הילה קלעי נובוטני

הילה קלעי נובוטני מציגה: מות אבי והחיפוש אחר משמעות

בעקבות מותו הפתאומי של אביה, החליטה הילה קלעי נובוטני מאשדוד לכתוב על כל אותם דברים שלמדה ממנו. אלה הפכו לפרקים בספר שהיא מוציאה לאור “דברים שלמדתי מאבא” — יצירה שעוסקת בעיבוד האבל, אבל בעיקר במשמעות החיים

פורסם בתאריך: 23.5.19 20:07

     

הילה קלעי נובוטני, פסיכולוגית חינוכית מאשדוד, מוציאה לאור את הספר “דברים שלמדתי מאבא” באמצעות מימון המונים. בספר יש 61 דברים שלמדה מאביה כמספר שנות חייו.

האב עמיחי קלעי, עובד חברת חשמל, אדם נמרץ ומלא חיים, נפטר לפני שנתיים באופן פתאומי. הוא הלך לישון ולא התעורר.

מאז האובדן היא כתבה לעצמה ערכים שלמדה ממנו כמו עזרה לזולת, לחימה על הצדק, לחייך לעולם, הכרת תודה, לעשות בשביל אחרים ובשלב מסוים החלה להעלותם כרשומות (פוסטים) בפייסבוק. עד שעלה הרעיון להפוך אותם לספר.

הילה, 37, נולדה וגדלה באשדוד, בת למשפחה ותיקה בעיר, למדה במקיף ג’. היא נשואה, והם הורים לשלוש בנות. היא עובדת בשירות הפסיכולוגי החינוכי בגן יבנה, במגזר החרדי באשדוד וגם מקבלת בקליניקה פרטית.

“אבא עבד בתחנת הכוח באשדוד, אין אדם שהוא פגש ולא נגע בו, איש שמח וטוב לב, בריא, ולילה אחד נפטר באופן פתאומי מדום לב. הוא הלך לישון ולא קם יותר. זה קרה חודשיים לפני יום הולדתו ה-61. למעשה השבוע הוא היה אמור לחגוג 63”.

הילה ואביה המנוח

אני מבין שהיית מאוד קשורה אליו.

“מאוד, מאוד. כולנו. הוא היה מאוד מעורב בחיים שלנו ושל הילדות שלנו. בתום השבעה הרכבתי רשימה של דברים שלמדתי ממנו, 18 דברים, ולפני כחצי שנה החלטתי לפתוח את הרשימה ולראות איך הם באים לידי ביטוי בחיים שלי והבנתי שהוא לימד אותי הרבה יותר מ-18 דברים. ישבתי וכתבתי גם מה למדתי מלכתו של אבא, זה היה חלק מעיבוד האבל. את הדברים איגדתי לספר שהוא בעיניי, יותר מכול, ספר השראה”.

לאיזה קהל הוא מיועד?

“קודם כול המון אנשים מהתחום הטיפולי נתנו לי ביקורת טובה ומפרגנים, וזה היה לי מאוד חשוב. הספר מיועד לאנשים שאיבדו את אחד מיקיריהם, אבל לא רק”.

דברים שלמדתי מאבא. צילום כריכת הספר מיטל בר זוהר

מה המסר המרכזי שלו?

“אני חושבת שהספר מזכיר לנו את החשיבות של כאן ועכשיו, לא עוד מעט, לא פעם, לא כשיהיה לנו זמן, אלא איך להפוך את החיים שלי ליותר משמעותיים עכשיו”.

כדי לתמוך בהוצאתו לאור של הספר שלה, תוכלו להיכנס לעמוד של הדסטארט ולבחור את אחת התשורות. ניתן לעשות זאת גם דרך הדף של הילה בפייסבוק: Hila kalaee novotni.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר