עו"ד חיים אומסי מרצה בפני תלמידים

הפליליסט שמגיע לבתי"ס ומסביר לבני הנוער למה לא כדאי להסתבך עם החוק

עו"ד חיים אומסי מאשדוד נותן דגש בהרצאותיו בפני תלמידי תיכונים לשלושה נושאים: אלכוהול, סמים והשפעותיהם - וזה כולל גם ביצוע עבירות אלימות ונהיגה תחת השפעה

פורסם בתאריך: 13.6.19 17:35

     

עו"ד חיים אומסי מאשדוד מגיע לבתי ספר תיכוניים בעיר ונותן הרצאות על הסתבכות בפלילים, אלימות, סמים ואלכוהול, ועבירות של בני נוער שנגרמות בעקבות השימוש בהם במיוחד לקראת החגים והחופשים, לדבריו.

"החשיבות בהרצאות אלה", הוא אומר, "הינה בעיקר בהקניית מודעות ובמטרה למנוע את הגעת בני הנוער בדרום ובעיקר באשדוד מלהסתבך עם החוק ולהגיע להליכים משטרתיים ומשפטיים עם השלכות כלפיי עתידם וגורלם עוד בגיל חשוב זה.

"כל הרצאה מתחילה כמעט במשפט פתיחה זהה: "אני מאד מקווה שתפנימו את המסר ושלא תגיעו אליי כי בסופו של דבר מי מכם שיגיע אליי ויבקש את שירותיי כבר הגיע להליך פלילי והסתבכות עם החוק, ומי שכבר נמצא בשלבים הללו חשוב שיידע מהם זכויותיו כקטין ומאידך מה יכול להיגרם לו בהמשך הדרך ועתידו בסביבה החיצונית, סביבת הצבא, העבודה, המשפחה ובכלל".

במפגשים הללו הוא שם דגש על שלושה נושאים החשובים ביותר לדבריו לקבוצות הגיל של שכבות י',יא' יב' (גיל 16-18): אלכוהול, סמים והשפעותיהם על עבירות אלימות בקרב בני הנוער בבתי הספר ומחוצה להם, כולל נהיגה תחת השפעה של אותם חומרים וסכנותיה.

"תמיד יש עבודה בתחום שלי", אומר אומסי, "והסיפוק האמיתי מעבר לעבודה הוא הצלת נפש אחת או יותר הידועה כהצלת עולם ומלואו בדיני הנפשות, שהתחום הפלילי מתמקד בו ושהיא העיקר עבורו בניגוד לתמורה כספית בלבד כדרך חיים".

 

 

אומסי אומר שבאשדוד ובדרום בכלל מבוצעות הרצאות להגברת המודעות במה שקשור לסמים, אלכוהול ואלימות במסגרות שונות, אך קיימים בתי ספר שמיוזמתם ובנוסף לפעילויות השונות משקיעים מעבר למקובל בטיפוח המודעות של בני הנוער.

עו"ד חיים אומסי

עו"ד אומסי

"החשיבות בהרצאה של עורך דין פלילי כסנגור שמגן ומייצג בני נוער ובגירים ומגיע למעשה 'מהצד שלהם' לעמוד בשמם אל מול מערכת החוק והמשפט הינה לא עניין של מה בכך", הוא מוסיף, "שכן, בני הנוער נחשפים לדוגמאות מן החיים מחדרי החקירות, מתיקים אמיתיים ומבתי משפט ומבינים שהם כבר נושאים באחריות פלילית למעשיהם ולמעשה ניתן לשלול מהם את הדבר החשוב ביותר – החופש שלהם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר