מזל דאי, שורדת שואה, בביקור אצל ד"ר לסרי יחד עם נורית טופז לרגל תכנית זיכרון בסלון אשתקד. צילום: שמואל דוד, עיריית אשדוד

כפוף לאישור משרד הפנים: פטור מארנונה לניצולי שואה

מועצת העיר אשדוד הסכימה להעניק פטור מלא לניצולי שואה עבור בית ששטחו עד 100 מטר. בנוסף, תמכו חברי המועצה במתן הנחה בגובה של 15% בארנונה לפאבים

פורסם בתאריך: 27.6.19 15:46

     

מועצת העיר אשדוד אישרה בישיבתה ביום שלישי השבוע מתן פטור מלא לניצולי שואה מתשלום ארנונה. הדבר מצריך אישור סופי של משרד הפנים.

הסעיף שאושר במועצה מדבר על הגדלת שיעור ההנחה בארנונה לאוכלוסיית נכי רדיפות הנאצים וניצולי שואה העונים להגדרה בהתאם לתקנות ההסדרים במשק בשיעור של 100% עד 100 מ”ר שטח הנכס.

מי שיזמה את מתן ההקלות היא נורית טופז מתנועת אשדודים, שמובילה בעיר כבר חמש שנים ברציפות את מיזם “זיכרון בסלון”.

בסוף חודש מאי כתבה טופז לד”ר יחיאל לסרי וציינה: “בעיר יש כ-5,200 שורדי שואה. לאור פניות שורדי השואה אליי להקל במעט על חיי היום-יום שלהם וכמי שיודעת שנושא שורדי השואה קרוב ללבך, ואף הבאת להצבעה לשולחן מועצת העיר הצעה לביטול הארנונה לשורדי השואה עם 100% נכות, אני מציעה: להקטין את תשלומי הארנונה של כל שורדי השואה בעיר ולהעניק להם הנחה של 50%, ובנוסף, להרחיב את ביטול תשלומי הארנונה לשורדי השואה עם 80% נכות ומעלה”.

 

לסרי השיב לטופז שהצעתה אכן נכונה, וביחד הם הגישו הצעה משותפת לוועדת הכספים עם המלצה להנחה בגובה 100% עד 100 מטרים ראשונים לניצולי שואה המוכרים על ידי המדינה. ועדת הכספים אישרה את הסעיף, והשבוע אושר הפרוטוקול במועצה.

בעיריית אשדוד מסרו שההנחה בארנונה הקיימת כיום עבור אותה אוכלוסייה היא בשיעור של 66% עד לשטח של 70 מ”ר למשפחה עד ארבע נפשות ועד לשטח של 90 מ”ר למשפחה העולה על ארבע נפשות.

בתוך כך אישרה מועצת העיר אשדוד בישיבתה הקלה של 15% בארנונה לפאבים ומועדוני בילוי באשדוד, וגם במקרה זה הדבר כפוף לאישור של משרד הפנים.

“זה המקום להגיד שאפו גדול לפורום חיי הלילה הפועל יחד עם מרכז כיוונים ומעוף אשדוד – משרד הכלכלה לקידום תרבות הבילוי באשדוד”, אמר המשנה לראש העיר יניב קקון, מחזיק תיק הצעירים.

הסתייג והצביע בעד. המשנה לרה"ע יניב קקון צילום עדי זלק וינר

יניב קקון צילום עדי זלק וינר

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר