נותר בחוץ. לסרי מנשק את פרנקל. צילום: פבל
נותר בחוץ. לסרי מנשק את פרנקל. צילום: פבל

המועצה אישרה: יהודה פרנקל ישמש יועץ בשכר

הקואליציה הצביעה בעד, לחמני וסיעתו התנגדו, גלבר נמנעה. פרנקל, שלא נכנס למועצה בבחירות האחרונות, ישמש יועץ ומנהל בשכר של פרויקטים משותפים לעיריית אשדוד ולסינים

פורסם בתאריך: 5.6.19 21:12

     

את מה שיהודה פרנקל, שכיהן כחבר מועצת עיריית אשדוד בשנים 2018-2008 ובמהלכן היה ממונה על החינוך ועל קידום תעשייה ותעסוקה, עשה עד הקדנציה הנוכחית בהתנדבות הוא יעשה מעתה בתשלום.

זאת לאחר שהערב אושרה ההתקשרות עמו בישיבת המועצה. חברי הקואליציה תמכו ואילו לחמני וסיעתו הצביעו נגד וגלבר נמנעה. באופוזיציה טענו שהליך הבחירה שלו על ידי ועדת ההתקשרויות לא היה תקין.

ועדת ההתקשרויות בעירייה אישרה ב-6.5.19 את מינויו ליועץ ומנהל פרויקטים להשקעות גורמי חוץ באשדוד. הוועדה כללה את המשנה למנכ”ל העירייה דינה בר אולפן, היועץ המשפטי עו”ד רוני עמיר וסגניתו עו”ד סימה אזוגי קלנג, הגזבר עודד לוי, מנהל מחלקת מכרזים אופיר היימן וראש מינהלת התחדשות עירונית ליאור לוי.

ב-4.4.19 פרסמה העירייה פנייה פומבית לקבלת הצעות מועמדים לתפקיד, ופרנקל היה היחיד שהגיש הצעה. על פי ההסכם איתו הוא יעבוד בהיקף של כ-20 שעות שבועיות, וישולמו לו 281.3 שקל לשעה בתוספת מע”מ, דהיינו שכר של מעל 20 אלף שקל בחודש. ההסכם, שהוא לשנה עם אופציה לשלוש שנים נוספות, טעון אישור של לפחות 20 חברי מועצה (בוצע הערב) ואישור של שר הפנים.

יש לציין שפרנקל כיהן במשך עשור כחבר מועצה ופעל בהתנדבות ימים כלילות.

 

מפרוטוקול הדיון בוועדה עולה כי לפרנקל יתרונות בתחום, ובהם הבנה נרחבת וניסיון רב שרכש בתקופת כהונתו כמנכ”ל אלתא כשניהל פרויקטים בעלויות שבין 150 מיליון דולר למיליארד וחצי דולר. כזכור, לפני חודשים מספר טס ראש העיר אשדוד ד”ר יחיאל לסרי בראש משלחת לסין וחתם שם על הסכם עם ממשלתה, ולפיו סין תשקיע בתשתיות באשדוד שיכללו בין היתר מגדלי סחר בין לאומיים, מרכז לוגיסטי ורכבת עילית. תפקידו של פרנקל יכלול שני אפיקים: סינגפוריים וסיניים, שאותם הוא מכיר היטב מאחר שהיה חבר במשלחת לסין, בחן את היתכנות המיזמים ויצר קשרים טובים עם הסינים.

מאחר שהפרויקטים המדוברים יהיו טעונים את אישורי משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה, צוין בוועדה שגם כאן יש לפרנקל ניסיון, שכן בהיותו חבר מועצה הוא ניהל קשרים עם משרד ראש הממשלה בעת שהיה מעורב בפרויקט התחבורה והרכב האוטונומי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר