אילוסטרציה כיתה

עדיין סרדינים? 39 תלמידים בכיתה א' בבית הספר 'אופק'

הורים לתלמידי כיתות א' בבית הספר 'אופק' מאיימים להשבית את הלימודים מחר. אריה מימון: "התלמידים יקבלו תוספת שעות כך שב-80% לפחות מהזמן הם ילמדו בשתי קבוצות כאילו הם היו שתי כיתות"

פורסם בתאריך: 31.8.17 17:27

     

39 הורים וילדים נרגשים הגיעו אמש למפגש ההכנה לכיתה א' בבית הספר אופק, אלא שאז לטענתם הם גילו לראשונה כי כולם ילמדו יחד באותה הכיתה, וכי קיימת כיתה א יחידה בכל השכבה בשל המספר הגבולי של הנרשמים, הצפיפות והרצון הטבעי ליחס אישי והתחלה סדירה כמו גם חוויה בריאה של כיתת לימוד הביאה את ההורים לנקוט בצעד מחאתי, נכון להיום ההורים הודיעו על שביתה

בנובמבר 2015 הממשלה אישרה פה אחד את המתווה להקטנת כמות התלמידים בכיתות שהציע שר החינוך נפתלי בנט שיצא לדרך בשנת הלימודים הנוכחית. לפי החלטת הממשלה, הרף העליון למספר התלמידים המקסימלי בכיתה א' הוא 34, כשהיעד הוא שבתוך חמש שנים כמות זו תהפוך לרף העליון בכל הכיתות של בתי הספר היסודיים. זאת, בהמשך להחלטה בנושא מ-2008 ולרפורמת הכיתה הקטנה שהציג בנט ערב פתיחת שנת הלימודים, לאחר מחאת הסרדינים. עלות המהלך כלולה בבסיס תקציב המשרד.

לדברי בנט, מדובר במהפכה במערכת החינוך. "עשינו היסטוריה. הממשלה אימצה היום פה אחד את הצעתי לקבוע בהחלטת ממשלה את רפורמת הכיתה הקטנה, שביצענו במהלך הקיץ. בחמש השנים הקרובות נממש את ההחלטה, החל מכיתה א' ועד כיתה ו'. זאת בשורה אדירה לילדי ישראל. כבר כיום בכיתות א' יש בממוצע 28 ילדים בכיתה. זאת לעומת הרף העליון הקודם, שעמד על 40 ילדים בכיתה. מדובר במהפכה של ממש ביחס האישי שמקבל כל ילד במדינת ישראל".

ראש מינהל החינוך באשדוד, אריה מימון:"מי שמוחה וקיבל החלטות – לא עשה זאת בתיאום עם וועד ההורים הבית ספרי שנבחר כדין, ואיתו אנחנו עובדים כבר כמה ימים כדי לפתור את העניין. צריך לשבת עם וועד ההורים הבית ספרי להגיע איתו להסכמות, או לפנות אלינו עם התראה של מספיק זמן הרי תמיד אפשר לשבות. גם שבוע הבא. לגבי מכסת התלמידים- זה הדין, אבל עדיין אנחנו עובדים על פיתרון, משרד החינוך הוסיף עוד עשר שעות מעבר ל"שעות הרוחב" שמגיע לכיתה כזו, כרגע יש להם תוספת שעות כך שב-80% לפחות מהזמן הם ילמדו בשתי קבוצות כאילו הם היו שתי כיתות . רב השעות המוחלט ילמדו בקבוצות נפרדות. המטרה הושגה בדרך חצי מלאכותית, עשו למעננו הרבה מאד במשרד החינוך ואנחנו מעריכים אתם על כך מאד, וגם ההורים צריך להעריך זאת" ׁ(תוספת ה שעות תאפשר למנהלת ולמורה לארגן את שעות הלימודים כך שברוב הזמן הם ילמדו בקבוצות קטנות)

לפי מדיניות משרד החינוך, אין לפתוח כיתות המונות פחות מ-20 תלמידים. כך, לדוגמה, אם קיימת כיתה א' אחת בשכבה ובה 39 תלמידים, לא יאושר לפצלה לשתי כיתות – שכן באחת מהן יהיו פחות מ-20 ילדים. במצב כזה, לא יהנו התלמידים מיישומה של "רפורמת הסרדינים" המדוברת. מקרים בהם ישנה כיתה א' בודדת בשכבה, המכילה מספר תלמידים מעל התקן החדש שנקבע (בין 34 – 32), ההכיתה תקבל שעתיים שבועיות עבור כל תלמיד לצורך פיצול הכיתה ללמידה בקבוצות קטנות.

ממשרד החינוך נמסר: רפורמת הכיתה הקטנה היא בשורה אדירה לכל תלמידי בתי הספר היסודיים ומשמעותה היא שכל כיתות הלימוד בישראל לא עולות על 34 תלמידים בכיתה, ובשכבות האוכלוסייה החלשות מספר התלמידים לא עולה על 32 בכיתה.

מדובר במתווה צומח, כאשר בכל שנה עוד שכבת גיל נכנסת לרפורמת הכיתה הקטנה – כך שבסופו של דבר כל תלמידות ותלמידי ישראל בבתי הספר היסודיים, מכיתה א' ועד כיתה ו', ילמדו בכיתות קטנות.

יודגש כי רק במקרים בהם ישנה כיתה א' בודדת בשכבה, כלומר עד 40 תלמידים, הרי שהכיתה מקבלת תקצוב עבור פיצול לקבוצות למידה קטנות במקצועות מסוימים עם מורים נפרדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר