הרובע המיוחד באשדוד. באדיבות אפי כוינה
הרובע המיוחד באשדוד. באדיבות אפי כוינה

האדריכל אפי כוינה: "אני אוהב מאוד את העיר אשדוד ומעוניין לתרום כמה שאפשר למען ההתפתחות שלה"

פורסם בתאריך: 24.7.19 13:53

     

אפי כוינה, הוא אדריכל אשדודי עם אהבה גדולה לעיר. עבורו האדריכלות היא לא רק מקור פרנסה אלא אורך חיים של ממש. הוא מספר: "אני לא עובד- אני חי. זה מה שאני אוהב לעשות, ובשביל זה אני מתעורר בבוקר". הוא כבר מעל עשרים שנה בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, הבעלים של משרד האדריכלים "אפי כוינה אדריכלים בע"מ" ובאמתחתו מאות פרויקטים בכל התחומים לרבות -מגדלי מגורים, בתי כנסת, מתנ"סים, בתי מלון, מסעדות יוקרה, תמ"א 38 ועוד.
עוד בילדתו כוינה התעסק בתכנון ועיצוב. כבר בגיל 14 היה מעצב לחברים את חדריהם, משוטט באתרי בנייה ומעלה רעיונות יצירתיים לכל המעוניין. לא עבר הרבה זמן עד שהבין שזו התשוקה שלו, ולכן המשיך ללימודי אדריכלות וסיים עם תואר ראשון באדריכלות ורישיון ממשרד התמ"ת. לדבריו כבר במהלך הלימודים החל להתעסק בתכנון ובגיל 27 היה בין האדריכלים המבטיחים שניהלו מספר פרויקטים גדולים.

אפשר לומר לפי טון השיחה, שכאשר כוינה מדבר על אדריכלות, הוא ללא ספק מאותם אנשים שהולכים בדרך ייחודית משלהם עם חזון גדול ואהבה למקצוע. לא פלא שהוא הפך לאדריכל מוביל המנהל צוות של עשרה אנשים במשרדו. ניכר מאוד שהחזון המקצועי שלו מתמקד בעיר אשדוד אותה הוא מעוניין להמשיך ולפתח.

הדמיית מבנה לתזמורת האנדלוסית. באדיבות אפי כוינה

הדמיית מבנה לתזמורת האנדלוסית. באדיבות אפי כוינה

אז מדוע אתה עובד בעיקר באשדוד?

"נולדתי וגדלתי באשדוד ויש לי אהבה גדולה כלפיה. אני עובד בעיקר בתוך אשדוד מתוך אמונה גדולה בעיר ובהתפתחות שלה. ניתן לראות כי בעשור האחרון העיר נהנית מתנופת פיתוח מרשימה בסטנדרט בנייה גבוה ופיתוח סביבתי מרשים. אני מכיר את העיר כמו את כף ידי ורוצה להיות שותף בצמיחה שלה גם מבחינה אדריכלית וגם תכנונית. באופן כללי אני מאמין שצריך לקחת אחריות אם רוצים לעשות שינוי ולכן אני פועל באופן הזה. מעבר לכך, ההתמקדות שלי בעיר מהווה יתרון גדול ללקוחות האשדודים – זה בא לידי ביטוי בכך שאני מכיר היטב את כל הספקים והקבלנים, את המבנה של העיר עד הפרטים הקטנים ולכן אני יותר זמין יותר, מקצועי יותר ומסוגל להעניק לווי רציף, צמוד וממוקד".

מה האתגר שהעיר אשדוד מתמודדת איתה מבחינה אדריכלית לדעתך?

"אשדוד תוכננה בצורה של שכונות ומרכזי רובע. הבעיה היא שאין מתחת לבניינים משרדים ובתי קפה שיזמינו את האנשים לייצר פעילות. אני חושב שהדבר הבא מבחינה אדריכלית הוא לייצר מגדלים ובניינים עם ערוב שימושים- הדבר יאפשר לעיר גם להמשיך להתפתח ועדיין לשמור על הצביון שלה".

ספר על פרויקט שאתה עובד עליו עכשיו באשדוד

"היום הדבר שהכי מעניין ומרתק אותנו במשרד זה פרויקט עבור האחים ישראל ברובע המיוחד. מדובר בתכונון של 17 מגדלים בני שלושים קומות הכוללים מסחר, מגורים, מעונות סטודנטים ומשרדים- ממש שכונה קטנה. הפרויקט נמצא בכניסה הדרומית לעיר כך שהוא מסמל את הפנים שלה. בפרויקט הזה אנחנו מעוניינים לתת דגש על בנייה ירוקה וחדשנות מתוך כוונה לשרת את החזון של עיר ים תיכונית מודרנית, חדשנית וחכמה".

הדמיית בית פרטי בתרשיש. באדיבות אפי כוינה

הדמיית בית פרטי בתרשיש. באדיבות אפי כוינה

מהיכן אתה שואב את ההשראה שלך?

"כמו כל אדריכל, אני מסתובב הרבה בעולם ומלקט רעיונות. זה לא סוד שאדריכלים לוקחים השראה מכל דבר ויוצרים יש מאין".

מה הדבר הכי חשוב לך בעבודה מול הלקוחות שלך?

"תאום ציפיות זהו דבר בסיסי, על מנת להקל על לקוחות שקשה להם לדמיין את הבית מתוך תכנית, אני דואג לבצע הדמיות ולרדת לרזולוציות כדי להמחיש איך יראה המרחב שלהם. אני מאמין שלהיות אדריכל זה לא רק לשרטט ולתכנן. פרויקטים יכולים לקחת בין חצי שנה לשנתיים כך שהאינטימיות עם הלקוחות מאוד גבוהה. אדריכל צריך להיות גם סוג של פסיכולוג, לדעת לגשר בין פערים, להיות אוזן קשבת, וכמובן לחשוב בצורה פרקטית בהתאם לתקציב הלקוח.

"אני אתן לך דוגמא, היו לי זוג לקוחות מבוגרים בני שבעים בערך, שביקשו להתאים את הבית שלהם לגיל שלהם. האישה עדכנה שהתקציב שלהם מוגבל, ומכיוון שהיא כבר מבוגרת, פחות חשוב לה הסטייל אך כן חשוב לה שהדירה תתאים לעשר השנים הבאות לפחות. את החומרים לדירה הזו ולפרויקטים רבים ואחרים, רכשתי בקרמיקה אביב אשדוד, שם אני מקבל מענה מקצועי לכל תקציב וצורך. זה מתכתב עם האני מאמין שלי, כי בסופו של יום אני עובד למען הלקוח. מלבד זאת, המבחר בקרמיקה אביב מגוון מאוד ונותן מענה לקשת רחבה של לקוחות, כזו שעוזרת לי להתאים חומרים לכל סוגי הבתים, הצרכים והתקציב של הלקוחות. מלבד זאת, אני מאמין שחשוב לפני הכל למצוא את העיצוב שעונה למטרה ולצורך ולאו דווקא לרצון של הלקוח. גם בפרויקטים של בניה רוויה או פרויקטים של תמ"א, צריך לדעת לאזן בין הפוטנציאל של הפרויקט, כך שלא יסתיים ביוקר".

מלבד זאת, כיצד קרמיקה אביב מסייעים לך בתור אדריכל?

"קרמיקה אביב יודעים לתת לי מענה מקיף לכל הצרכים – הן העיצוביים והן הפרקטיים. אני בוחר לעבוד מולם רבות מכיוון שחשוב לי מאוד לקבל מענה מקצועי על כל הבקשות שלי. צוות מעצבי פנים שלהם, יודעים להתאים את החומרים לסגנון הפרויקט והתקציב, לספק לי אריחים מיוחדים במינימום זמן וללא עיכובים וזה כל מה שאדריכל צריך".

מוצרים מבית קרמיקה אביב. באדיבות אפי כוינה

מוצרים מבית קרמיקה אביב. באדיבות אפי כוינה

איזה טיפ היית נותן לאדריכל המתחיל?

"אדריכל כמו כל בעל מקצוע אחר, צריך לאהוב את מה שהוא עושה. חשוב להיות בהוויה סקרנית, לפתח את החוש היצירתי, ולא להפסיק ללמוד כמה שאפשר".

מעבר לאתר של אפי כוינה


קרמיקה אביב, חברת יבואני הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור דרום, הוקמה לפני שלושים שנים, ע"י משפחת מאירה במטרה להנחיל סטנדרטים חדשים בתחום עיצוב הפנים בישראל.

לחברה כ-20 עובדים ותיקים ומיומנים הכוללים אנשי שירות, סוכני מכירות, צוות אדריכלים ומעצבי פנים המעניקים ייעוץ מקצועי לכל באי המקום. אולם התצוגה שוכן ברחוב האורגים 37 באשדוד והמרכז הלוגיסטי נמצא בניר גלים. יציבות ואמינות החברה, צוות העובדים המסור, בשילוב מגוון המוצרים האיכותי שחברת קרמיקה אביב מציעים, מאפשרים להעניק שלל פתרונות עיצוב ולהתאים אותם לצרכיהם של לקוחות החברה במהירות, לצד הקפדה על שירות אישי ומקצועי. "מלבד זה שאנחנו מוכרים קרמיקה, אנחנו מוכרים חלום" (אלדד מאירה, מנכ"ל קרמיקה אביב).

 

יצאנו להכיר את האדריכל אפי כוינה – אחד האדריכלים המובילים באשדוד, לשמוע כמה סודות מקצועיים ולקבל גם מספר טיפים על הדרך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר