שלומי לייזרוב ואחת מיצירותיו. צילום סדן הפקת אמנות

הציורים של שלומי

ב-22 באוגוסט תיפתח תערוכת הציורים של האמן שלומי לייזרוב מאשדוד, המתמודד עם אוטיזם

פורסם בתאריך: 8.8.19 16:02

     

שלומי לייזרוב נולד ב-1970 בבת ים וכיום הוא מתגורר ויוצר בבית לחיים מייסודה של אלו”ט ובבית הוריו באשדוד. שלומי מתמודד עם אוטיזם ומגיל חמש הוא עסק בציור שנגע ברבים והרשים אותם בצורה עזה.

אשדוד שימשה בית אמנותי לשלומי. ב-2004 עבודותיו הוצגו באכסדרת עיריית אשדוד, ב-2015 במרכז דיונה וב-2016 בגלריה דואט.

לדברי אחותו ד”ר לספרות אמריקאית דלית אלפרוביץ, האמנות של שלומי משקפת את חייו, וכיוון שהוא אינו מבטא את עצמו במילים, הוא מבטא את עצמו באופן יצירתי אחר שמאוד מרגש אנשים, ושהמשפחה התמודדה בהכלה, בקבלה ובאהבה עם האוטיזם.

 

אוצרת התערוכה רחל סוקמן מציינת כי עבודתו של לייזרוב נטולת חוקים ומגבלות. “בציוריו ניכר היופי המתפרץ מתוכו, הנותן ביטוי עז לפלורליזם יצירתי, שאינו מתאפשר אצל אמנים 'אינסיידרים', הכבולים לחוקי המשחק”, מספרת סוקמן. “ציוריו של לייזרוב”, היא אומרת, “הם בעלי מראה אחר, שונה, אובססיבי. הם בנויים ממשטחי צבע בוהקים, מלאי שמחה או עצב ומתאפיינים בהגזמה, כאמת המבקשת לפרוץ את גבולות הבד או הנייר”.

סוקמן אומרת כי את עבודותיו של לייזרוב ניתן לשייך לסוגת האמנות האאוטסיידרית — אמנות הנוצרת על פי רוב מחוץ למסגרת אמנותית או על ידי מי שאינם מתייחסים לעצמם כאל אמנים. אמנות זו זכתה להכרה נרחבת בתערוכות שונות, ובתערוכה הנוכחית מצטרף לייזרוב לשורה ארוכה ומכובדת של אמנים בארץ ובעולם היוצרים בסגנון זה.

בגלריה משרד בתל אביב יציג לייזרוב מבחר עשיר מיצירתו: עשרות ציורים ססגוניים ומעוררי השראה, במגוון חומרים וטכניקות, המבטאים את תחושותיו כלפי האנשים ובעלי החיים שהוא אוהב, זמרים ושאר מפורסמים, שותפים לגורל, בני כיתתו, מוריו וכמובן גם בני משפחתו, בהם הוריו, הנראים בהבזקי זיכרון מטיול בחו”ל שערך במחיצתם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר