שחקני מ.ס אשדוד. צילום: טל אקוקה

מ.ס במחנה אימונים: אספה וגל אביב נשארו בארץ

למרות המאמצים המשפטיים, צו עיכוב היציאה של המגן יצחק אספה לא הוסר. במקביל הוחתם הבלם האוגנדי טימותי אוואני. ואיך תעזור מ.ס לאחות הדרומית להישאר בליגה?

פורסם בתאריך: 18.7.19 16:14

     

ההכנות לעונה הקרובה של מ.ס אשדוד עולות הילוך אחרי שביום שני השבוע המריאה קבוצתו של רוני אוואט למחנה אימונים של עשרה ימים בסלובניה. בקבוצה קיוו להגיע עם סגל מלא למחנה, אך אף על פי שלא עמדו במשימה, ניתן לומר כי הסגל כמעט הושלם, למעט שיפוץ קטן בהגנה ואולי גם בחלק הקדמי.

מי שלא יצא עם הקבוצה לסלובניה ונשאר בארץ הוא המגן יצחק אספה שלא קיבל אישור בשל צו עיכוב יציאה מהארץ שמופעל נגדו עקב התאונה הקשה שבה היה מעורב בחג סוכות האחרון. בקבוצה ניסו לפעול בנושא ואף הציעו לשלם כספי ערבות שיבטיחו כי הוא בהשגחתם, אך גם הצעה זו נדחתה, והשחקן כאמור נותר בישראל.

נותר בארץ. יצחק אספה צילום טל אקוקה

במקביל, ימשיך המגן את האימונים בארץ ביחד עם גל אביב, שנשאר אף הוא לאחר שלא קיבל אישור יציאה מהצבא. מי שעשוי להיות מתורגל כמגן ימני במהלך המחנה, ואף עשוי אולי לפתוח את העונה כמגן הפותח, הוא בנצי מושל, בהיעדרו של טום בן זקן, שיחזור רק לקראת חודש ינואר לפעילות. סגל השחקנים שעלה על המטוס כלל את שחקני הרכש החדשים, בהם שובל גוזלן, יעקב בריהון ושלומי אזולאי לצד רועי גורדנה ושגיב יחזקאל, שהמשיכו אחרי שהגיעו כבר בחודש ינואר.

מתחם האימונים שמשמש את הקבוצה בפעם השלישית ברציפות נמצא בעיירה קראנז’סקה גורה, הנמצאת במשולש הגבולות של סלובניה, איטליה ואוסטריה, כ-45 דקות נסיעה משדה התעופה של לובליאנה. באשדוד מדווחים על אווירה מצוינת במחנה ומרקם חברתי מוצלח. “מעבר לחבר’ה המוכשרים שיש כאן, יש פרגון אחד לשני והנאה אמיתית להיות פה”, אמר אחד השחקנים ל"כאן דרום" היישר מסלובניה. “אנחנו עובדים קשה ורוצים להגיע לפתיחת העונה מוכנים מתמיד. לא רוצים שהתסריט של העונה שעברה יחזור על עצמו”.

במקביל לנסיעה למחנה האימונים, הבשורה הגדולה השבוע מבחינתה של אשדוד הייתה החתמתו של הבלם האוגנדי טימותי אוואני. השחקן, שיחגוג את יום הולדתו ה-23 בעוד פחות מחודש, חתם לארבע שנים אחרי שנרכש מקבוצת KCCA באוגנדה. הוא הצטרף ישירות למחנה האימונים בסלובניה, ושם פגש את חבריו החדשים לקבוצה ואת אנשי הצוות המקצועי. למרות גילו הצעיר, אוואני משחק בנבחרת אוגנדה מ-2016. הוא היה חלק מהסגל של נבחרתו באליפות אפריקה, ואחרי שתי הופעות כמחליף בשני המשחקים האחרונים, פתח בשני המשחקים נגד מצרים בשלב הבתים ומול סנגל בשמינית הגמר. אוואני מצטרף למעשה לסגל זרים כל אפריקאי שהורכב לאחרונה בעיר הנמל. לאונרד אווסו הגנאי נשאר מהעונה שעברה, ואליו הצטרפו המגן השמאלי מונטרי קמאהני והקשר סמואל אלאבי.

אחוות דרומיות: מ.ס אשדוד והפועל אשקלון ישתפו פעולה

מ.ס אשדוד והפועל אשקלון פועלות בימים אלו אחת למען השנייה. הקבוצה מעיר הנמל חושבת על העתיד ובדרך עוזרת לשכנה מהדרום, כך שעל פי הסיכום שהגיעו אליו שני המועדונים, מ.ס תסייע בעונה הקרובה לאשקלונים ותשאיל להם כמה שחקנים צעירים ומוכשרים כדי שיחזקו את הקבוצה מהליגה הלאומית, שכזכור נמצאת תחת ניהול של המפרק עו”ד ליאור דגן.

לאשדוד ההסכם הזה מועיל בכך שהיא תאפשר לשחקנים הצעירים להשתפשף בליגה הלאומית, בדומה למה שעשתה מכבי תל אביב עם בית”ר תל אביב רמלה; ואילו עבור אשקלון, שאמורה לפתוח את העונה במינוס 9 נקודות וזקוקה לכל עזרה, זו הזדמנות מצוינת להביא שחקנים מבלי לחרוג מהמסגרת התקציבית.

אשדוד אמורה להעביר חמישה—שישה שחקנים ללא עלות לאשקלון, שלמעשה תקבל שחקנים חינם, ובמצבה כאמור זה יעזור לה מאוד. אשדוד תרוויח צבירת ניסיון במעמד של קבוצת בוגרים בליגה טובה כמו הליגה הלאומית. אחד מהשמות המדוברים שיעשה את הדרך הקצרה מאשדוד לאשקלון הוא הבלם עידן שטיין שהגיע בקיץ האחרון מהפועל ירושלים.

טימותי אוואני מצטרף צילום דוברות מ.ס אשדוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר