המורה עופר בודק

בודק שהכול בסדר

עופר בודק, מורה לגיאוגרפיה במקיף ח’, הוא גם מזכיר סניף מודיעין בארגון המורים וסא”ל במיל’ בחיל הים. בימים אלה הוא נערך לפתיחת שנת הלימודים וגם לאפשרות של שביתה

פורסם בתאריך: 16.8.19 12:03

     

מזכירי סניפי ארגון המורים העל יסודיים ברחבי המדינה הם הפעילים בשטח, מבצעים את מדיניות הארגון ומטפלים בבעיותיהם של המורים.

אחד מהם הוא עופר בודק (65), תושב גן יבנה ומורה במקיף ח’ באשדוד. בודק הוא מזכיר סניף מודיעין שאותו חנך לפני כשנה כשזכה בתפקיד במכרז, והאזור שהוא מופקד עליו כולל 90 בתי ספר בכ-30 יישובים, בהם בין היתר מודיעין-מכבים-רעות, גדרה, קריית ארבע, אבו גוש, עין נקובא, קיבוץ צרעה, מושב תירוש וביתר עילית, ובהם כ-3,000 מורים חברי הארגון שמלמדים בחטיבות הביניים, בחטיבות העליונות ובמכללות.

בודק הוא בוגר מגמת החשמל באורט ימי באשדוד. הוא התגייס לחיל הים, התנדב לקורס חובלים ועם סיומו שירת כקצין מכונה בסטי”ל (ספינת טילים). הוא שירת 24 שנים בצבא קבע, ובמהלכן מילא בין היתר תפקידי חוף מגוונים, ופרש מצבא הקבע בדרגת סא”ל.

באחד מתפקידיו האחרונים היה מפקד העתודה האקדמית של כלל צה”ל, ובתוקף תפקידו היה בקשר עם הדיקנים וראשי הפקולטות במוסדות האקדמיים במדינה, מה שלימים גרם לו, לדבריו, ללמוד בקורס לפורשי צה”ל להסבת אקדמאים להוראה.

הוא בעל תואר שני מאוניברסיטת בר אילן בלימודי גיאוגרפיה וסביבה, מקצוע שהוא מלמד במקיף ח’ זה 23 שנים. תפקידו כמזכיר סניף הוא למעשה המשך לפעילותו בארגון המורים, שבה החל לפני שנים במסגרת ועד המורים במקיף ח’.

“לא כל המורים מודעים לזכויות שלהם, ואני רואה בטיפול בבעיות של המורים בשטח קודם כול שליחות”. מספר הפניות של המורים אליו הוא גדול. על רבים מהם הוא צריך להילחם, ואף על פי שהוא נהנה מהעבודה, יש לו גם רגעים מתסכלים.

“בשנת הלימודים החולפת פנתה אליי מורה שעבדה באחת הרשתות והתלוננה על כך שלמרות שחינכה כיתה, לא קיבלה 10% גמול חינוך בשכר, וזאת על אף פניותיה החוזרות ונשנות לרשת. בבדיקה שערכתי התברר כי מנהל בית הספר יצר בשכבה כיתה נוספת, אותה חינכה אותה המורה, שלא הייתה מודעת לכך שמדובר בהסדר פנימי בלתי רשמי, ולכן לא שולם לה הגמול. בסופו של דבר לאחר שפעלנו הדבר סודר”.

בימים אלה שלפני תחילת שנת הלימודים הוא מסיים לעבוד בסניף “כשהעבודה נגמרת” ומטפל אישית בין היתר במקרים של מורים שהוזמנו לשימועים לקראת פיטורים ו/או צמצומי משרות ו/או העברות יזומות.

“אני לא נגד המנהלים, אלא בעד המורים”, הוא אומר. בהתייחסו לאיום הארגון בשביתה אומר בודק כי משרדי החינוך והאוצר הם אלה שנוקטים סחבת במשא ומתן עם המורים, שמקיף נושאים שונים, בהם מספר תלמידים בכיתה, הרעה בתנאי עבודה של המורים ועומסים בלתי אפשריים שמוטלים עליהם חדשות לבקרים, שמירה בלילות בזמן טיולים ועבודה בשבת.

“המורים הם לא עובדי חינם. הם לא מתוגמלים כראוי. למשל, למרות שיש חוק לגבי עבודה בשבת ובחג, מורים היוצאים למסע ישראלי, שנמשך מיום ראשון עד מוצ”ש, לא מתוגמלים בהתאם לחוק. לעומת זאת, לבניית הגשר מעל איילון בשבת מצאו פתרון”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר