אומנויות לחימה באשדוד. צילום: shutterstock, צלם: Satyrenko
אומנויות לחימה באשדוד. צילום: shutterstock, צלם: Satyrenko

אמנויות לחימה באשדוד: אמני הלחימה שכדאי להכיר

רוצים לשפר את החוסן הגופני והנפשי שלכם ולדעת כיצד להתמודד עם עימותים פוטנציאליים שיכולים להתפתח ברחוב? הגעתם לכתבה הנכונה. אז הגיע הזמן למנוע מהפחד לנהל אותנו ולהירשם ללימודים אצל אחד מאמני הלחימה המומלצים שקיבצנו עבורכם ברשימה הבאה

פורסם בתאריך: 21.7.19 12:39

     

Krav Maga Specialist – עידן כהן

בית ספר מוביל לאומניות לחימה המתמחה במצבים מסכני חיים, קרבות רחוב והגנה מפני תקיפות ואירועים קיצוניים. המקום מציע תכנית לימוד ייחודית המכסה מגוון של אירועים ומכשירה את התלמידים להתמודדות מוצלחת עם סכנה ותפקוד אופטימלי תחת לחץ.

צוות המקום

מייסד ומנהל המקום, עידן כהן, המציג רקורד של 26 שנים בתחום ההגנה עצמית, ורקע עשיר מענפים שונים כמו אגרוף תאילנדי, קרטה וקרב מגע, הוביל את נבחרתו בצה"ל לזכייה באליפות קרב מגע במשך 6 שנים ברציפות. הוא משלב נסיון צבאי עשיר בהגנה נגד לוחמה בטרור, יחד עם תארים בחינוך גופני כדי להרכיב תכניות לימוד מקיפות שמכינות את תלמידיו להתמודדות עם מצבים אמיתיים. נוסף על עידן, המקום מחזיק בצוות מדריכים בכיר. הצוות עובר הכשרה קבועה ע"י עידן, ומקבל הסמכה להעביר שיעורים במגוון יחידות הלימוד שיצר עידן.

רקע עשיר בענפי לוחמה שונים. צילום: ירדן גוטמן

רקע עשיר בענפי לוחמה שונים. צילום: ירדן גוטמן

מה מיוחד בשיטה?

ב–Krav Maga Specialist לומדים לפרק מצבים מסוכנים ולייצר פתרונות יצירתיים המושתתים על ידע בפיזיולוגיה, ביומכניקה ואנטומיה. מייסד השיטה מוסיף ומסביר: "אני מתייחס לקרב מגע כמו תואר אקדמי בעל נושאים שונים המרכיבים את יחידות הלימוד. נושא המטפל בנשקים, נושא אחר בחניקות ונושא נוסף בהתמודדות מול מספר יריבים. התלמידים לומדים לנתח מצבים ולייצר יתרונות אנטומים המגיעים מתוך הבנה עמוקה של מה מתרחש לנו בגוף בכל מצב. תכני הלימוד השונים נועדו כולם להפוך את התלמיד ללוחם האולטימטיבי."

איך נראים השיעורים?

השיעורים מחולקים לקבוצות גילים ורמות שונות החל מילדים בגיל 4 ועד למבוגרים ויחידים המעוניינים להתחרות ולהתמקצע בתחום. כל השיעורים מתנהלים באווירה מזמינה של קהילה תומכת המחזיקה בערכים של עזרה הדדית ושיפור התלמידים החדשים. אז למי שמגיע חסר נסיון עידן מוסיף: "אנחנו כאן בשביל לעזור וללמד. במשך חודש-חודשיים אני מפשט את הדברים בעזרת תרגילים מותאמים אישית עד שהתלמיד או התלמידה מיישרים קו עם הקבוצה. בדרך כלל, ניתן להגיע בחצי שנה להבנה טובה של קרב מגע. לאחר מכן, לוקח עד שנתיים להגיע לשליטה מקצועית ולבחירה האם התלמיד מעוניין להעמיק ואפילו להתחרות."

אפשר גם להתחרות. בתמונה: מלך ההר. צילום: ירדן גוטמן

אפשר גם להתחרות. בתמונה: מלך ההר. צילום: ירדן גוטמן

למה קרב מגע?

"קרב מגע זה ענף הספורט בעל המשמעות היישומית הרבה ביותר בחיינו. אתה לומד דברים שיכולים להציל אותך יום אחד. לכן, קרב מגע צריך להוות חלק מרכזי מלימודי החובה של כל אדם. מישהו ללא ידע בהגנה עצמית ימצא את עצמו חסר אונים וחסר שליטה ברגעים שעלולים לקרות לכולנו. בנוסף, בארץ שלנו, זה הכרחי להיות מסוגל להתמודד בהצלחה נגד תקיפות סכין ומצבי טרור. הבית ספר שלנו משמש כמו מעבדה: אנחנו חוקרים את התגובות של אנשים ובודקים ביחד מתי טכניקות עבדו ומהן הדרכים האפקטיביות ביותר. התלמידים נוהגים להביא מקרי חיים אמיתיים אותם אנו מנתחים יחדיו תוך כדי שאני מסביר איך יוצאים מכל מצב בצורה בטוחה ושליטה מרבית. תמיד יש מה לחדש וללמוד – מעל הכול, קרב מגע מעצים ועוזר לתלמידים לגדול בביטחון, בחיוניות ובשמחת חיים." 

Krav Maga specialist. לוגו בעריכת: ירדן גוטמן

Krav Maga specialist. לוגו בעריכת: ירדן גוטמן

מה עוד?

כחלק מתרומה לקהילה, ב – Krav Maga Specialist מעבירים סדנאות בבתי חולים ובתי ספר בנושאים של אורח חיים בריא והגנה עצמית. הצוות עובד בשיתוף פעולה ייחודי עם מחלקה של חולי סרטן, למען אישוש וחיזוק המערכת החיסונית של חולים וקשישים.

למעבר לפייסבוק
למעבר לאתר

מייל: [email protected]
טלפון: 055-9515206

סניף ראשון לציון: שדרות בן גוריון 42-א'.

סניף באשדוד: מתנ"ס דיונה קק"ל 90.

סניף באר יעקב: רחוב שוהם 16.

סניף קדרון: רחוב האגס.

סניף בית אלעזרי: רחוב הגפן.

סניף גבעת ברנר: רחוב פינת חי.


אמן הלחימה מוטי פנסו – הגנה פרקטית לכל סיטואציה באשר היא

לפעמים החיים מאמתים אותנו עם סיטואציות לא פשוטות. לכן חשוב שנלמד כיצד להתמודד איתם בדרך הטובה ביותר, על מנת שנוכל לשמור על ביטחוננו ושלומנו האישי. במקרה של קטטה, בה מעורבת אלימות פיזית, ניתן ללמוד מראש כיצד להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים מבוססי מציאות, תוך חשיבה מעמיקה על כלל הפקטורים המעורבים בהן.

אמן הלחימה מוטי פנסו הוא אחד מהבודדים בארץ שעוסקים בווינג צ'ון קונג פו. מדובר באמנות לחימה ייחודית המתמחה בטכניקות הגנה פרקטיות ומהירות, אשר יכולות לשמש אותנו לכל סיטואציה אלימה באשר היא. על מנת לתת מענה אמיתי למנעד רחב של מצבים, הווינג צ'ון קונג פו משלב בתוכו טכניקות הגנה והתקפה מיוחדות, המבוצעות בו זמנית ואשר גורמות לתוקף להבין שעשה טעות…

שיטת הלחימה הייחודית ווינג צ'ון קונג פו גם בישראל. צילום: מוטי פנסו

שיטת הלחימה הייחודית ווינג צ'ון קונג פו גם בישראל. צילום: מוטי פנסו

המסע של מוטי פנסו בעולם אומנויות הלחימה התחיל כבר בגיל 14. הוא מפרט: "התמקדתי בעיקר בקרטה ובשיטות אחרות של קונג פו, וכאשר נחשפתי לאמנות הלחימה הסינית ווינג צ'ון קונג פו הבנתי מיד שזהו התחום בשבילי. נוכחתי לדעת שמדובר בשיטת הלחימה היעילה ביותר להתמודדות עם יריבים חזקים ומאיימים ברחוב. ממש מדע של לחימה".

מוטי פנסו שאף להיות אמן לחימה מוביל בתחום הווינג צ'ון קונג פו ולכן חקר את הנושא במשך שנים רבות. כאשר הרגיש שצבר מספיק ידע, הוא החליט לצאת למסע חוצה גבולות בכדי ללמוד מהטובים ביותר. "טסתי עד לסין על מנת לפגוש את גרנד מאסטר לו מאן קאם. לו הוא אחיינו ומתלמידיו הראשונים של ייפ מאן, אמן הלחימה האגדי שלימד גם את ברוס לי. הפכתי לתלמידו ולנציגו הבלעדי בישראל. בהשראתו של לו, אני מלמד כיום את תלמידיי בצורה המסורתית, מתוך נאמנות וכבוד לשושלת ייפ מאן", פנסו מספר.

מוטי פנסו והמאסטר. צילום: מוטי פנסו

מוטי פנסו והמאסטר. צילום: מוטי פנסו

בניגוד לאומנויות ספורט זירה שכולנו מכירים, הווינג צ'ון קונג פו אינו קובע כללי יסוד מובהקים עבור המשתתפים. פנסו מסביר: "כאשר נקלעים לסיטואציות אלימות לא ניתן לצפות שהמשתתפים בהן יצייתו למגבלות ולחוקים מוגדרים מראש. לכן, אני כמורה ווינג צ'ון קונג פו שואף לחקור באופן מעמיק את הכיוונים השונים אליהן יכול להתפתח עימות אמיתי. מאוד חשוב להבין שרוב אומנויות הלחימה הספורטיביות אינן מציעות לרוב פתרונות עבור אירוע אלים ברחוב, זאת לעומת הווינג צ'ון שנוצר ונועד בדיוק לשם כך".

אחד מהפקטורים שפנסו לוקח בחשבון בעבודתו היא מהירות התגובה של המותקף. הוא מסביר: "הזמן הממוצע שלוקח לעימות אלים להתפתח ולהסתיים ברחוב הוא 8-15 שניות. לכן חשוב מאוד לדעת כיצד להגיב בצורה יעילה וממה להימנע. במסגרת תהליך הלמידה, אנו מתרגלים טכניקות ומיומנויות קרב אשר עומדות במבחן המציאות מזה מאות שנים. כמובן שאנו עושים זאת בתנאי מעבדה מבוקרים".

אמנות הלחימה ווינג צ'ון קונג פו מתאימה לכל קבוצת גיל- החל מילדים ועד למבוגרים. פנסו מפרט: "אני מעניק כלים יעילים ופשוטים ללמידת הגנה עצמית, אשר כל אחד יכול לממש אם רק יתרגל אותם מספיק. למעשה, תנאי הסף היחידים ללמידת התחום הם כוח רצון ומוטיבציה. כמו כן, הווינג צ'ון קונג פו תורם לחיזוק הביטחון העצמי, שכן ברגע שצברת מספיק מיומנויות הגנה, הפחד כבר לא מנהל אותך, אתה מסוגל לנתח את האירוע בצורה שקולה והגיונית ואף מצליח להגיב באופן מדוד".

רוצים גם אחת כזו על הקיר? צילום: מוטי פנסו

רוצים גם אחת כזו על הקיר? צילום: מוטי פנסו

אמן הלחימה מוטי פנסו

טלפון: 050-3148979

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

קישור למאמר דעה של מוטי פנסו


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר