תאטרון עדות באדיבות: תיכון אזורי באר טוביה

תלמידי תיכון באר טוביה והניצולים מציגים: תיאטרון עדות

"תיאטרון עדות- לספר כדי לחיות" הנו מיזם המתקיים בתיכון באר-טוביה מתחילת שנת הלימודים, בליווי השחקנית עירית דגן מטפלת בדרמה ובעלה עזרא דגן, שחקן, במאי ומפיק מי שהקימו את התכנית. במסגרת המיזם תלמידים משכבה ח' נפגשו מידי שבוע עם שורדי שואה ובני הדור השני ותיקי הקהילה של באר טוביה. לאחר שעבדו במשך השנה העלו השבוע התלמידים הצגה מרגשת המגלמת את סיפורם של הניצולים

פורסם בתאריך: 26.6.19 11:34

     

אחרי  שנה שלמה של פעילות בין תלמידי כיתה ח' בתיכון באר טוביה יחד עם שורדי שואה, עלתה השבוע הצגה בה הציגו התלמידים את סיפורי הניצולים. את המיזם מובילים עזרא ועירית דגן בכל הארץ וגם בבאר טוביה. הזוג דגן בנה יחד עם התלמידים את ההצגה שעלתה דרך כל המפגשים שקיימו במהלך השנה. סיפור הישרדותם של השורדים הועלה במחזה שנכתב ע"י עירית דגן המבוסס על הסיפורים שסיפרו הניצולים ובני הדור השני של תושבי באר טוביה. התלמידים בעצם המחיזו את סיפורי ההישרדות של הניצולים והמבוגרים ראו את עצמם כפי שהיו אז ברגעים הקשים בחייהם.

מעבר להצגה ולחיבור שנוצר בין התושבים לתלמידים, בהנהלה רואים במיזם ערך חינוכי ממדרגה ראשונה, כשתלמידי בית הספר רואים בעבר העם ובעבר המועצה את יסודות הצמיחה שלהם בעתיד. בהצגה צפו שכבות ז-י של בית הספר ולהצגה הסופית הגיעו משפחות השורדים, הורי התלמידים וקהל גדול מהקהילה ומוחה לה.
כל המשתתפים התרגשו עד דמעות.

 

קובי אביבי, ראש המועצה האזורית באר טוביה: "תאטרון עדות זו תוכנית מרגשת מאוד המכילה בתוכה לימוד גדול של עברנו והנצחת זיכרון-השואה. המפגש בין הדור הוותיק, שורדי השואה, הדור השני, ותלמידים משכבה ח' הוא בעל ערך משמעותי וחיובי ביותר. לשמוע ולראות את העשייה המבורכת של זיכרון השואה בדרך מיוחדת זו, מהווה, לנו כמועצה, מקור לגאווה. אני רוצה להודות מעומק הלב, לכם הצעירים, תלמידים משכבה ח', שהשתתפתם בתהליך המסקרן והמרגש במשך תקופה ארוכה. למדתם והקשבתם לסיפורי ההישרדות בשואה, ונבחרתם להציג ולהנציח בדרך ייחודית זו. לכם, בני הדור השני ולשורדים היקרים, החשובים לנו מכל, אשר בניתם את הארץ ואת המועצה שלנו בפרט, וכל זה אחרי טלטלות קשות ביותר, אני רוצה לאחל בריאות טובה ונחת מהמיזם החשוב המגיע כעת לסיומו. להנהלת בית הספר, לצוות המורים שלקחו חלק, לעירית ועזרא דגן ולכל השותפים, ישר כוח גדול".

אלין מילול רכזת החינוך החברתי בתיכון האזורי באר-טוביה ומי שניהלה את המיזם: "שנים רבות שתיכון באר-טוביה ידוע בפרויקטים החברתיים ובחינוכו הערכי. יחד עם זאת, פרויקט 'תיאטרון עדּות' הוא ייחודי ושונה. עבורי, הקסם המיוחד הנרקם במפגשים השבועיים האלו מבוסס על הקשבה אמתית שגורמת למספר להשתחרר מעט מבדידות סיפורו האישי ולשתף יותר על עולמו. תודה לעירית ועזרא דגן על האפשרות לשתף אותנו בחוויה מעצימה וחשובה זו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר