מחאת יוצאי אתיופיה
מפגינים חוסמים את צומת הכניסה הדרומית לאשדוד. צילום: פבל

מחאת יוצאי אתיופיה: המשטרה נערכת לחידוש ההפגנות

באשדוד כנראה שלא תתקיים היום הפגנה. לאחר שתמו ימי השבעה על מותו של סלומון טקה צפויות ההפגנות להתחדש בכמה מוקדים בארץ. היום הודיעה מח"ש שמהבדיקה עולה שהשוטר ירה לקרקע וטקה נפגע מהנתז

פורסם בתאריך: 8.7.19 16:17

     

משפחתו של סלומון טקה, הצעיר בן ה-19 מקריית חיים שנהרג בעקבות ירי של שוטר, קמה היום מהשבעה ועלתה לקברו. במקביל, הודיעה מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) שהבדיקה הבליסטית בעניין מצביעה על כך שהקליע נורה לקרקע והנתז שנגרם הוא שפגע בטקה והרגו.

כזכור, המחאה שפרצה בשבוע שעבר הגיעה לשיא ביום שלישי בשורה של הפגנות וחסימות כבישים וצמתים מרכזיים.

הכניסה הדרומית לאשדוד נחסמה כשש שעות והמוני נוסעים נתקעו במכוניותיהם במשך כל אותו זמן.

בשלב מסוים ההפגנות באשדוד ובמקומות נוספים הפכו אלימות. הושלכו אבנים, ניידות משטרה הושחתו ונהפכו, הוצתה אש והעניינים הידרדרו במהירות והגיעו למעצרים.

 

המפגינים החליטו להקפיא את המחאה עד תום השבעה והיום היא צפויה להתחדש בעוצמה בכמה מוקדים בהם צומת עזריאלי בתל אביב. ככל הידוע, באשדוד לא תיערך היום הפגנה.

ברשתות החברתיות, בהן גם קבוצות וואטסאפ, עובר מידע על המקומות שבהם כביכול יתקיימו היום הפגנות: פתח תקוה, ראש העין, עזריאלי ת"א, נתניה, אשקלון וירושלים.

במשטרה נערכים לכך. לפני שעה קלה הודיעה המשטרה: "משטרת ישראל נערכת לקראת קיומן של מחאות וקוראת למפגינים לשמור על החוק והסדר – כן למחאה לא לאלימות. נבהיר כי המשטרה תאפשר מחאה לגיטימית, אולם לא תאפשר ותפעל בתקיפות מול התפרעויות והפרות סדר אלימות שיכוונו כלפי שוטרים או אזרחים באשר הם, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו. המשטרה ניהלה ועודנה מנהלת שיח רציף ומאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש. לצערנו, בשבוע שעבר חלק מהמוחים ניצלו זאת לביצוע מעשי אלימות וונדליזם, כלפי שוטרים ואזרחים והמשטרה עצרה עשרות חשודים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעות אלימה, וניסיון לפגוע בשוטרים, אזרחים ורכוש בניגוד לחוק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר