א' וא'. צילום דובר צה"ל

א”א מאשדוד: היא והוא

שניים ממסיימי הקורס היוקרתי של טכנאים מוטסים בחיל האוויר הם תושבי אשדוד: א’ בת 22 וא’ בן 21

פורסם בתאריך: 4.7.19 11:15

     

ביום רביעי יסתיים קורס מכונאים מוטסים מספר 42 של חיל האוויר. הקורס אורך כשמונה חודשים ומחולק לשלושה שלבים. זוהי הפעם הראשונה שמסיימים חניכים שאותרו עוד לפני גיוסם לצבא לתפקיד המובחר. בין מסיימי הקורס יש שני אשדודים: סמ”ר א’, בת 22 וסמ”ר א’, בן 21.

מכונאי מוטס הוא חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה, והוא מפקד תא המטען של מסוק הסע”ר.

הוא אחראי על הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף המכונאי אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה. המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.

 

א’ מאשדוד מסיימת במגמת ינשוף. הרחיבה בתיכון כימיה ואקולוגיה, והיא בעלת תעודת הנדסאית אלקטרוניקה.
לדבריה, היא אוהבת ומחוברת לים “כמו כל אשדודית”, ואחד מתחביביה העיקריים זה לצאת לטייל עם הכלבה שלה.

את התפקיד לא הכירה לפני הגיוס ונחשפה אליו ביום עיון לתפקידים מיוחדים בחיל האוויר במהלך הלימודים לתואר הנדסאי. א’ היא מהמסיימים הראשונים בקורס למכונאים מוטסים לאחר שאותרו במיונים קדם צבאיים לתפקיד.

מבחינה חברתית א’ מספרת שהקורס הוא קטן ואינטימי, הכול מאוד אינטנסיבי ואין תחרותיות בין החניכים, “כל אחד במסלול אחר להצלחה שלו, ותמיד ברגעי משבר כולם יהיו שם בשבילך”, כדבריה.  היא הבכורה במשפחתה. אימה רנטה מהנדסת אלקטרוניקה ואביה אלברט עובד בחברת חשמל. אביה שירת גם הוא כטכנאי בבסיס תל נוף של חיל האוויר. אחיה ניר הוא חייל בדבורים בחיל הים.

סמ”ר א’ מסיים במגמת עטלף. הרחיב בתיכון מגמת אלקטרוניקה, מתנדב במגן דוד אדום מגיל 15 ובזמנו החופשי אוהב מאוד את הים ובמיוחד להפליג עם אחיו הגדול.

א’ היה בתוכנית שוחרים ומעיד שתמיד רצה להיות לוחם, במיוחד להיות מכונאי מוטס: “מכונאי מוטס רואה וחווה את כל גופי הצבא, מסייע בהצלת חיים ושמירה על המדינה”.

א’ הוא מכונאי מוטס בטייסת 193 שנמצאת ברמת דוד, תפקידו הוא חילוץ ימי בעזרת מסוק העטלף.

לדעתו של א’ אין הבדל אם זה בן או בת שמבצעים את התפקיד.

“מכונאי מוטס הוא התפקיד היחידי בצה”ל שתומך לחימה מוכשר ללחימה ומוגדר לאחר הקורס כלוחם חוד”.

א’ הוא האמצעי בין שני אחים. אימו אסנת היא מנהלת ייבוא ושיווק ואביו אריה עצמאי. אחיו הגדול טל משרת כחובל בחיל הים ומפקד על דבור ואחותו מור תלמידה בתיכון.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר