מתחםפ הקשתות. צילום: דור גפני
מתחם הקשתות. צילום: דור גפני

תחזיקו אצבעות: הזדמנות פז להעלות את חוף הקשתות על דרך חדשה

אחרי אינספור דחיות, עיכובים ומקלות בגלגלים, תכנית המתאר של חוף הקשתות מגיעה לדיון בוועדה המחוזית. אולי, רק אולי, הפעם היא גם סוף סוף תאושר ותקבל תוקף

פורסם בתאריך: 19.4.19 18:13

     

התכנית החדשה למתחם חוף הקשתות צפויה להגיע, שוב, לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, וזה יקרה ב-13 במאי.

על הפרק: אישור התב”ע החדשה אחרי שנים ארוכות של כאוס תכנוני ופלונטר שלא מאפשר את פיתוחו של המקום ומימוש הפוטנציאל שלו.

בחודש יולי אשתקד החליט בית המשפט העליון בעקבות ערעור של בעלי נכסים במתחם על החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע לביצוע צווי הריסה, שחובה “ליישר קו” ולתקן את המעוות, זאת מכיוון שעד עתה הבנייה במתחם לא קיבלה תוקף — מה שמעמיד את חוקיותה בבעיה קשה מאוד.

 

למעשה, אין מנוס מביצוע של הריסת בנייה במתחם. “יש להחזיר את הדיון לוועדה המחוזית”, קבעה הנשיאה אסתר חיוט, “על מנת שתשוב ותיבחן האם אמנם נכון ויעיל בנסיבות העניין להתנות את מתן התוקף לתכנית בהסרת חריגות בנייה שאינן תואמות אותה או שמא מן הראוי להמיר התניה זו בהוראה לפיה תותנה הוצאת היתרי בנייה בהסרת חריגות אלה”.

לאחרונה פרסמנו כי למרות הכול, הברדק בקשתות נמשך, ולפי החשד, גם הבנייה הלא חוקית לכאורה וההתנהלות הבעייתית מול עסקים נטולי רישיונות מוסדרים.

בוועדה המחוזית טענו אז שהעיכוב בקידום התב”ע החדשה טמון בכך שעיריית אשדוד התמהמה בהעברת החומרים, ואילו בעירייה טענו מנגד שהחומרים, לרבות העתק כתבי האישום שהוגשו על ידה ומידע בנושא רישוי עסקים, הועברו לוועדה זה מכבר.

לאחר שהתב”ע העדכנית של הקשתות תקבל סוף סוף תוקף יוכל המתחם לעלות על פסים חדשים. לפי התכנית, אמורים להיבנות במתחם — שבשל המצב המסובך נקלע לקיפאון והידרדרות — בתי מלון וטיילת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר