עו"ד ורד צרפתי זבולון צילום: ערן אלרגנט

צרפתי: קצב מכירת הדירות גדל מתחילת השנה ב-25%

עו"ד צרפתי יו"ר ארגון הקבלנים בעיר, לממשלה: "יש לפרסם הגרלות "מחיר למשתכן" רק לאחר הוצאת היתרי הבנייה"

פורסם בתאריך: 30.10.19 09:56

     

"הירידה בהתחלות הבנייה מתחילה להשפיע על שוק הדיור ואכן אנו רואים חזרה של הרוכשים אשר ישבו על הגדר ומתחילת 2019 קצב מכירת דירות גדל ב-25% ביחס לשנה הקודמת", אומרת עו"ד ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון בוני אשדוד והשפלה וסגנית נשיא התאחדות בוני הארץ.

עו"ד צרפתי: "אנו צופים שבחודשים הקרובים קצב המכירות ימשיך לגדול, לכן אני חושבת שהדרך הנכונה לייצב את מחירי הדיור,  הוא בראש וראשונה על ידי הגדלת היקף הבנייה בדרך של שיווק מכרזים לשוק החופשי ושיווק ממשלתי לפרויקטים בתחום התחדשות עירונית בפריפריה. יש ליצור קריטריונים כלכליים כאלה שיאפשרו לזוגות צעירים לרכוש דירות גם בפריפריה ולא רק במרכז הארץ.  הפתרון לירידה מחירי הדיור הוא בהגדלת מספר התחלות הבנייה ולצורך כך יש להסיר חסמים ביורוקרטיים ולשים את נושא התחלות הבנייה בראש סדר העדיפויות כי זו הבעיה האמיתית.

לדבריה, על הממשלה להציע מספר פתרונות ותוכניות לכלל אזרחי המדינה ולא להתמקד בתוכנית אחת בלבד. "אם אכן  יוחלט להמשיך את מכרזי "מחיר למשתכן", יש להקצות רק חלקם של המכרזים לטובת מחיר למשתכן וחשוב מכך לא לבצע הגרלות לדיירים בטרם קבלת היתר הבנייה. ביצוע הגרלות בשלב כה מוקדם כשזוכה במיכרז ממתין שנתיים נוספות עד שמזמינים אותו לבחירת הדירה בה זכה, גורם לנזקים גדולים והוא הגורם העיקרי לקיפאון שהיה בשנים האחרונות בשוק הדיור.

בנושא תאונות העבודה באתרי בנייה, יו"ר הארגון  עו"ד ורד צרפתי זבולון, ציינה כי יש לפעול לביטול  הליך החקיקה שיוזם משרד השיכון ולפיו יש כוונה להתלות  רישיון קבלן באופן אוטומטי למשך 30 יום לקבלן שבאתר בנייה שלו ארעה תאונה קטלנית ואף שלילת רישיון הקבלן שלו למספר שנים.

 

"אם החוק יתקבל ייגרם נזק כלכלי עצום לקבלנים ועיכוב משמעותי בלוחות הזמנים לרוכשי דירות", אומרת צרפתי, "אי אפשר להטיל סנקציות באופן אוטומטי עוד לפני שהמיקרה נחקר ונמצא שהקבלן עצמו אכן אשם במותו של פועל. דרך המעצרים, התליית רישיון ועוד לא יובילו להקטנת היקף ההרוגים והפצועים באתרי בנייה. הדרך הנכונה היא על ידי הדרכת עובדים למשל, כי אני רואה הרבה עובדים שמפירים את כללי בטיחות. זאת בנוסף  הגדלת הקצאות עבור ממוני בטיחות, מתן נקודות זכות ברשם הקבלנים לחברות קבלניות אשר מקפידות בנושא הבטיחות, חלוקת אחריות ראויה בין כל הגורמים. נושא הבטיחות בבנייה הוא נושא חשוב ביותר  וכממונה על הנושא בהתאחדות בוני הארץ, אני יודעת שחל שיפור ניכר במצב הבטיחות באתרי הבנייה בזכות הדרך אותה מובילה ההתאחדות".

בכנס המקצועי שהתקיים לאחרונה, עו"ד צרפתי פנתה לסגן ראש עיריית אשדוד, אינג' שמעון כצנלסון המשמש כיו"ר ועדת התכנון והבנייה המקומית, בבקשה  לסייע על מנת  להחזיר לאשדוד את מעמדה כעיר מחוז בכל הנוגע לנציגות כיבוי אש וחברת החשמל. כיום כל קבלן חייב לכתת רגליו לבאר שבע, אשקלון או ראשון לציון כדי לקבל שירותים מאותם גורמים. החזרתם של גורמים אלה  לאשדוד חשובה עוד יותר  בשל תנופת בנייה בעיר שתכלול בנייתן של 30 אלף דירות.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר