מאלפי כלבים בדרום. תמונה ממאגר Shutterstock
מאלפי כלבים בדרום. תמונה ממאגר Shutterstock

מאלפי כלבים בדרום שאתם חייבים להכיר

בתכל'ס, הכלב שלכם הוא כמו בן משפחה בשבילכם. אך בניגוד לבני המשפחה והחברים, שיודעים להקשיב לכל בקשותיכם, הכלב לא תמיד יישר עמכם קו. במקרה כזה, מומלץ להיעזר בשירותיו של מאלף כלבים מוסמך, אשר יעניק לכם ארגז כלים לתקשורת נכונה עם כלבכם

פורסם בתאריך: 17.4.19 19:29

     

שיין פרי 

שיין פרי, רק בת 25, וכבר יש לה ניסיון של שנה וחצי כמאלפת כלבים, כשהכל התחיל מהאהבה שלה לכלבים. "תמיד אהבתי להיות עם כלבים, וכבר כשנולדתי הוריי גידלו כלב. כשאני רואה כלב שחווה קושי מכל סוג שהוא, האינסטינקט שלי הוא קודם כל לעזור לו. ההחלטה ללכת ללמוד אילוף כלבים התקבלה אצלי כשצפיתי בתכנית 'הלוחש לכלבים', זה הרגע שבו הבנתי שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות".

שיין למדה בבית הספר לאילוף כלבים של רונן ספיר ומאז היא עוסקת באילוף כלבים, החל מחינוך גורים לעשיית צרכים, אילוף בסיסי ומתקדם ואף אילוף לתקיפה והגנה.

מה כולל תהליך האילוף?

שיין מגיעה לפגישת היכרות ראשונה בבית בו הכלב מתגורר. "חשוב לי קודם כל לתת לבעלים רקע ומידע על נקודת מבטו של הכלב, ולכן אני מסבירה על חוקי הלהקה לפיהם כלבים חיים וכמה זה שונה מהתא המשפחתי. כשאנשים מכניסים כלב הביתה הם חושבים שהוא הופך לחלק מהמשפחה, אבל הכלב רואה את עצמו חי בלהקה ולא במשפחה. כך, הכלב רואה את המשפחה עמה הוא מתגורר כלהקה עמה הוא חי. בפגישה זו אני מתצפתת על הכלב, רואה איך הוא מתנהג בבית ומחוץ לבית, מתי הוא אוכל, מתי הוא יוצא לטיול, מה היחסים בין בני המשפחה לכלב, מה היחס שניתן לכלב כשהוא עושה משהו טוב ומשהו רע, ועוד מגוון משתנים שמשפיעים על התנהגות הכלב. בסוף התצפית אני מחליטה במה יתמקד תהליך האילוף ומסבירה איך נעבוד ומה אני מצפה מהבעלים ובני המשפחה."

אילוף הוא תהליך. "כדי שהאילוף יצליח", אומרת שיין, "לא רק הכלב צריך להתאמן. אני נותנת שיעורי בית לבעלים, שצריך ליישם מדי יום כחלק מתהליך האילוף, לצורך בניית מערכת יחסים טובה וחזקה בין הכלב לבעלים ושאר בני המשפחה עמם הוא חי." מספר הפגישות משתנה ויכול להגיע עד שישה מפגשים לאילוף בסיסי וחינוך, ולאחר מכן ניתן להמשיך לאילוף מתקדם.

אין כלב רע

"אנשים פונים אליי בדרך כלל כשהם כבר מתוסכלים או מיואשים מהתנהגות מסוימת של הכלב", מספרת שיין, "למשל כלב שמתנהג בצורה אגרסיבית, מושך ברצועה בחוץ, הורס חפצים ורהיטים בבית ואף נושך. צריך להבין שכל כלב יכול להיות חברותי או תוקפני, הבעיה היא לרוב לא בכלב אלא ביחסים בין הכלב לבעלים."

אימצתם כלב? הנה כמה עצות זהב

  • כלב זקוק למרחב האישי שלו, בו הוא אוכל שותה וישן. יצרו עבורו מרחב כזה בבית.
  • עבדו על קשר עין ביניכם ובין הכלב, זה חשוב ליצירת היחסים ביניכם.
  • אם הכלב שלכם עשה משהו רע, אל תצעקו עליו או תענישו אותו. למדו אותו מה ההתנהגות הנכונה, וכשהוא מבצע אותה, תנו לו צ'ופר על כך, וזו תהיה למידה משמעותית עבורו. חוויות חיוביות ושבחים יעזרו לייצר לכלב שלכם בטחון בבעלים ולבנות יחסים טובים עם הכלב.
  • תהיו חיוביים ליד הכלב שלכם. אם הכלב ברח וחזר – שבחו אותו על כך שהוא חזר. אם הוא לקח משהו שאסור לנשוך, תנו לו משהו שמותר לנשוך ושבחו אותו כשהוא עושה את זה.

טלפון: 052-6631628

למעבר לעמוד הפייסבוק
למעבר לעמוד היוטיוב

שיין פרי – אהבה שהפכה למקצוע (צילום: ביילר יוסובוב)

שיין פרי – אהבה שהפכה למקצוע (צילום: ביילר יוסובוב)


כשאהבה לבעלי חיים הופכת למקצוע: סיפורי ההצלחה של מאלפי הכלבים שרון גדקר ואור אדרי

אתם מכירים את זה שאתם שוכרים את שירותיו של בעל מקצוע כלשהו ורואים שהוא חי את תחום העיסוק שלו בכל נימי נפשו? בדרך כלל, מדובר באנשים אשר התאהבו במקצוע כבר ממבט ראשון. זהו בדיוק המקרה של מאלפי הכלבים שרון גדקר ואור אדרי. ניהלנו שיחה קצרה עם השניים, על מנת לקבל פרטים נוספים על תפיסות העבודה הייחודיות שלהם.

שרון גדקר

שרון גדקר, הינו מאלף כלבים מוסמך מטעם חוות "דוגטאצ'" (המשתפת פעולה עם "מכללת ספיר" הנחשבת) והבעלים של העסק המצליח לאילוף כלבים "בין אדם לכלב". שרון רואה בכל כלב עולם ומלואו. מבחינתו, לכל כלב קיימת אישיות נפרדת וייחודית, ועל כן, טכניקת האילוף מותאמת באופן אישי עבור כל אחד מהם. שרון מספר לנו: "לכל בעיית התנהגות יש שיטה משלה. לכן, תהליך האילוף מותאם באופן פרטני עבור הכלב הרלוונטי".

מפאת האהבה והקשר העמוק שחש שרון אל הכלבים, שרון מתייחס לכל כלב כאילו הוא כלבו שלו. כמו כן, מפאת ההבנה של שרון כי לכל כלב קיים אופי אחר, הוא מתאים את שיטת האילוף לכל אחד מהם עפ"י מאפייני אישיותו, תוך התייחסות והקשבה לרצונות הבעלים.

מבחינת שרון, השלב הראשוני והמשמעותי ביותר בתהליך האילוף הוא יצירת קשר עמוק בין המאלף לכלב. "זה לא משנה אם מדובר בכלב שיקומי, כלב תקיפה או כלב הגנה. בסופו של דבר, השינוי ההתנהגותי יצמח אך ורק ממקום של אהבה והרגשה חיובית של הכלב. לכן, חשוב לי שגם הבעלים ישתפו פעולה עם האמונה הזו ויתנו לכלב את מירב תשומת הלב האישית".

שרון גדקר

שרון גדקר

שרון בונה תוכניות אימון עבור כלל מיני הכלבים ואף עוסק בהכנת מלונות ופריטי עץ איכותיים עבור כלבים. בזכות התפיסה ההומנית של שרון, מגיעים אליו לקוחות רבים מכל רחבי הארץ, אשר מקבלים שירות אישי ומסור עבור כלביהם. שרון מודה לכך שהכלב הוא החבר הכי טוב של האדם, ובמיוחד כשהאדם הוא הבעלים שלו ולכן, הוא מתייחס לכל כלב בשיא הרגישות והאכפתיות. כך, הלקוח יוכל להירגע ולדעת בוודאות שהכלב שלו נמצא בידיים טובות.

אור אדרי

מאלף הכלבים ובעל העסק לאילוף כלבים “doglogic” אור אדרי, חש חיבור אל יצורים חיים כבר מגיל קטן. בבגרותו, הוא החליט לעבוד בתחום המחשבים, אך אף פעם לא הרפה מאהבתו לבעלי החיים. לאחר שאימץ את הכלבה הראשונה שלו, הוא נכנע לתחביב והחל לעסוק באופן מקצועי בתחום אילוף הכלבים.

אור אדרי

אור אדרי

אור אדרי סיים בהצלחה קורס לאילוף כלבים במכללת "מאיי דוג" וקיבל תעודת מאלף כלבים בכיר ומטפל בבעיות התנהגות של כלבים. הוא מטפל בכל מיני הכלבים, עובד עם כלבי עבודה ואף מעניק שירותי כלבנות טיפולית עבור אנשים בשיקום. כמו כן, הוא מתפעל חנות אינטרנטית מצליחה לציוד מקצועי ומזון לכלבים ובקרוב פותח מספרה לכלבים.

כפי שכבר כנראה הסקתם, אור אדרי שואף להרחיב את היצע השירותים שלו באופן מתמיד, על מנת לפתוח כמה שיותר אנשים לעולמם המופלא של הכלבים ולשפר את איכות חייהם של כלבים מכל רחבי הארץ. אור מספר: "המטרה המרכזית שלנו היא לגרום לכמה שיותר אנשים באזור הדרום לאמץ כלבים, שכן במקומות הללו אין הרבה בעלים לכלבים".

אילוף כלבים הינו תחום מורכב ובהתאם להקפדה של שרון על מתן שירות מקיף ומקצועי לכלל צרכי הלקוחות, הוא מתמחה בכל הטכניקות לאילוף, בדגש על הגישה החיובית. "אני מעדיף לאלף כלבים מבלי לכפות עליהם דבר. לכן, למרות שהשיטות מותאמות באופן אישי לכל כלב, אני מקפיד תמיד על מתן תחושה חיובית לכלב, תוך הבנת צרכיו הבסיסיים. המטרה העיקרית שלי היא להראות ללקוח את האפקטיביות הגלומה באמונה הזו, על מנת שיישם אותה עם הכלב בביתו".

בשלב זה של הריאיון, כלבה חמודה הגיעה אל אור ודרשה ממנו תשומת לב. כעת, אתם יכולים לנחש מדוע הריאיון נקטע מיידית. ככה זה כשחשים חיבור כל כך עמוק לכלבים.

טלפון שרון גדקר: 054-6745574

טלפון אור אדרי: 050-2623065


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר