אות קהילה מתנדבת נוער לעיר אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
אות קהילה מתנדבת נוער לעיר אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

אשדוד זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב בישראל

גאווה לעיר: אשדוד קטפה בפעם השנייה תעודת הצטיינות ארצית בתחום ההתנדבות. הפעם- זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב בישראל

פורסם בתאריך: 30.4.19 10:05

     

אשדוד, העיר היחידה בישראל שזוכה פעמיים במקום הראשון והערכי ביותר במדינת ישראל -אות ההתנדבות. לאחר שבשנת  2013 זכתה בפרס עיר המתנדבים של ישראל ואמש קטפה את אות קהילה מתנדבת לנוער – הצטיינות.

אמש בנס ציונה, התקיים הטקס הארצי אות קהילה מתנדבת בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר ויו"ר המועצה הלאומית להתנדבות עו"ד יורם שגיא זקס .מאות בני נוער וארגוני הנוער המייצגים את כלל המתנדבים באשדוד הגיעו לטקס וביחד עם ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי קיבלו את הפרס הערכי והחשוב ביותר מבחינה חברתית. מתוך התעודה שהוענקה לראש העיר.

אות קהילה מתנדבת נוער  לשנת תשע"ט מוענק לעיר אשדוד: על היותה מודל לחיקוי ולמופת בתחום ההתנדבות של הנוער כתחום ליבה ועל הקצאת משאבים רבים  לבניית תוכניות ,יוזמות ופעילויות התנדבותיות ייחודיות לבני הנוער והצעירים בעיר. על זכייתה בקהילה מתנדבת בתשס"ג וכעת בקהילה מתנדבת נוער בתשע"ט.

אות קהילה מתנדבת נוער לעיר אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מעל 45,000 בני ובנות נוער מכלל בתי הספר, אירגוני ותנועות הנוער מתנדבים באופן קבוע בתוכניות שונות ובתחומים רבים ומגוונים על הרצף החינוכי חברתי ועל הרצף הסיכוני. מקצת מקומות ההתנדבות :ביטחון, הפעלת ילדים וקהילה במקלטים, מד"א, חינוך: חונכות והדרכה בתנועות נוער  ואירגוני הנוער, אזרחים וותיקים, ניצולי שואה, פעילות ילדים עם צרכים מיוחדים, שילובם של הילדים מנוכרים חברתית ועוד. באשדוד שהינה מיקרו קוסמוס של קיבוץ גלויות מ-99 מדינות 38% מתושביה הינם עולים חדשים 100 אחוז מבני הנוער זכאים לתעודת בגרות חברתית ומרביתם בהצטיינות יתרה. התנדבות בני הנוער באשדוד מואצת ומורגשת בכל רחבי העיר מתוך אמונה כי התנדבות בני נוער הינה הגלגל המניע ת מנופי העשייה בעיר.

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי: "אנו גאים מאד בבני הנוער המתנדבים, אשר לצד התנדבותם הקבועה נענים לכל פנייה ומתגייסים גם לפרויקטים ולמבצעים עירוניים. בני נוער אלה הם ההוכחה להטמעת החינוך הערכי להתנדבות באשדוד, נתינה לקהילה, סבלנות, ערבות הדדית ויצירת חוסן קהילתי. עידוד ההתנדבות והפיכתה לחלק בלתי נפרד מאורח חיי היומיום של בני הנוער שלנו היא הבסיס לקהילתיות ולכידות חברתית, תוך מתן מקום של כבוד לכל פרט ופרט במגוון הרב תרבותי העשיר הקיים באשדוד. בני הנוער המתנדבים מגיעים מרקעים שונים, מסייעים לקהילות מגוונות, ויוצרים חברה מגובשת, חזקה, שמחה ושוויונית."

אות קהילה מתנדבת נוער לעיר אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

אשדוד ראויה לקבל את אות 'הקהילה המתנדבת לנוער' ממגוון רחב של סיבות: הצלחה ועמידה ביעדי הטמעת ההתנדבות בקרב בני הנוער בעיר מודרנית כמו אשדוד מחייב חשיבה "פורצת דרך", במגוון רחב של נושאים, שכולם יחד משפיעים על איכות החיים הכוללת של התושבים, על שביעות רצונם ועל מוכנותם להתנדב. בהנחיית ראש העיר דר' יחיאל לסרי, נבנה מודל ייחודי הרואה בפסיפס האנושי המרכיב את אשדוד בסיס למגוון עצום של צורות התנדבות המשמשות גלגל תנופה לקירוב לבבות, לשייכות וללכידות חברתית ואלו ממנפות את ההתנדבות וחוזר חלילה. התמיכה בפעילות ההתנדבותית בעיר מתבטאת הן בדאגה לצרכים מידיים והן בראייה ארוכת טווח. יזמות חברתית – התנדבותית של בני נוער משמשות להגברת פעולתו של גלגל התנופה ההתנדבותי. היוזמות מצליחות משילוב של שתי סיבות, הן נותנות מענה אמיתי לרצון של בני הנוער באשדוד להתנדב ולקחת אחריות על סביבתם והן נותנות מענה למגמות ההתפתחות של העיר.

יניב קקון, המשנה לראש העיר אשדוד והממונה על תיק הנוער, הצעירים והצרכים המיוחדים: "אשדוד התברכה בילדים ונוער מצוינים ובצוות מקצועי עם יכולת לרתום, לאתר וליצור מרחבי התנדבות המאפשרים ביטוי לילדים ובני הנוער ומאפשרים להם לצמוח אישית ולהצמיח שינויים ציבורית וקהילתית. על כך ישר כוח גדול".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר