הזוכה מוטי מלכא

צפו: מוטי מלכא מקבל את פרס גאון

מוטי מלכא זכה בפרס בתחום הנחלת מורשת יהודי צפון אפריקה. בדבריו ציין את בת אחיו, הדס ז"ל, שנפלה בפיגוע בירושלים

פורסם בתאריך: 29.8.17 21:29

     

כבוד לאשדוד: ברגעים אלה נערך טקס הענקת פרס גאון למנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה בעיר, מוטי מלכא. האירוע נערך בתיאטרון הקאמרי בתל אביב.

מלכא הנרגש המוקף בבני משפחה וחברים הזכיר בדבריו את אחייניתו, הדס, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בירושלים לפני כחודשיים. הוא הודה לחברו, ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, על כך שהוא מלווה אותו מאז שהיו ילדים.

כך נראתה הסיומת של דבריו:

מלכא מקבל השנה את פרס גאון על שם רנה וניסים גאון בתחום הנחלת מורשת יהודי צפון אפריקה. "ההודעה על הזכיה כמובן ריגשה אותי מאוד, במיוחד לאור רשימת אנשי הרוח שזכו בעבר בפרס המכובד והחשוב הזה", אמר מלכא לפני כשלושה שבועות, כשנודע לו על הזכיה. "בראש ועדת הפרס המכובדת עומד פרופ' אפרים חזן מהאוניברסיטה העברית. אני רואה בזה תעודת כבוד לעיר אשדוד שהיום היא גורם מוביל ומשפיע מאוד בשדה התרבות בישראל", הוסיף אז.

"הבחירה במוטי לפרס גאון היא מצוינת בשביל כולנו", אמר הערב לסרי. "פרסים מטבעם הם דרך יפה וסמלית להביע הערכה על הישגים גדולים. במקרה שלך הפער הוא עוד יותר גדול. כל מסכת חייך רצופה בעשייה למען מורשת יהדות ספרד. זו זכות לקהל את הפרס הזה וכמי שמלווה אותו מגיל 10, השורשים שלו הם תוצאה נפלאה של העשייה שלו. יש לו יכולת ביצועית להוציא לפועל וניהול מהמדרגה הראשונה. אם יש מישהו שאני יכול להיות שקט, שקיבל משימה וייבצע אותה בדרך המושלמת היותר הוא מוטי", סיכם לסרי.

מלכא הוא אחד ממייסדי התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד והיה המנכ"ל שלה. בשנת 2006 קיבל בשמה יחד עם ד"ר יחיאל לסרי את פרס ישראל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר