ד"ר ישראל יולס. צילום: מערך שיווק והסברה של הכללית

היריון בעידן ד"ר גוגל: יתרונות וחסרונות

במסגרת אירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל: בואו לשמוע את ד"ר ישראל יולס מדבר על תכנון היריון נכון בעידן הדיגיטלי בנאפופו בר ברביעי ב-20:00, הרשמה חינם

פורסם בתאריך: 16.11.19 21:01

     

במהלך השבוע הקרוב, 17 – 21 בנובמבר, יתקיים ברחבי הארץ שבוע הבריאות ביוזמה משותפת של רשת שוקן ו"שירותי בריאות כללית". לאורך השבוע עשרות מומחי ורופאי כללית יגיעו למפגשים הפתוחים לקהל הרחב בערים נבחרות, ויציגו נושאים שיעסקו במגוון תחומים רפואיים המושפעים מהשינויים הטכנולוגיים של העידן החדש.

באשדוד יתקיימו מפגשים הפתוחים לקהל הרחב ב"נאפופו – בר" שבאזור התעשייה. אחת ההרצאות תעסוק בניהול היריון בעידן הדיגיטלי ותועבר על ידי ד"ר ישראל יולס, ראש תחום רפואת נשים של הכללית במחוז המרכז ומנהל מרכז בריאות האישה של הקופה באשדוד.

ד"ר יולס בעל ניסיון של שנים רבות במערך הילודה בבית חולים שיבא. כיום הוא עוסק במחקר במסגרת מחלקת יולדות בסורוקה. בעבר פרסם מספר מחקרים בנושא הריון בסיכון גבוהה בדגש על סכרת הריון.

בהרצאה שיעביר ביום רביעי (20:00) הוא יסביר כיצד ההתפתחות הטכנולוגית השפיעה על תחום מעקב ההיריון בעולם הדיגיטלי – היתרון בחידושים ובידע הזמין, אך גם החסרונות שחשיפה שכזאת יוצרת.

ד"ר יולס עם תינוק רגע לאחר שהגיח לאוויר העולם. צילום: באדיבותו

"הטכנולוגיה בעידן הנוכחי מאפשרת לנו לראות את העובר ברזולוציה של כל אצבע ואצבע ולגלות מומים בשלב מוקדם, בדיקות גנטיות מאפשרות לנו לבדוק חומר גנטי של העובר בדם האם כבר בשבועות המוקדמים להריון", מסביר ד"ר יולס.

"מצד שני", אומר יולס, "נשים היום חשופות ומודעות לחידושים הקיימים וקורה לא פעם שאישה נכנסת לרופא ואומרת לו 'קראתי שיש בדיקה של אולטרסאונד תלת מימד שהרופאה עדין לא שמע עליה'. הנגישות של המידע הופכת את זה לאתגר לרופא להיות מעודכן ולהשתמש בטכנולוגיות האלה.

 

"פעם רופא היה בעל סמכות, היום לרופא לא נעים להגיד שהוא לא שמע על טיפול או בדיקה, אז זה דוחף אותו להיות מודע לדברים ולהציג למטופלת את היתרונות וחסרונות מעבר למה ש'ד"ר גוגל' יכול להציג. שלכאורה יש לנו נגישות ועושר במידע, עדין ההתרשמות של הרופא והקשר האנושי היא מאוד חשובה. הטכנולוגיה עוזרת אבל היא לא מהווה עדין תחליף למגע האנושי".

ד"ר יולס בכל זאת מסביר כי לעידן הדיגיטלי יש יתרונות חשובים כמו היכולת ליצור ולעקוב אחר מידע. "העבודה שיש לנו היום טכנולוגיות מתקדמות אומרת שיש לנו גם מאגרי מידע גדולים".

"מאגרים אלו", הוא מפרט, "מפשרים לנו להוציא אינפורמציה על אוכלוסיות גדולות על בסיס נתונים ולא רק לפי התרשמות".

אך הוא מוסיף אזהרה: "בסופו של דבר, כמו שכל אחד יכול לקרוא במדיה היום, אז כל אחד יכול לכתוב. מה שנכון למטופלת אחת לא בהכרח נכון לאחרת. אבל מי שקוראת את זה לא יודעת מה נכון עבורה. בעצם ההתאמה האישית, הטיפול, האבחנה והדביקות מוטלת על מישהו שיכול לעשות אינטגרציה לגבי המטופלת עצמה ולא משהו שהיא קראה או שמעה שעושים".

לכל אירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל >>

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר