נועם תרועה בפעולה. צילום אבישי אפטקר

עוזב בקול תרועה: נועם תרועה שם הכל על השולחן

מי שהיה סמל מרכזי של הפועל אדומים אשדוד ואחד משחקניה האהובים נועם תרועה עוזב לאחר כשנתיים וחצי במועדון ועובר לקריית מלאכי. הוא אמנם מדבר על סיום באווירה יפה, אבל יש אבל. ריאיון

פורסם בתאריך: 5.7.19 09:17

     

נועם תרועה — הקיצוני המהיר שכבש 16 שערים ורשם 15 בישולים ב—65 הופעות במדי האדומים מאשדוד, מי שזכה לשיר העידוד הפופולרי ביותר בקרב הקהל האדום — עוזב.

לאחר חתימתו במדי מכבי קריית מלאכי התפנה תרועה לריאיון בלעדי, ובו הוא מסכם תקופה משמעותית במדי האדומים ויורה לכל כיוון בלי לעשות חשבון לאף אחד. ואפילו מבטיח כי יבוא לעודד את האדומים בדרבי העונה.

אתה נמצא בהפועל אדומים שנתיים וחצי. ספר איך הגעת למועדון.

“החלטתי לפרוש מכדורגל בגיל 23, נסעתי לטייל בדרום אמריקה עם כמה חברים למשך חמישה חודשים.

"לאחר שחזרתי לארץ התקשר אליי חבר שלי נתן גנון, ששיחק באדומים באותו הזמן. הוא סיפר לי על המועדון וביקש שאבוא לעזור לקבוצה לעלות ליגה, פיני עייש היה מעוניין בי גם בעבר בקבוצות שהוא אימן, וכל הזמן דחיתי אותו. אבל אחרי כמה שבועות החלטתי שהפעם לא אשיב בשלילה ואחזור לשחק כדורגל במדיה של הפועל אשדוד. אני לא יודע אם הרבה יודעים, אבל האימון הראשון שלי לאחר החזרה מהפרישה היה דווקא עם עירוני אשדוד”.

למה לא חתמת בעירוני אשדוד?

“אחרי אימון אחד עם עירוני אשדוד הבנתי שזאת לא קבוצה שאני רוצה להיות בה. מהרגע שנכנסתי לחדר ההלבשה הבנתי שזה לא המועדון בו אני רוצה לשחק. לעומת זאת, אחרי אימון אחד בהפועל הבנתי שזה זה ושאני רוצה לעזור לה בכל הכוח לעלות”.

מה הרגע הכי יפה שלך בתקופתך בהפועל אדומים?

“דווקא משחק מהעונה שעברה, שזאת העונה הכי פחות טובה שהייתה לי בקבוצה. במשחק שאירחנו בסינטטי את מכבי יבנה, זו הייתה תקופה בה לא שיחקתי והייתי מאוכזב. האצטדיון היה מלא באוהדים, וכולם צעקו למאמן גילי לנדאו במשך דקות ארוכות: ‘תכניס את תרועה’. ברגע שנכנסתי, כל הקהל שר לי את השיר שלי בעוצמה, באותו רגע עברו לי צמרמורות בכל הגוף”.

מהם המשחקים הגדולים ביותר שלך במועדון מבחינה אישית וקבוצתית?

“מבחינה אישית, אני לא אשכח בחיים את המשחק בדרבי שנגמר 0:0 נגד עירוני בליגה ב’. אמנם לא ניצחנו ולא הבקעתי, אך זה היה בהחלט משחק שיא שלי. לאחריו גברה ההתעניינות מקבוצות שונות, גם מעירוני בין השאר. מבחינה קבוצתית, המשחק הכי מרגש שהיה לי היה המשחק שלנו בחוץ נגד שדרות בליגה ב’, משחק נגד קבוצה טובה במגרש קשה מאוד. רחמים צ’קול כבש בנגיחה בדקה ה-85 שער שניצח לנו את המשחק. לאחר המשחק הזה ידענו שנעלה ליגה”.

מי המאמן שאליו הכי נקשרת?

“פיני עייש, ללא ספק. אי אפשר לתאר מה הבן אדם הזה עבורי ועבור עוד הרבה שחקנים”.

מה דעתך על הפיטורים של פיני עייש?

“לא ראיתי מעולם דבר כזה בכדורגל. בחיים לא נתקלתי בקבוצה שפיטרה מאמן במחזור הראשון לאחר שהוא העלה את אותה קבוצה שתי ליגות ברציפות והיה הבן אדם העיקרי שהיה האחראי לעליות האלה. לפטר בן אדם כזה לאחר מחזור אחד שבכלל לא הפסדנו בו ולא נראינו רע בכלל — זה מהלך לא מוסרי ואפילו פוגע, זה לא מכובד.
“ברגע שההנהלה הקודמת עזבה, כולם ידעו לאן הפנים של הקבוצה ושל פיני מועדות. הקבוצה נבנתה על שמות גדולים, וכנראה שבהנהלה החדשה העדיפו גם מאמן עם שם גדול. לדעתי, אפילו פיני כבר לא רצה להישאר באותו הזמן, הוא הבין שהראו לו את הדרך החוצה מהמועדון, גם אם כלפי חוץ ניסו לעשות את זה בצורה יפה”.

למה לדעתך גילי לנדאו נכשל?

“גילי מאמן עם עבר גדול ושם גדול, ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממנו, אך חוסר ביחסי אנוש וחוסר ניסיון בליגות הנמוכות גרמו לו להיכשל בגדול. הוא האמין אך ורק בשמות גדולים ולא הסתכל על יכולת אמיתית של שחקנים באימונים”.

הייתה לך עונה אישית חלשה — איך אתה מסביר את זה?

“לא שיחקתי הרבה ולא קיבלתי את הביטחון שהייתי צריך לקבל. לנדאו ייבש אותי על הספסל למרות שהייתי מהטובים ביותר באימונים והצגתי משחק שיא במשחק החוץ בגביע ביבנה. לדעתי, לא שיחקתי מסיבות לא מקצועיות”.

מה ההבדל בין ההנהלה הישנה לבין החדשה? מה ההבדל בין המאמנים?

“בעונות הקודמות תחת פיני עייש וההנהלה הקודמת באנו קטנים ויצאנו גדולים. העונה ההתנהלות לא הייתה כזאת. ההנהלה החתימה שמות גדולים ויצרה הרתעה, וזה לא בדיוק עזר. לא נתנו מספיק את הבמה לשחקני הבית שבאו מהלב, והעלו את הקבוצה שתי ליגות ברציפות. הכסף השנה דיבר יותר מהאנושיות.

"ההבדל המשמעותי ביותר בין ההנהלה הקודמת, שכללה את מלכי אניג’ר, נועם פרקש ונדב חסן בין השאר, להנהלה הנוכחית זה הלב והנשמה שלהם, אנשים שבאו מאהבה למועדון ונתנו בשבילו הכול ללא שום מטרת רווח”.

מה לגבי מוסר התשלומים העונה?

“הייתה למועדון העונה בעיה של כסף, אז פיצלו לנו את המשכורות עד חודש ספטמבר. שניים—שלושה צ’קים התקבלו, והכול היה בסדר, אך מחודש יוני והלאה כל הצ’קים חזרו. התקשרו אל כל השחקנים וקראו לנו לשיחה שבה הציעו לנו עסקה, תיקחו 60% מהמשכורת או שתתבעו את המועדון. ברוך השם אני לא בן אדם שרעב ללחם, יש לי עסק שאני מנהל בצורה טובה. העדפתי לא להיכנס למלחמות ולמקומות חשוכים, אז החלטתי לוותר על חלק מהכסף שחייבים לי, ואני מדבר פה על סכום מאוד רציני, שהרבה שחקנים נאלצו לוותר עליו, חלקם עם משפחות וילדים. חלק מהיכולת של הקבוצה התבססה על הבעיה בתשלום המשכורות. כששחקן מגיע למשחק כשהוא לא רגוע מבחינה נפשית, כשהוא יודע שהוא צריך לשלם על X ועל Y ואין לו את הכסף, אז הוא לא בא בראש נקי לאימונים ולמשחקים”.

הקהל מחשיב אותך כסמל, יש לך שיר עידוד פופולרי מאוד. מה דעתך על הקהל של הפועל?

“שיחקתי במכבי שעריים, שגם להם יש קהל גדול, אבל הפועל אשדוד זה קהל שמעבר לקהל, הוא השותף שלך. קהל שבא לאימונים, ששולח לך הודעות אישיות, קהל תומך, שלא מקלל את השחקנים שלו ותמיד נמצא ברגעים הכי קשים. החלק הכי קשה שלי בעזיבת הקבוצה הוא לעזוב את הקהל הזה”.

אז למה אתה עוזב?

“לא פנו אליי להמשיך בקבוצה. ובכל מקרה, מתחילת השנה כשההנהלה התחלפה וכשפיני עייש פוטר, כבר הרגשתי שהרומן שלי ושל הפועל אשדוד עומד להסתיים. עירוני אשדוד פנו אליי, אך לא אחצה את הכביש לשם”.

מהי המטרה של קריית מלאכי העונה?

“שקלתי לפרוש מכדורגל, אך ברגע שפיני עייש פנה אליי ידעתי שלאן שהוא ילך אני אלך אחריו בעיניים עצומות. המטרה היא חד משמעית עליית ליגה”.

נראה אותך בדרבי האשדודי העונה ביציע האדום?

“תמיד אשאר אוהד של הפועל אשדוד, כמובן שאני אצטער שלא אקח חלק בדרבי העונה, אך אגיע לתמוך באדומים ביציע”.

יש סיכוי לקאמבק בעתיד?

“תמיד יש הפתעות בחיים. אני עוזב בצורה יפה את המועדון ואני לא כועס על אף אחד. חלק מכדורגל וחלק בלהיות מקצוען זה לדעת לקבל החלטות של הנהלה בצורה הכי בוגרת שיש. בסופו של דבר, אנחנו השחקנים עובדים בשביל המועדון ולא להפך. אני מאחל למועדון הענק הזה שרק יעלו ויצליחו, אני תמיד אחזיק להם אצבעות ואהיה אוהד מאחורי הקלעים”.

יו"ר הפועל אדומים אשדוד מירב עייש מסרה בתגובה: "מועדון האדומים שם לעצמו יעד להתחיל את העונה הקרובה ללא שום התחייבויות עבר כדי להתחיל בדף נקי למען השקט של כל הגורמים שנמצאים בהתקשורת מולנו, ואנו בימים אלו בסיומו של התהליך. חשוב לציין כי דחייה ו/או פריסת תשלום אינה אי תשלום, כל העניין הזה קרה בעקבות כך שבאמצע העונה כאשר הוחלפה ההנהלה קיבלנו לידנו עמותה שהחובות שדווחו לנו אינן תאמו את המציאות, וכל יום צץ לו איזה חוב עבר ו/או מחדל ניהולי בירוקרטי שאנו מחויבים כמועדון להתייחס ולטפל במקצועיות תוך כדי שמירה על התנהלות תקינה בשוטף של המועדון.

אנחנו נמצאים בעיצומן של הכנות לקראת העונה שבאה עלינו לטובה ומטפלים בכל הנושאים החשובים מהעבר ובהווה לטובת עתיד מועדון טוב יותר ובטוח יותר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר