"כאוהד מושבע של הפועל אשדוד בילדותי אני אוהב את ההתלהבות שיש בקבוצת הכדורגל של עירוני". לסרי בדרבי האחרון
"כאוהד מושבע של הפועל אשדוד בילדותי אני אוהב את ההתלהבות שיש בקבוצת הכדורגל של עירוני". לסרי בדרבי האחרון

ד"ר לספורט: ראיון בטרנינג עם ראש העירייה לסרי

ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי, כדורגלן חובב בעצמו, מפגין ידע מרשים בעולם הספורט האשדודי: כדורגל, כדורסל ובכלל. ריאיון בנעלי ספורט

פורסם בתאריך: 18.4.19 20:49

     

אשדוד עוברת שינוי ענק בתחום הספורט עם חמש קבוצות כדורגל חדשות שקמו בשנים האחרונות וקריית ספורט שעתידה להיבנות בשנים הקרובות.

על הכול מנצח מלמעלה ד”ר יחיאל לסרי שלא מרבה להתבטא בדרך כלל בתחום הספורט. לקראת החג תפסנו אותו לריאיון מיוחד שבו הוא מספר גם על אהדתו הנלהבת בילדות להפועל אשדוד, לא שוכח איך העריץ את בלמה האגדי משה גלינה ז”ל ומפרגן לעירוני אשדוד על עלייתה לליגה א’.

ד”ר לסרי, האם אתה שם לב לשינוי שחל בשנים האחרונות בכדורגל באשדוד בעקבות הקמת הקבוצות החדשות ומה דעתך עליו?

“ללא ספק שינוי מבורך שהופך את אשדוד למעצמת כדורגל, לפחות במספר הקבוצות הפועלות בעיר אחת. כל עיר הייתה שמחה על הצטרפות של חמש קבוצות בוגרים ו-12 קבוצות נוער. במיוחד ששתי קבוצות, הפועל אדומים ועירוני, גם הצליחו לעשות את הדרך היפה של העפלה מליגה ג׳ לליגה א׳ בזמן קצר יחסית”.

בשנות ה-80 וה-90 אשדוד נחשבה לעיר של כדורגל, לכל משחק היו מגיעים בממוצע 4,000 צופים, גם כשמדובר במשחק מהליגה השלישית. היום הדבר כבר לא כך. למה לדעתך?

“נכון מאוד. פעם הגיעו יותר צופים למשחקי כדורגל. איני יודע מדוע, אם כי צריך לזכור שבתקופה ההיא ענפי ספורט אחרים, חוץ מכדורגל, היו פחות מפותחים לעומת המצב היום, שיש לאשדוד נציגות בליגת העל בכל ענפי הכדור. אפילו בכדורעף הבנות שלנו העפילו השנה לליגת העל. ואני כמובן שמח על ההתעוררות המחודשת וחזרת אוהדי הכדורגל ליציעים”.

איך העירייה בהנהגתך מתכוונת לעודד הגעת צופים למגרשים?

“ככלל, מספר הצופים במשחקים נקבע על ידי גורמים רבים, שלעירייה ודאי שאין שליטה מלאה עליהם. אני חושב שעצם ההשקעה האדירה שלנו בספורט בכל כך הרבה ענפים יוצרת אווירה ספורטיבית בעיר שגורמת לאוהדים להתחבר לקבוצה ולפתח כלפיה נאמנות ואהדה, במיוחד אם היא מצליחה ומביאה זכיות והישגים, כמו שראינו למשל עם הבנות בכדורסל”.

שחקני עירוני אשדוד חוגגים. צילום: מוטי קדוש.

אתה מתעדכן באופן שוטף בתוצאות של הקבוצות האשדודיות?

“בתוצאות החשובות אני ודאי מתעדכן, במיוחד בקבוצות שלנו בליגות העל, וכשיש מתח לגבי סיכויי עליית ליגה, כפי שקרה עם עירוני או להפך, השבוע לגבי כדורסל בנים ומ.ס, שנמצאות בסכנת ירידה. שמחתי שבכדורסל ניצחנו את הרצליה ונשארנו בליגת העל, והייתי עצוב לגבי ההפסד של מ.ס, אם כי עדיין מקווה לנס”.

מה דעתך על עליית הליגה של עירוני אשדוד לליגה א’?

“העלייה של עירוני לליגה א׳ משמחת אותי, ובכלל, אני שמח על כל הצלחה של כל קבוצה אשדודית שמוסיפה כבוד וגאווה לעיר — גם אם היחס כלפיי הוא בלשון המעטה לא מלבב במיוחד — וכאוהד מושבע של הפועל אשדוד בילדותי, אני אוהב את ההתלהבות שיש בקבוצת הכדורגל של עירוני שמעידה גם על פוטנציאל בלתי רגיל להמשך הצלחה ועוד הישגים לקבוצה ולעיר בעתיד. במבחן הזמן, ההתמדה, הנחישות והעקשנות של עירוני הוכיחו את עצמן, ועם קהל האוהדים המסור והאוהב שלהם, הם מוכיחים שאווירת נשמה בספורט היא תנאי חשוב להצלחה”.

בן זקן. צילום: אורי קריספין

האיש החזק במ.ס אשדוד ג'קי בן זקן. צילום: אורי קריספין

העירייה מתכוונת להיות יותר מעורבת בניהול קבוצות הכדורגל באשדוד? האם שקלתם למשל להכניס נציגים מטעם העירייה לעמותות הספורט שמנהלות את קבוצות הכדורגל?

“לדעתי, עירייה לא צריכה להיות מעורבת בניהול של קבוצות באף ענף ובאף סוג של ספורט. היא צריכה לתמוך תקציבית ולאפשר ניהול מקצועי חופשי. כך נהגתי עד היום וכך אמשיך לנהוג בעתיד. כמובן, תוך פיקוח שהקבוצה מנוהלת כראוי וללא חריגה תקציבית ויצירת גירעונות”.

אני יודע שבצעירותך היית אוהד כדורגל נלהב. למה הפסקת להגיע בקביעות למגרשים?

“האמת שהייתי רוצה להגיע יותר למשחקים, כי אני עדיין אוהב מאוד לצפות במשחקי כדורגל, ולצערי הלו״ז שלי מאוד עמוס ואינו מאפשר זאת. למרות זאת, אני מקפיד להגיע למשחקי הכרעה או אפילו להתפנק במשחק מיוחד, כמו לפני מספר חודשים כשהלכתי לראות משחק של ברצלונה באצטדיון הקאמפ נואו”.

מה אתה חושב על כך שקבוצת כדורסל הנשים איבדה את האליפות העונה?

“לא נעים, אבל גם לא נורא. אחרי שנים של זכייה באליפות ובגביע והמון נחת לאוהדים ולעיר, מותר גם להוריד קצת רגל מהגז. במיוחד שגם היה להן חוסר מזל עם הרבה פציעות של שחקניות מפתח. ולזכות בנות הקבוצה צריך להוסיף שלמרות הכול הן הצליחו להגיע לגמר הפלייאוף והפסידו רק לקבוצת הכדורסל המצוינת של רמלה. אני מקווה ומאמין שבעונה הבאה הקבוצה תחזור לעצמה”.

איפה עומדות התכניות להקמת האצטדיון החדש וקריית הספורט החדשה?

“תכנית הקמת קריית הספורט מתקדמת יפה, ואני מקווה שכבר בקרוב נתחיל עם העבודות על אצטדיון הכדורגל. יהיו בו 20 אלף מושבים, ויש לנו תאריך יעד למשחק הכדורגל הראשון שיתקיים בספטמבר 2022. במקביל אנחנו מתקדמים עם תכנון היכל הכדורסל עם 5,000 מושבים ובריכה אולימפית”.

אני יודע שהעירייה השקיעה כסף רב בשיפוץ וחידוש האצטדיון הסינטטי ברובע ב’. האם אתה מרגיש שההשקעה הוכיחה את עצמה העונה?

“ההשקעה באצטדיון הכדורגל ברובע ב׳ חסרת תקדים, ובזכות רמת הניהול הגבוהה של יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט, גם בוצעה בלו״ז קצר מאוד של מספר חודשים. זה מוכיח את המחויבות שלנו כלפי קבוצות הכדורגל החדשות, כיוון שיש קשר ישיר בין הישגים לרמת המתקנים. אנחנו טובים במיוחד בבניית אולמות ספורט חדשים כמעט בכל בית ספר. וגם שיפצנו הרבה מגרשים לחובבים ברחבי העיר בשנים האחרונות. ואני מאמין שעם הקמת קריית הספורט בשנים הקרובות אשדוד תהיה במקום מצוין ברמת מתקני הספורט שלה”.

ד"ר לסרי ורעייתו עירית עם צלחת האליפות של מכבי בנות אשדוד.

לאיזה דבר בספורט האשדודי אתה מייחס את החשיבות הרבה ביותר? מה בעיניך ההישג הגדול ביותר של הספורט באשדוד בתקופה האחרונה?

“אשדוד נחשבת היום למעצמת ספורט דווקא בגלל ריבוי הזכיות והאליפויות בענפים פחות פופולאריים, למשל קריקט, פטאנק, ברידג׳, קרטה, הרמת משקולות, שיט, גלישה. בכולם אנחנו אלופי המדינה. ומעל כולם השחמט שגם השנה זכינו בו באליפות. אין עוד עיר בארץ עם שלל כזה של הישגים. ואם מוסיפים את האליפויות והגביעים של הבנות בכדורסל והעלייה של קבוצות הכדוריד והכדורעף לליגת העל ושל הפועל ועירוני לליגה א׳, אפשר לומר שאשדוד עברה מהפכת ספורט שאין כדוגמתה בעשור האחרון במדינת ישראל. ואני באופן אישי שמח וגאה על כך. ראיתי את הפוטנציאל בקידום העיר דרך הספורט, והשקענו תקציבי עתק בענפי ספורט רבים, שהוכיחו את עצמם כנכונים ומשתלמים מבחינת הכבוד והגאווה והתדמית החיובית שהם מביאים לעיר”.

לסיום, בנימה אישית. יש איזשהו שחקן שאהבת במיוחד בילדותך?

“בוודאי, משה גלינה ז”ל הבלם האגדי של הפועל אשדוד, הערצתי אותו במיוחד”.

ד"ר לסרי ורעייתו עם צלחת האליפות של מכבי בנות אשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר