שיטת מ.ס: כך נשארנו בליגה

כבר הספידו אותה, והיא כבר הייתה עם רגל וחצי בליגה הלאומית, אבל בזמן הפציעות של העונה המטורללת שעברה עליה מ.ס אשדוד הצליחה לשרוד ולהישאר בליגת העל

פורסם בתאריך: 17.5.19 11:11

     

מ.ס אשדוד תשחק גם בעונה הבאה בליגה הבכירה לאחר מסע הישרדות יוצא מן הכלל, שבסופו היא נשארה בליגה כנגד כל הסיכויים.

זה כמעט הפך למשהו שיטתי בשנים האחרונות. מ.ס עושה עונה גרועה ולקראת הסוף מתעוררת משנת החורף וחוזרת לחיים. בפעם הקודמת ניצלה הקבוצה מירידה לאחר שגברה על אשקלון משער נהדר של וובה בראון באפריל 2018.

הפעם מ.ס עשתה עונה כמעט בלתי אפשרית, ולא רק על המגרש. הסתבכויות של שחקנים בתאונות דרכים ובשערוריות, חילופים של ארבעה מאמנים ומה לא.

הקבוצה כבר הייתה עמוק בתחתית, עד שנזכרה להתעורר ממש במחזורים האחרונים, ובמומנטום מדהים השיגה חמישה ניצחונות מתוך שישה משחקים בפלייאוף התחתון.

הפעם האחרונה שאשדוד הייתה מעל הקו האדום הייתה במחזור ה-13 (!), אבל מי זוכר את זה עכשיו? במ.ס צריכים גם להגיד תודה להפועל ת”א, כי ההישארות בליגה לא הייתה תלויה רק באשדודים.

בחודש מרץ, לאחר ההפסד המביך 5:0 להפועל ת”א, הקבוצה הייתה רחוקה מרחק משמעותי של כשמונה נקודות מחוף מבטחים. בנקודה זאת מ.ס הייתה עם רגל וחצי בליגה הלאומית, אך במסע הירואי היא הצליחה לבסוף לשרוד כנגד כל הסיכויים למרות עונת מלאת תהפוכות עם תקריות מביכות גם מחוץ למגרש.

משה אוחיון מוקף באהבה בסיום המשחק. צילום אילן אסייג

אבי בוחבוט: “אני אוהב אתגרים”

להצלחה של מ.ס אשדוד במסע ההישרדות בליגת העל היו הרבה גורמים, אך אחד מגורמי המפתח הגדולים ביותר הוא אבי בוחבוט, מאמן בקבוצה בשלושת החודשים האחרונים.

ב-19 לפברואר, בוחבוט, מאמן אלמוני בן 50 מבאר שבע, שאימן לאורך כל חייו בליגות הנמוכות, קיבל טלפון מסוכנו דודו דהאן בזמן שהעביר את אימון קבוצתו דאז הפועל ירוחם מליגה ב’. בשיחה הוא הוזמן לפגישה עם הבוס הגדול של מ.ס אשדוד ג’קי בן זקן.

בן זקן החליט להעניק לבוחבוט את הצ’אנס של חייו כמאמן בליגת העל בצוות מאמנים לצד משה אוחיון הכל כך מזוהה עם המועדון האשדודי.

כשהגיעה ההצעה מאשדוד, בוחבוט החליט להקפיא את עבודתו כמנהל סניף רב בריח ולהקדיש את כל כולו לאימון מ.ס אשדוד בליגת העל.

אנשים רבים הרימו גבה כשחתם במועדון, קראו לו “בובה”, טענו כי הוא הוחתם אך ורק מכיוון שהוא מחזיק בתעודת פרו וכי הוא לא יקבע כלום ושום דבר, אך כיום בוחבוט השאפתן גרם להמון אנשים לאכול את הכובע כשהצליח להשאיר כנגד כל הסיכויים את מ.ס אשדוד בליגת העל במסע הישרדות אדיר.

אבי, איך ההרגשה להישאר בליגה? עשיתם את זה כנגד כל הסיכויים.

“הרגשה עילאית, רגעים שלא נשכחים, כיף לא נורמלי, מתוק מאוד. הכול עובר בראש פתאום, גם הרגעים הלא טובים שעברתי בקריירת האימון והתחשלתי מהם. אני רוצה להודות למשה אוחיון ולכל הצוות הנהדר שהיה לצדי ולקדוש ברוך הוא שהיה איתנו לאורך כל הדרך. הייתה מטרייה סביב המועדון, כולם ידעו להיכנס מתחתיה, והיא כיסתה את כולם בברכה ואהבה”.

האם האמנת לאורך כל הדרך שתישארו בליגה?

“בוודאי, כל עוד היה סיכוי האמנתי, אני אוהב אתגרים. תמיד אמרנו שכל ניצחון שנצליח לנצח, הדברים יסתדרו לטובתנו. השגנו עוד ניצחון ועוד ניצחון, גם בהפסדים ידענו לצאת מזה ולא להיכנס למרה שחורה, ישר חשבנו על המשחק הבא ואיך להרים את השחקנים, כי אין זמן לטעויות. גרמנו לכולם לרצות יותר במגרש לאורך כל הדרך, גרמנו לכולם שתהיה להם את התשוקה לכדור, כי הכדור זה הפרנסה של השחקנים, האהבה, זה האישה, האימא, האבא, הילדים, האוכל של כולם, כולנו סביב הכדור”.

אבי, ספר קצת על עצמך.

“אני מבאר שבע, עשיתי את רוב הקריירה שלי במחלקת הנוער של הפועל באר שבע. בגיל 25 אימנתי את ירוחם בליגה א’, היה לי שם מסע הישרדות גדול, שכמו באשדוד, הסתיים בהצלחה. אימנתי בדימונה, יצא לי גם לאמן קבוצת נשים בבאר שבע בשנת 2000. אימנתי בליגה הלאומית את בת ים ומכבי באר שבע, נדדתי עוד קצת בליגות הנמוכות, בעיקר בדרום, וסגרתי מעגל בירוחם, שם בעצם התחלתי”.

אתה מאמן אלמוני יחסית שעשה קפיצה גדולה מליגה ב’ לליגת העל. ספר לי איך הגעת למ.ס אשדוד?

“חבר טוב שלי בשם שרלי פרץ, ששיחק בעבר בהפועל אשדוד, שיחק ביחד עם דודו דהאן והכיר לי אותו, אני ודודו מכירים מעל לחמש שנים, הוא עקב אחריי זמן רב וכל הזמן אמר לי שיגיע הזמן שנמצא את הדרך להתקדם לליגות גבוהות יותר בחזרה. בתקופה שאימנתי בליגה הלאומית נולדו לי תאומים, אני עם ארבעה ילדים בבית, וזה לא פשוט, אז החלטתי להוריד רגל מהגז, לרדת לליגות הנמוכות ולעזור לאשתי בבית. דודו, שהפך גם לסוכן שלי, זיהה את היכולות שלי ואהב את האג’נדה שלי. ג’קי בן זקן חיפש מאמן, ודודו, שנמצא איתו בקשרים טובים, חשב שאני אתאים לו, הפגיש אותנו והשאר היסטוריה”.

מה גרם לך להגיע לעזוב הכול ולהגיע לאשדוד? הבנתי שהקפאת את עבודתך כדי להוציא לפועל את החתימה במועדון.

“אני מנהל סניף רב בריח הרבה שנים, לקחתי חופש עד ל-1.7, ועד אז אני צריך לקבל החלטה האם אני ממשיך בליגות הגבוהות. השאיפה והתשוקה שלי למשחק וכן להגיע לרמות הגבוהות האלו גרמה לי לשכנע את ג’קי שייקח אותי, וכנראה שג’קי ראה בשיחה איתי דברים טובים וחשב שאני יוכל להתחבר בצורה טובה עם משה אוחיון”.

איך שיתוף הפעולה עם משה אוחיון?

“אני חושב שאני הבאתי דברים טובים, ומשה הביא דברים טובים. שיתוף הפעולה בינינו היה מושלם, כיבדנו אחד את השני ויצרנו שקט במועדון. קרו דברים הזויים באשדוד השנה, ולמרות זאת ידענו לשמור על חדר הלבשה בריא וטוב, ידענו לסגור את כל החלונות ולא לתת לשום דבר שלילי להיכנס, והוצאנו מהחלונות רק אוויר נעים וצח. אני חושב שאני ומשה השלמנו אחד את השני כי אנחנו אנשים צנועים ונטולי אגו וחשבנו אך ורק לטובת המועדון”.

איך זה לעבוד תחת ג’קי בן זקן?

ג'קי בן זקן חוגג בסיום. צילום אילן אסייג

“אני כל כך גאה לעבוד תחתיו, אני מרגיש בטוח ובנוח לעבוד תחתיו. אני חושב שכשאנשים מראים ומשדרים עוצמה כמו ג’קי, כך גם המועדון שלהם נראה”.

מה יש לך להגיד לכל אותם אנשים שקראו לך "בובה" בתחילת דרכך במועדון, שאתה לא קובע כלום ואתה כאן רק בגלל תעודת הפרו שלך?

“גם כשאימנתי בליגה הלאומית בעבר בגיל מאוד צעיר אמרו עליי שאני חסר ניסיון, אך עשיתי דברים יפים. התייחסתי לקבוצה במקצוענות הגבוהה ביותר, נטרלתי את כל הרעשים מסביב ואמרתי לעצמי ולמערכת שמסביבי שאותם אנשים ייקחו בסופו של דבר את המילים שלהם בחזרה ויחשבו טוב טוב לפני שהם קוראים לאחד כזה או אחר 'בובה', בן אדם שיש לו משפחה ושהילדים קוראים את זה, וזה לא כל כך נעים”.

מה התכניות שלך לעתיד? האם אתה ממשיך ב מ.ס אשדוד?

“אשמח מאוד להמשיך ב מ.ס אשדוד, אך אכבד כל החלטה של ההנהלה. התחברתי מאוד למועדון ולאנשים הנהדרים הנמצאים בו, אני אסיר תודה לג’קי בן זקן על ההזדמנות שהוא נתן לי”.

רגע לפני הכניסה לכלא

הבלם עוביידה חטאב הגיע למ.ס אשדוד ביום האחרון של חלון ההעברות מבני סכנין. בצל הרשעתו בשל תאונת פגע וברח שבה נהרג אדם בשנת 2014 וכניסתו הצפויה לכלא בקרוב, לאחר שעונשו הוחמר ל-15 חודשי מאסר, הוא כבש את שער הניצחון במשחק מול הפועל חיפה, שער שבעצם נתן למ.ס אשדוד את ההישרדות בליגת העל.

עוביידה, עשיתם את זה כנגד כל הסיכויים, התחזיות וההימורים. איך ההרגשה?

“הרגשה של סיפוק, גאווה, שמחה גדולה מאוד”.

האמנת שתעשו את זה? 

“האמנו וגם דמיינו שזה יקרה, ידעתי שזה אפשרי, והיה לי תסריט ברור בראש שזה יקרה”.

ספר קצת מה הרגשת בזמן שהבקעת את שער היתרון מול הפועל חיפה, השער שבעצם ניצח את המשחק והשאיר אתכם בליגה.

“במשחק כדורגל בסופו של דבר בשביל לנצח משחקים צריך לכבוש שערים. כמובן שהייתי שמח שכבשתי, אבל התרכזתי בעיקר בלשמור על היתרון. אני בלם והתפקיד שלי לשמור על השער, להבקיע בשבילי זה בונוס. כל הקבוצה, כולנו ביחד, השארנו את הקבוצה בליגה.

“השער הזה עזר כמו כל שער במסע ההישרדות הזה, ההישארות הזאת שייכת לכולנו, לשחקנים, לצוות המקצועי, להנהלה, כולנו ביחד עבדנו כיחידה אחת כדי להשיג מטרה אחת, כולנו אחראיים על המסע הנהדר הזה”.

היה לך קשה לשחק בזמן צום הרמדאן? או שזה כלל לא השפיע?

“הצום יצא שעה לפני תחילת המשחק, עשיתי הכנה טובה. האמת, בסיטואציה כזאת אתה חושב רק על לנצח ולהישאר בליגה”.

איך הגעת לחתום באשדוד? ההחתמה שלך הייתה שקטה, לא היו שמועות או מועמדות לפני כן, זה פשוט בא בבום ביום האחרון של חלון ההעברות.

“החתימה שלי הייתה בתוספת זמן של ההארכה. אני עד שעה 18:10 הייתי אמור להמשיך בסכנין, בשעה 18:15 דודו דהאן, הסוכן שלי, התקשר ואמר לי שהוא סגר אותי באשדוד, אמר לי את התנאים, ואני לא חשבתי פעמיים בכלל.

“עוד לפני שהוא התקשר אני רציתי לעבור לאשדוד, הלב שלי אמר לי שאני רוצה לעבור לשם ושזה המקום הנכון בשבילי. אני שמח שצדקתי באינטואיציה שלי. היה משמח, מרתק, הישארות ענקית בליגה, ממש שווה ערך לאליפות בשבילי”.

איך הצלחת להתרכז בכדורגל ולתת את ה-100% שלך על הדשא בידיעה שבקרוב אתה צפוי להיכנס לכלא?

“זה עניין מנטלי, הצלחתי לשים את העניינים האלו בצד ולבוא אל המגרש בצורה נקייה וטובה ולתת את כל כולי בלי ששום דבר יפריע לי להביא את עצמי לידי ביטוי וכדי להצליח בסופו של דבר להשיג את המטרה”.

מה יהיה איתך בעתיד? העניין עם הכלא הגיע דווקא עכשיו כשאתה בשיא הקריירה.

“אני מאמין שיהיה בסדר, אני בן אדם אופטימי, מאמין שהכול יסתדר. אני מאמין שהדברים עוד ישתנו, שאני כן אוכל להמשיך את המסע שלי, להגשים את החלום שלי כשחקן כדורגל בליגת העל בלי ששום דבר יעמוד בדרכי.
“אני מאמין שבסופו של דבר יבינו את השינוי שעשיתי מאז המקרה שקרה לפני כמה שנים ויראו ששמתי את זה מאחוריי ושמגיע לי להמשיך בהתקדמות הזאת במקום להחזיר אותי אחורה, מקווה שייתנו לי הזדמנות”.

אין לו מושג, אבל יש לו מילה

דניאל זילברשטיין, פרשן ערוץ הספורט ואחד ממנחי התכנית “מגרש פתוח” המשודרת בערוץ הספורט, זלזל בחניכיהם של אבי בוחבוט ומשה אוחיון ונאלץ לאכול את הכובע.

בדיון שנערך בעיצומם של מאבקי ההישרדות זילברשטיין הבטיח כי אם מ.ס אשדוד תצליח להישאר בליגת העל, הוא ישדר מאולפן ערוץ הספורט עם חולצה של הקבוצה שכתוב עליה “אין לי מושג”.

אז מ.ס אשדוד הצליחה כנגד כל הסיכויים לשרוד בליגת העל, ודניאל זילברשטיין קיים את הבטחתו ואכן שידר השבוע מאולפן ערוץ הספורט עם חולצה בצבע אדום, עם סמל הקבוצה והמשפט “אין לי מושג”.

הבטיח וקיים, דניאל זילברשטיין. צילום חשבון האינסטגרם של דניאל זילברשטיין

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר