נחש צפע
נחש הצפע שנלכד. צילום: מתוך סרטון עיריית אשדוד, המוקד העירוני)

צפו: רגע לפני שתפס לו ארנבת לארוחת צהריים, נלכד נחש צפע בחווה החקלאית

פורסם בתאריך: 23.6.19 13:54

     

עובדי סיירת המוקד העירוני 106 של עיריית אשדוד לכדו לפני זמן קצר נחש צפע גדול (כמטר אורכו וגופו שמנמן) בחווה החקלאית באשדוד. הנחש התקרב לכלוב הארנבות, ככל הנראה בחיעפוש אחר ארוחה דשנה. הוא ניסה להסתתר מאחורי שקיות ופח אשפה אך הלוכד הצליח ללפות אותו באמצעות מלקחיים.


עובדי סיירת המוקד העירוני שלומי אמויאל ויהונתן שפיגל הוזעקו לחווה החקלאית השוכנת באזור התעשייה באשדוד לאחר שצוות העובדים במקום הבחין בנחש צפע. שפיגל אשר עבר הכשרה מקצועית ללכידת נחשים ואיתו אמויאל, הגיעו למקום והצליחו ללכוד את הנחש. כפי שניתן לראות בסרטון, התפיסה לא הייתה פשוטה מאחר והנחש הסתתר. שפיגל הזיז בזהירות את שקית האשפה הגדולה שהייתה מונחת במקום ומיד תפס את הנחש. לבסוף שוחחר הנחש בחזרה לטבע.

 

שימו לב, במקרה של הכשת נחש יש להגיע במהירות לבית חולים כדי לקבל נסיוב נגד הארס, שרק הוא יכול להציל חיים. יש להמנע ככל הניתן מתנועה עד להגעה לבית חולים.

הצפע הוא הנחש הארסי הנפוץ בישראל. בחודשיים האחרונים יש דיווחים רבים, כנראה יותר מבשנים קודמות, על הכשות של צפעים וגם על מפגשים איתם שהסתיימו ללא הכשה. חלק ממקרי ההכשה הסתיימו במוות.

הנחשים מכישים כשהם חשים בסכנה. זה קורה לרוב כאשר לא רואים אותם ודורכים עליהם, או מתקרבים אליהם מאוד, במהלך עבודה, למשל בשדה, אבל גם בהיתקלות על שביל בתוך העיר.

האויבת הגדולה של נחשי הצפע היא הנמיה שטורפת אותם. הצפע עצמו ניזון בדרך כלל ממכרסמים, זוחלים קטנים ואף ציפורים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר