חובש בזמן אזעקה בניר עם. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
חובש בזמן אזעקה בניר עם. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מטח של רקטות לדרום ולשפלה; אזעקות באשדוד, אשקלון, גן יבנה, קריית מלאכי ועקרון

בית בחוף אשקלון ספג פגיעה ישירה; כ-90 שיגורים: לא היו נפגעים, מלבד נער שנפצע קל כשנפל בדרך לממ"ד ונפגעי חרדה. עדכונים שוטפים באתר ובפייסבוק

פורסם בתאריך: 4.5.19 10:29

עדכון אחרון: 4.5.19 13:50

     

מטח רקטות לדרום ולשפלה: כ-90 שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל משעות הבוקר. צה"ל מעדכן שרבות מהן יורטו במצעות סוללות כיפת ברזל. צה"ל תקף ברצועה; עיריות אשדוד, אשקלון ואופקים והמועצה האזורית מרחבים הודיעו על פתיחת מקלטים, חופי הרחצה בזיקים ובאשקלון נסגרו.

בשעה 10:20 נשמעה אזקה באשדוד בעקבות ירי רקטות מכיוון הרצועה. לא דווח על נפילות או על נפגעים. אזעקות נשמעו גם בעוטף, בשדרות, אשקלון, קריית מלאכי וישובי האזור. גם בשפלה הופעלו הצופרים: גדרה  וקריית עקרון למשל.

אחת הרקטות פגעה בבית מגורים בישוב במועצה האזורית חוף אשקלון:

באשדוד נפתחו המקלטים הציבוריים אך לפי שעה לא ניתנה הנחיה על פינוי חופי הרחצה:

רקטה שנפלה בכביש 4 סמוך לאשקלון. צילום: דוברות המשטרה

רקטה שנפלה לפני זמן קצר בכביש 4 סמוך לאשקלון. צילום: דוברות המשטרה

נפילה בחצר בית בישוב במועצה אזורית אשכול. צילום: ביטחון אשכול

דובר מד"א, זכי הלר: "אין נפגעים כתוצאה ישירה מנפילת הרקטות. בשעה האחרונה כוחות מד"א הערוכים בכוננות הוזנקו לטפל בנער כבן 15 שנפגע קל בגפיים בזמן ריצה למרחב מוגן בשדרות, ולגבר ואשה שלקו בהתקף חרדה בשדרות ואשקלון.

במד"א ממשיכים לעמוד בכוננות ופונים לציבור להשימע להנחיות פיקוד העורף, *הנחיות מצילות חיים* ובכל צורך רפואי לחייג *101* למוקד החרום של מגן דוד אדום.

ירוט הבוקר בשמי מושב כפר ורבורג ליד קריית מלאכי. צילום: ביטחון כפר ורבורג

לאשקלון נורו מספר רקטות ודווח על נפגעי חרדה.

מעיריית אשקלון נמסר: "החופים באשקלון, כולל חוף הגן הלאומי והגן עצמו, נסגרו לכניסת מבקרים ומתרחצים. כמו כן, לא יתקיימו משחקי כדורגל שתוכננו".

מוקדם יותר נמסר מדובר צה"ל: "לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה מערבה מכביש 232. כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, גבעת הפעמונים, אתר ״חץ שחור״, גבעת נזמית וגבעת הפרש הבודד. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו ע״י צה״ל ככל שיידרש. כלי טיס של צה"ל תקף לפני מספר דקות שני משגרי רקטות בצפון רצועת עזה".

דובר מ.ס אשדוד: "בשל המצב הבטחוני באזור ושיגורי הרקטות בשעה האחרונה, החליטה הנהלת המועדון על ביטול כל משחקי מחלקת הנוער המתקיימים באשדוד (מנערים א׳ ומטה). באשר לקבוצת הנוער, פניה לביטול המשחק הועברה להתאחדות לכדורגל והודעה על כך תצא בנפרד. מייחלים להמשך שבת שקטה בכל הארץ".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר