האפיפיור ומשלחת "רחשי לב" בראשות שימי גשייד. צילום: Foto Vatican Media

משלחת ילדי "רחשי לב" התארחה אצל האפיפיור

המשלחת הכוללת ילדים חולי סרטן נפגשה עם האפיפיור בוותיקן, שאמר למנכ"ל הארגון גשייד מאשדוד: "תתפלל בירושלים עליי ועל כל הילדים בעולם"

פורסם בתאריך: 28.10.19 10:47

     

את המפגש הזה הם לא ישכחו: משלחת ישראלית מטעם הארגון האשדודי "רחשי לב" המסייע לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, נפגשה בוותיקן עם האפיפיור, פרנציסקוס, הציגה בפניו את פעילות הארגון והעניקה לו במתנה שי מיוחד – אלבום ובו ציורים שציירו עשרות ילדים חולי סרטן מרחבי הארץ המביעים תקווה לשלום ולבריאות.

"תתפלל בירושלים עליי ועל כל הילדים בעולם", ביקש האפיפיור ממנכ"ל הארגון שימי גשייד, שאמר לו שהוא "מקווה ומייחל שהאחווה בין כל הילדים בני כל העמים, תהיה לא רק במחלקות האונקולוגיות אלא בכל העולם".

את המשלחת מטעם ארגון 'רחשי לב' המציין השנה את שנת ה-30 להיווסדו ומסייע מדי שנה לאלפי ילדים ובני משפחותיהם, ייצגו בכירי ההנהלה ועימם שלושה ילדים חולי סרטן מישראל – יובל מור (19) מתל אביב, ביאן נאסר (18) מג'ת, ואווה מוסמוביץ (8) מרמלה – שלושה ילדים בני שלוש דתות שונות, המייצגים מאות ילדים מישראל המתמודדים יום יום עם המחלה וקשייה.

שימי גשייד מנכ"ל רחשי לב: "מזה 30 שנים הארגון שלנו מסייע לילדים חולי סרטן מישראל ועומד לשם כך בקשר עם מרכזים רפואיים מהמובילים בעולם ועם מומחים בעלי שם ממדינות שונות. הופתענו והתרגשנו כשקיבלנו את ההזמנה מטעם לשכת הוותיקן למפגש עם האפיפיור שכלל גם הזמנה לילדים מדתות שונות המתמודדים עם המחלה שאינה מבדילה בין דת, גזע ולאום. כולם יחד בדו קיום ושותפות גורל, נלחמים יחד על החיים ומייחלים לניצחון. אחרי שהאפיפיור שמע מאיתנו בקצרה על הפעילות והתעניין בשלומם של הילדים, הוא המשיך הלאה, נעצר וחזר אלינו שנית ואמר לי שוב: 'כל הכבוד על הפעילות המבורכת, אני מבקש שתתפלל בירושלים עליי ועל כל ילדי העולם'.

"אמרתי לו שאני מקווה שהאחווה בין כל הילדים והעמים תהיה לא רק במחלקות האונקולוגיות, בהם ילדים מכל הדתות מוצאים את עצמם מתמודדים יחד על חייהם, אלא שאנו מתפללים שבכל מקום בעולם יוכלו ילדים לחיות יחד בשלום. הענקנו לאפיפיור אלבום שבו ציורים שציירו ילדי המחלקות האונקולוגיות בישראל, ציורים המסמלים תקווה לבריאות, שלום ואהבה, ומביעים יותר מכל את תחושת הילדות שלפעמים בשגרת הטיפולים והאשפוזים הקשים כל כך קשה לשמור עליה, אך היא כה חיונית להחלמה, להבראה ולניצחון על המחלה".

 

"המפגש עם האפיפיור היה כיף וחוויה מיוחדת, התרגשתי כשהוא נתן לי מתנה שרשרת" מסכמת אווה בת ה-8 את ביקורה בוותיקן. יובל בן ה-19: "זו הייתה חוויה של פעם בחיים, אני מקווה שהעוצמה של המסר שהעברנו לאפיפיור בביקור, על הדו קיום והחברות שקיימת אצלנו במחלקה, תהיה דוגמה לילדים אחרים בעולם".

לאחר המפגש עם האפיפיור, המשיכה המשלחת למפגש עם נציגי הקהילה היהודית ברומא, בתוכם הרב שמואל ריקרדו דיסניי ונשיאת הקהילה היהודית ברומא רות דורגלו, אשר אירחו אותם בבית הכנסת הגדול והעתיק בחום ובאהבה גדולה. הקבוצה ביקרה במוזיאון היהודי ושמעה על ההיסטוריה הענפה של הקהילה היהודית ברומא. גשייד: "היה מפגש מרגש שמסמל תחילתו של שיתוף פעולה מיוחד. נשיאת הקהילה התרגשה מאד מהמפגש וההיכרות עם הילדים, הבטיחה לבוא לבקר ילדים נוספים בבית הילד של רחשי לב בישראל, ואף הזמינה ילדים ומשפחות נוספים מהארגון לבוא להתארח בקהילה. רבה של רומא בירך את הילדים ברכה כפולה בשני כובעיו, הן כרב והן כרופא- לבריאות, החלמה וניצחון על המחלה. אנו מודים לכל מי שסייע ביום מיוחד זה".

למידע נוסף על רחשי לב – https://www.rachasheilev.org/

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר