל מסיום תהליך ההכשרה בחודש אפריל.

בשמורת ים אבטח, הגובלת מצפון באשדוד ומדרום באשקלון, שוחים דגים וצבי ים, להקות של דולפינים, כולל ממין דולפין מצוי הנחשב בסכנה, ועופות ים. מעבר לכך, המצע הרך של החולות שוקק בחיים נסתרים – קרוב ל-700 מינים של יצורים ימיים תועדו בו.

באופן כללי, הים התיכון על בעלי החיים והצומח הגדל בו, נמצאים בסכנה לנוכח הקידוחים, הזיהום והדיג ההמוני שמשבשים את המערכת האקולוגית. על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, רשת "אנשי הים התיכון" דורשת ממדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20% משטח הים, בהתאם לתכנית לשמירת הים שמציעה רשות הטבע והגנים.

"אנשי הים התיכון" היא רשת ארצית המורכבת מקהילות מקומיות בהן חברים גולשים, צוללים, שחיינים, אוהבי ים ועוד רבים אחרים, אשר כולן מאוחדות ברצון להקים שמורות ימיות בים התיכון, כדי לעצור את הנזק הנגרם למערכת האקולוגית.

הרשת כוללת את ארגוני הסביבה המרכזיים בישראל, אשר לראשונה התאחדו במטרה לשמור על הים התיכון, ביניהם: החברה להגנת הטבע, צלול, אקו-אושן, ועמותת מחמל"י, יחד עם ארגון "אנו-עושים שינוי" המרכז את פעילות הרשת.

רשת 'אנשי הים התיכון": "הקמת שמורות ימיות תוביל להגנה על הטבע הימי ואלפי מיני החי והצומח הנמצאים בו, הגנה על חיות ימיות גדולות כמו דולפינים וצבי ים שטווח המחיה שלהם רחב, שמירה על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, מי רחצה נקיים ובריאים יותר, יותר אזורי צלילה מרהיבים והגדלת כמות הדגה".

ההכשרה מיודעת לתושבי אשדוד, אשקלון, באר טוביה וחוף אשקלון. קורס ההכשרה הוא ללא עלות אך דורש הרשמה והשתתפות במפגשים. להרשמה לחצו כאן.

מנקים את חוף חופית

שני טובול רכזת אנשי הים התיכון ואסי דביר משומרי הים אשקלון נפגשו יחד לפני כחודש בחוף חופית באשקלון לניקיון חוף ביחד עם ש"ש מדהימות מאשקלון. וכבר אז הבינו שכדי לנקות את החוף הזה צריך הרבה יותר מ-10 אנשים.
יום שישי ה-29.11. נפגשים ליום ניקיון שכולו למען הים.

מתי? ב- 11:00 ועד 15:00, איפה? ניפגש בחוף חופית (החוף הצפוני ביותר באשקלון)
בחלק הצמוד לגדר השמורה.
נקיים הדרכות חוף למעוניינים.
יש שקיות, כפפות ונשנושים.
**************
כולם מוזמנים!
**************
בבקשה דאגו להביא כובע ומים.
לשאלות והכוונה:
שני אנשי הים התיכון 050-8335796
אסי שומרי הים 050-9848433

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר